E.T Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Test av Logitech Internet Pro Etter en del trøbbel med mitt gamle Logitech UltraX bestemte undertegnede å gå til innkjøp av et nytt tastatur, og etterhvert bestemte jeg meg for Logitech Internet Pro, som sies å være noe av det nærmeste du kommer det kjente og kjøre Internet Navigator SE. Men hvordan klarer det seg? Det får du svar på i denne brukertesten Specs: Dimensjoner (BxDxH): 44.8 cm x 22.5 cm x 5.1 cm Vekt: 0.9 kg Språk: Norsk Overføringsteknologi: Kabel - PS/2 Antall hurtigknapper: 8 Tast/knapp-funksjon: Internett-søking, multimedia Egenskaper: Håndstøtte, sølebestandig Førsteinntrykk/kvalitetsfølelse: Ut av esken og oppå bordet. Førsteinntrykk: "Whoa, det er jo mye penere en forventet" Designet er etter min mening veldig minimalistisk og stilrent, og kan nesten måle seg med Internet Navigator SE: Kvalitetsfølelsen er også kjempefin. Det er en litt ruglete og glinsende overflate, av solid , hard, plast. Samme med knappene. Mediaknappene er godt integrert med resten av designet til tastaturet, og har behagelig motstand Skriving: Tastaturet har høye og myke knapper. Myke blir de PGA en slags "demping" i bunnen av tastene. De som er vant med harde tastaturer kan oppleve dette som "tregt" eller "seigt", men du blir fort vant med det, men kan fremdeles være en liten ulempe for de som skriver virkelig raskt (og da mener jeg VIRKELIG ). Til skriving er dette et helt greit tastatur, ingenting spesielt som skiller seg ut. Gaming: Her viser Logitech Internet PRO virkelig hva det er godt for. Det har perfekt trykksensitivitet, og knappene har små "bøyer" oppover på sidene som hindrer at fingrene glir bort/bommer på tastene. Den nederste tasterekken buer dessuten nedover, noe som gjør det behagelig å hvile fingrene på i lange spilleøkter. Nedenfor er et bilde som viser "buen". PS: Trykk på bildet Har du testet det som mange CS-spillere klager over, nemlig om det går an å trykke inn tre taster eller flere samtidig? Legg merke til at detta tastaturet _IKKE_ har begrensninger på hvor mange knapper som kan trykkes inn samtidig Komfort: Dette er også en kategori der tastaturet scorer høyt, hvis du bruker det riktig og hviler armen på bordet, blir du sjeldent sliten i fingrene. Det har dessuten en super ergonomi, som gjør at tastene ligger perfekt tilrette. En annen fordel er at den, som de fleste tastaturer, har "vipper" bak som gjør at du kan løfte tastaturet litt opp for en bedre skrivekomfort. Sammenligning: På "hardhetsskalaen" ligger det CA her: Keytronic generelt. Microsoft generelt Logitech Internet Pro Logitech UltraX Laptoptastatur Her er noen bilder. nr1 sammen med Logitech UltraX, og nr2 sammen med Keytronic KT2001. PS: Trykk på bildene Oppsummering: Positivt: +Komfort +Gode taster +Flott utseende +God ergonomi +Utrolig gode taster til gaming[*] +God kvalitetsfølelse +pris (bare 125,- på www.psdata.no ) Negativt -Kan opplevest som litt "seigt" i tastene for de som er vant med hardere tastatur -Mediaknapper (for de som ikke liker det, gode er de dog) -Ikke USB -Fins bedre til skriving (dog ikke dårlig) Karakter: 5 PS: Flere bilder blir lagt ut snart Takker på forhånd for ris og ros Endret 4. februar 2005 av E.T Lenke til kommentar
E.T Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Der var testen ute ja Takker for tilbakemeldinger, spørsmål/svar Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Meget bra test igjen E.T! God innhold! Lenke til kommentar
E.T Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Hehe, takk for positiv respons! Men hadde vert enda mer kos med litt kritikk også Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hehe, takk for positiv respons! Men hadde vert enda mer kos med litt kritikk også Du kunne kansje skrvet litt mere om alle de forsjellige tinga... Som gaming, komfort osv... Lenke til kommentar
E.T Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Stemmer, eneste problem er at jeg ikke er noen ekspert på det tekniske osv, så blir liksom ikke så enormt mye å skrive om det Men tilføyer ting på spesifikke spørsmål fra andre brukere osv Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Flott test... Har du testet det som mange CS-spillere klager over, nemlig om det går an å trykke inn tre taster eller flere samtidig? Lenke til kommentar
Dandar Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Veldig bra test! Skal bestille ett sånt i nermeste framtid! Lenke til kommentar
E.T Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Flott test... Har du testet det som mange CS-spillere klager over, nemlig om det går an å trykke inn tre taster eller flere samtidig? Du kan trykke inn så mange knapper du vil Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Fin test dette Sitter selv på forgjengeren, Navigator SE. Ble ikke helt overbevist om å bytte, hvis det du skriver om seige knapper er en hard fakta. Da jeg nok er en av de som skriver ganske raskt.... Uansett, keep up the good work! Endret 5. januar 2005 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
E.T Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis du er fornøyd med knappene på navigator, tror jeg det går fint Er ikke akkuratt sånn at du må vente på at knappene komer opp igjen heller Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Du kan trykke inn så mange knapper du vil Hehe. Nå var det ikke først og fremst meg jeg tenkte pp da jeg avskyr CS og ikke har spilt det på flere år. Men det er slike ting som jeg vet mange setter pris på å få vite... Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Enda en flott test Erlend Lenke til kommentar
dibon Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Så ikke så dumt ut det der Men virker litt klumpete. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Klumpete?? Nevn et tastatur som IKKE er klumpete isåfall^^ Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Meget bra test! Tenkte å kjøpe dette tastaturet selv snart. Lenke til kommentar
magio Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Da har vi 2stk i bestilling Lenke til kommentar
D4rkY Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hvor lang er kabelen til tastaturet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå