Gå til innhold

Noen som vil se over dette oppsette :-Þ

Anbefalte innlegg

Alt indikerer vel på at Intel er veien å ta :whistle:

Nei.:nei: Som du ser i første post skal PC'n brukes til spill og surfing.

Og som man ofte hører, så er AMD - etter teorien - bedre i spill, men siden trådstarter selv sier seg enig i at nevøen ikke vil bekymre seg over mangelen på dual-channel-minne, så tviler jeg på at han vil bekymre seg over de få fps'ene som mangler i spill!

Det er nok ikke bare i teorien at AMD er bedre i spill. Denne testen hos Anandtech viser at for å matche en A64 3000+ i Doom 3 så måtte man opp på Intel P4 Extreme Editon 3,4 GHz!!!

Vet at DDR2 og pci-e skjermkort er pr. dags dato dyrt,

Word. DDR2 = samme ytelse som DDR (pr. i dag), mye høyere pris. :thumbdown:

men man kan finne noen billige og ganske gode DDR2-brikker til en nogenlunde bra pris.

"Billige" og "gode" er heldigvis relative begrep. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og som man ofte hører, så er AMD - etter teorien - bedre i spill, men siden trådstarter selv sier seg enig i at nevøen ikke vil bekymre seg over mangelen på dual-channel-minne, så tviler jeg på at han vil bekymre seg over de få fps'ene som mangler i spill!
Det er nok ikke bare i teorien at AMD er bedre i spill. Denne testen hos Anandtech viser at for å matche en A64 3000+ i Doom 3 så måtte man opp på Intel P4 Extreme Editon 3,4 GHz!!!

Ser du ikke hva jeg skriver? Jeg skriver at hvis han ikke bekymrer seg over at han ikke har dual-channel minne, så bekymrer han seg neppe over de få fps'ene han mangler i spill - hvis han velger Intel! Og som i dette tilfellet er det 5,3 fps i 1280x1024 (ser på Intel Prescott 3,0 ghz og AMD64 3000+). Men så er han jo også interessert i å surfe på nettet og sikkert drive litt med msn Messenger osv. noe som Intel egner seg godt til. Men er vel ikke mye vits å forsvare meg nå siden han er sikker på at han skal ha AMD, og ikke Intel på grunn av dårlig erfaring!

Vet at DDR2 og pci-e skjermkort er pr. dags dato dyrt,
Word. DDR2 = samme ytelse som DDR (pr. i dag), mye høyere pris. :thumbdown:

Her ser jeg at du ikke har forstått poenget mitt, som var at hvis han kjøper s754 hovedkort og cpu (som tar bare DDR) så vil det koste mye mer å oppgradere i senere tid når DDR er utløpt! Det slipper han hvis han kjøper Intel (LGA775), når denne socketen har de fleste brikkesett som kjører DDR2! Håper jeg har greid å formulere det godt nok slik at du ser hva jeg tenker på :)

Endret av FosFat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...