Gå til innhold

Svart skjerm ved installering av winxp på sata!

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en Maxtor 16gb plus9 s-ata harddisk.

den gamle hdisken min er en ata 40gb som er 4 år,treg og delvis skadet så jeg må ha os på den nye disken. jeg fikk nytt hk for ikke så lenge siden og installerte windows uten problemer med all den nye hardwaren, datan har fungert glimrende helt til prøver å installere winxp,

når jeg:

-booter fra cden med begge hdiskene enabled får jeg svart skjerm rett etter melding om hardware scanning eller liknende.

-booter fra cden med den nye disabled og den gamle enabled kommer jeg inn i windows setup/install

-booter fra cden med bare sata hdisken enabled får jeg svart skjerm rett etter melding om hardware scanning eller liknende

-booter fra den gamle hardisken med sata disken enabled kommer jeg inn i windows og

alt fungerer

jeg har lest sata stickyen og der står det at chipsettet mitt nforce3 250 støtter sata så jeg slipper å drive med disketter, men når jeg ikke kommer inn i setupen engang får jeg jo ikke brukt no driverdiskett.

skjønner dere hva som kan være galt?

formatete satadisken i windows og den fungerer.

hardwaren min er

asus k8n socket 754

amd athlon 64 3000+

Western digital 40gb ata

Maxtor plus9 160gb sata

Radeon 9800pro

:nei:

edit:har nyeste bios og dratt ut alle jumpers jeg kunne finne

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg formatert og installert siden jeg startet tråden, aner ikke hvor mange timer men det er morgen nå ihvertfall :D av en eller annen grunn gikk det å installere os og starte på det 17 forsøket eller no. :w00t: Man vs Machine :tease:

synd at jeg ikke fant ut hva som var galt neste gang noen får problemet, tråden kan stenges.

peace

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...