Gå til innhold

Wattgrense på hovedkort?

Perrrin

Anbefalte innlegg

Er det noen slags form for wattgrense for hovedkort? Det skal vel egentlig ikke ha noe å si hvor mye watt jeg har på strømforskyninga, skal det vel? For PC'en bruker vel bare den strømmen den behøver, det er vel ikke sånn at det kan bli en slags "overspenning"?

Endret av Perrrin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ikke blande sammen spenning og effekt her nå ;)

Du kan slenge inn en så kraftig strømforsyning du vil uten at noe tar skade av det for maskina bruker, som du selv sier, bare så mye den trenger! Når produsenter oppgir f.eks 600W på PSU er det hvor mye den strømforsyningen maks kan levere!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

for meg kan du sette på et helt kraftverk og det har ingen betydning

det som har betydning er hvor mye det trekker ved load

stort sett går det ikke særlig mer enn 200 w på max load

psu kan seff levere mer men da på andre kontakter som til hd, gpu, vifter, cd rom m.m. og ikke gjennom hk

cpu er vel den komponenten som suger mest strøm på litt over 100 w på det meste idag

Lenke til kommentar

Takker!

Nei det var en som mente at grunnen til at hovedkortet mitt(MSI 865Pe/G Neo2) ikke funker lenger kanskje var at jeg hadde for stor strømforskyning.. Men da behøver jeg ihvertfall ikke å tenke på det da jeg skal bestille meg nytt hk. I den sammenheng lurer jeg på om det er noen her som kan anbefale et godt hovedkort til under tusenlappen? Eller kanskje jeg like greit skal bestille meg et likt hk som det jeg har nå? Som passer til følgene komponenter:

Intel Pentium 4 3,2 Ghz, prescott

1024 mb ram(Twinmos)

Sapphire Radeon 9800 Atlantis 256 mb AGP

2 x Seagate Barracuda 160 GB harddisk(S-ATA)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...