*nitram* Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har hatt øyet mitt lagt på diverse widescreen laptoper i det siste og synes egentlig de er rasende fine... Meninger, kommentarer eller anbefalinger settes pris på.... Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har hatt øyet mitt lagt på diverse widescreen laptoper i det siste og synes egentlig de er rasende fine... Meninger, kommentarer eller anbefalinger settes pris på.... Du finner en LAANG diskusjon vi hadde om det for en stund siden her på forumet, men uansett, jeg synes det er fint med widescreen till film. Ellers blir laptoper med 16:9 format (widescreen) ofte litt store syns jeg. Det jeg bruker laptopen mest til er i bunn og grunn, skriving, internett, musikk, litt spill og bitte litt film. Dermed passer det vanlige 4:3 formatet best for meg, du bør tenke hva du vil bruke laptopen til mest og hva som er mest praktisk i den forstand Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 16:9/16:10 er vel og bra, men du blir forbanna når du ser på f.eks anime/tv-program som er 4:3, eller et spill (f.eks Doom 3) og ser den store svarte kanten på skjermen, eller det vridde bildet Jeg ville gått for 4:3, men hvis du ser mye på film så er nok widescreen best Just my 2 cents Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Dells widescreen skjermer er uslåelige og anbefales på det sterkeste. Dell Inspiron 8600 bør være en meget sterk kandidat Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Dells widescreen skjermer er uslåelige og anbefales på det sterkeste.Dell Inspiron 8600 bør være en meget sterk kandidat Men den er jo så stygg Jeg ville ikke kjøpt den Endret 4. januar 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Dells widescreen skjermer er uslåelige og anbefales på det sterkeste.Dell Inspiron 8600 bør være en meget sterk kandidat Uslålige? Vel... Sony sine dyreste Vaio slår de... Fine, men ikke akkurat bærbare... Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Dells widescreen skjermer er uslåelige og anbefales på det sterkeste.Dell Inspiron 8600 bør være en meget sterk kandidat Men den er jo så stygg Jeg ville ikke kjøpt den Ikke akkurat dritlekker, men det er en sikkelig arbeidshest. ANgrer ikke et skund på mitt kjøp. Skjerm er noe av det aller viktigste på en bærbar, ikke dårlig ytelse heller. Meget god maskin bortsett fra kabinett. QUOTE (Frekkas @ 04/01/2005 : 22:47) Dells widescreen skjermer er uslåelige og anbefales på det sterkeste. Dell Inspiron 8600 bør være en meget sterk kandidat Uslålige? Vel... Sony sine dyreste Vaio slår de.. Dyreste Vaio har jeg ikke sett. Men merk ordet dyreste, og Vaio, får du kjøpt de i Norge? Nei. Jeg har sett maskiner til 30000 som ikke slår mon 8600 på skjerm. Lenke til kommentar
Astra16vT Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg sitter på en Hp Pavilion med 15,4" Widescreen og er kjempe fornøyd . Fungerer helt perfekt. Har ikke prøvd og spille på den enda, har en stasjonær med ganske mye mere kraft som jeg spiller på. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg gikk fra 15.4" widescreen med 1280x800 til denne 15.1" med 1450x1050. Må si jeg likte widescreen bedre, men den hadde jo VELDIG god lysstyrke og denne har dårlig lyssyrke. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Både CL56 og 1557 har en meget dårlig skjerm da Lenke til kommentar
Green Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ok her kjem eit dumt spørsmål: Får ein plass til meir på ein widescreen skjerm enn ein vanleg skjerm? Tenkjer på når ein bruker program som bruker masse vinduer.... (som f.eks. foto-, video- og musikkprogrammer)? Lenke til kommentar
SHU Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har bestillt meg en Dell Inspiron 8600C. Gleder meg til å få widscreen. Skal bruke den litt til å se film, men mest til arbeid. Håper den brede skjermen blir bra når jeg jobber i photoshop. Bedre plass til verktøy, håper jeg... Lenke til kommentar
Green Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har bestillt meg en Dell Inspiron 8600C. Gleder meg til å få widscreen. Skal bruke den litt til å se film, men mest til arbeid. Håper den brede skjermen blir bra når jeg jobber i photoshop. Bedre plass til verktøy, håper jeg... Det var dette eg og lurte på..... blir det det? (bedre plass?) Eg og lurte litt på den Dell maskina der, men eg blei litt frista av m1425. Har ikkje høyrt noko særleg om erfaringer med denne dog.... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har bestillt meg en Dell Inspiron 8600C. Gleder meg til å få widscreen. Skal bruke den litt til å se film, men mest til arbeid. Håper den brede skjermen blir bra når jeg jobber i photoshop. Bedre plass til verktøy, håper jeg... Det var dette eg og lurte på..... blir det det? (bedre plass?) Eg og lurte litt på den Dell maskina der, men eg blei litt frista av m1425. Har ikkje høyrt noko særleg om erfaringer med denne dog.... Kommer jo helt ann på oppløsningen på skjermen.. Lenke til kommentar
Green Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har bestillt meg en Dell Inspiron 8600C. Gleder meg til å få widscreen. Skal bruke den litt til å se film, men mest til arbeid. Håper den brede skjermen blir bra når jeg jobber i photoshop. Bedre plass til verktøy, håper jeg... Det var dette eg og lurte på..... blir det det? (bedre plass?) Eg og lurte litt på den Dell maskina der, men eg blei litt frista av m1425. Har ikkje høyrt noko særleg om erfaringer med denne dog.... Kommer jo helt ann på oppløsningen på skjermen.. Sjølvsagd! Dumme meg! Den er vel for 15,4 widescreen stort sett: 1280 x 800 1680 X 1050 1920 X 1200 Eg har hvertfall ikkje sett nokon andre.... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har akkurat kjøpt en Dell 8600c skjermen virker bra den. Fikk et rasende godt tilbud da, ellers hadde jeg ikke giddet Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ok her kjem eit dumt spørsmål: Får ein plass til meir på ein widescreen skjerm enn ein vanleg skjerm? Tenkjer på når ein bruker program som bruker masse vinduer.... (som f.eks. foto-, video- og musikkprogrammer)? Nie. Det er tvert imot motsatt En får plass til litt mer på en 4:3 skjerm enn en 16:9 (når skjermene er like store i tommer) Lenke til kommentar
Green Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ok her kjem eit dumt spørsmål: Får ein plass til meir på ein widescreen skjerm enn ein vanleg skjerm? Tenkjer på når ein bruker program som bruker masse vinduer.... (som f.eks. foto-, video- og musikkprogrammer)? Nie. Det er tvert imot motsatt En får plass til litt mer på en 4:3 skjerm enn en 16:9 (når skjermene er like store i tommer) Hei igjen.... er det sant???? Dersom ein har ein: 15' widescreen og 15' 4:3, så får ein plass til meir på ein 4:3. Sei at dei køyrer liknande oppløysing... 1280 X 800 vs. ???? X ???? Lenke til kommentar
SHU Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Man får vel plass til noe mer i bredden på en Widescreen skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå