Gå til innhold

15,4" widescreen skjermer...

Anbefalte innlegg

Man får vel plass til noe mer i bredden på en Widescreen skjerm.

Det stemmer. Blir veldig god plass horisontalt, og "vanlig" med plass vertikalt.

edit: Har forøvrig en Dell Inspiron 8600, og kan anbefale den.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres flott ut. Det er plass i bredden jeg er på jakt etter.

Bruker mye excell og da er det greit med bredde. Dessuten jobber jeg mye i Photoshopp. Der er det også bredde jeg savner. Må ofte drive å flytte på verktøyboksene da de er i veien, men med en bred skjerm kan jeg legge dem ved siden av bildet. Forhåpentligvis.

Bra å høre noen som er fornøyd med 8600C

Lenke til kommentar

En ting er oppløsningen, en annen ting er jo kvaliteten....

Er det noen som har peiling hva forskjellen mellom SXGA og XGA er? Noen står det til og med har SXGA+ skjerm....med pluss? Blir litt forvirret av alle disse spesifikasjonene, noen som kan forklare? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Husker ikke hva det står for, men hvertfall er XGA det dårligste. Tror det kan rangeres slik:

XGA

SXGA

WSXGA

Gå for god skjerm. Det gjorde jeg, og det angrer jeg ikke på et sekund. Har sett mange med dårlige skjermer på den bærbare, og det er ikke behagelig og se på.

edit: Oppløsningen henger sammen med kvaliteten også. WSXGA+ kan takle høyere oppløsninger enn f.eks XGA+.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Har også Inspiron 8600c og er strålende fornøyd med den. God ytelse og knall skjerm! Eneste som er å sette fingeren på er kabinettet og bygge kvaliteten. Litt vell plastikk følelse. Hvis den hadde kommet med bygge kvaliteten som Latitude serien har så hadde det vært en perfekt kombinasjon. Anbefaler minst 1680 x 1050 i oppløsning. Onkel har Inspiron 8500 med 1280 x 800 og det blir litt vell smått.

Er jeg den eneste som synes at 8600 er pen? :blush: Valgte den pga god skjerm og designet

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Gå for god skjerm. Det gjorde jeg, og det angrer jeg ikke på et sekund. Har sett mange med dårlige skjermer på den bærbare, og det er ikke behagelig og se på.

Ja er helt enig!

'W' står det for Wide?

Endret av biotoxzin
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes at 8600 er pen? :blush: Valgte den pga god skjerm og designet

Synes Dell Inspiron 8600C er en lekker maskin. Ser stilig ut, derfor jeg valgte den. Dessuten oppløsningen på 1680 x 1050.

Har ellers valgt 1Gb RAM og 128Mb skjermkort. Tror det blir bra, gleder meg som en unge til å få maskinen. :dribble:

Lenke til kommentar

Widescreen vs 4:3 har vi diskutert mange ganger. Jeg skal ikke ta den her. Bare et par faktum:

1. En widescreen skjerm på like mange tommer diagonalt har en mindre fysisk flate (i kvadratcentimeter eller kvadrattommer eller var du vil) enn en i 4:3. Dette kan du prøve selv med Pytagoras. Eller lete etter en av postene der jeg eller andre har gjort det før. Høyden minker rett og slett mer enn bredden øker, relativt sett.

2. En widescreen kan allikevel godt ha flere pixler horisontalt enn en 4:3. Og den kan ha like mange vertikalt selv om den ikke er like høy. For eksempel kan en 15" i 4:3 være 1600x1200, mens en 15 widescreen er 1920x1200.

3. Det følger av 1 at skal 2 være sann må hver pixel må være mindre. Det vil si, har man høyere oppløsning på mindre flate er det på bekostning av punktstørrelse. Og på et eller annet nivå blir punktene for små. Når er individuelt og avhengig av øynene som ser, men også avhengig av skjermkvalitet. Selv err jeg en "gammel" mann, og har problemer med det.

4. En oversikt over oppløsningene på hvert format finer du i Frekkas sin post her.

Geir :)

Lenke til kommentar

fordelen med en 4:3 skjerm kommer vel i lange dokumenter og høye internett sider. slipper å scrolle så mye opp og ned som på en bredskjerm vil jeg tro?

til multimedia, photoshop og slikt mener jeg det er viktigere med bredde da slike programmer gjerne har arbeidsverktøyene på siden og da er det greit å få mere plass sideveis.

Uansett løsningen med for liten skjerm blir å kjøpe en ekstra å koble på den når en er "hjemme" om det er på kontoret eller hjemme hjemme.

startlinje over 2 skjermer er genialt.

Lenke til kommentar

QUOTE (Frekkas @ 04/01/2005 : 22:47)

Dells widescreen skjermer er uslåelige og anbefales på det sterkeste.

Dell Inspiron 8600 bør være en meget sterk kandidat 

Uslålige? Vel... Sony sine dyreste Vaio slår de..

Dyreste Vaio har jeg ikke sett. Men merk ordet dyreste, og Vaio, får du kjøpt de i Norge? Nei.

Jeg har sett maskiner til 30000 som ikke slår mon 8600 på skjerm.

1. Var det snakk om pris? Du får hva du betaler for...

2. Ja, du får kjøpt de i Norge, både på nettet og i butikk. Uansett var det vel ikke snakk om du fikk kjøpt i Norge eller ei, heller om det var fint.

3. Jeg har sett biler til 1 mill som ikke slår en sportsbil til halve prisen, når det gjelder hastighet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...