HilRam Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Alt indikerer vel på at Intel er veien å ta Nei. Som du ser i første post skal PC'n brukes til spill og surfing. Og som man ofte hører, så er AMD - etter teorien - bedre i spill, men siden trådstarter selv sier seg enig i at nevøen ikke vil bekymre seg over mangelen på dual-channel-minne, så tviler jeg på at han vil bekymre seg over de få fps'ene som mangler i spill! Det er nok ikke bare i teorien at AMD er bedre i spill. Denne testen hos Anandtech viser at for å matche en A64 3000+ i Doom 3 så måtte man opp på Intel P4 Extreme Editon 3,4 GHz!!! Vet at DDR2 og pci-e skjermkort er pr. dags dato dyrt, Word. DDR2 = samme ytelse som DDR (pr. i dag), mye høyere pris. men man kan finne noen billige og ganske gode DDR2-brikker til en nogenlunde bra pris. "Billige" og "gode" er heldigvis relative begrep. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Og som man ofte hører, så er AMD - etter teorien - bedre i spill, men siden trådstarter selv sier seg enig i at nevøen ikke vil bekymre seg over mangelen på dual-channel-minne, så tviler jeg på at han vil bekymre seg over de få fps'ene som mangler i spill! Det er nok ikke bare i teorien at AMD er bedre i spill. Denne testen hos Anandtech viser at for å matche en A64 3000+ i Doom 3 så måtte man opp på Intel P4 Extreme Editon 3,4 GHz!!! Ser du ikke hva jeg skriver? Jeg skriver at hvis han ikke bekymrer seg over at han ikke har dual-channel minne, så bekymrer han seg neppe over de få fps'ene han mangler i spill - hvis han velger Intel! Og som i dette tilfellet er det 5,3 fps i 1280x1024 (ser på Intel Prescott 3,0 ghz og AMD64 3000+). Men så er han jo også interessert i å surfe på nettet og sikkert drive litt med msn Messenger osv. noe som Intel egner seg godt til. Men er vel ikke mye vits å forsvare meg nå siden han er sikker på at han skal ha AMD, og ikke Intel på grunn av dårlig erfaring! Vet at DDR2 og pci-e skjermkort er pr. dags dato dyrt, Word. DDR2 = samme ytelse som DDR (pr. i dag), mye høyere pris. Her ser jeg at du ikke har forstått poenget mitt, som var at hvis han kjøper s754 hovedkort og cpu (som tar bare DDR) så vil det koste mye mer å oppgradere i senere tid når DDR er utløpt! Det slipper han hvis han kjøper Intel (LGA775), når denne socketen har de fleste brikkesett som kjører DDR2! Håper jeg har greid å formulere det godt nok slik at du ser hva jeg tenker på Endret 6. januar 2005 av FosFat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå