Vakta Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Heisann Skal sette i sammen en pc for en nevø, han har maks 7000.- (Stipend ) Pc skal brukes til spilling og surfing ( Han stiller ikke støste krava, han har en intel PIII 800 nå ) Har satt opp dette uten ram er noe usikker her på hvilken ram jeg skal velge Her er det ikke snakk om noe overklokking Kabinettet og psu kommer utnom. AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester'' [erstatt] 1401,- Gainward GeForce 6800 LE 128 MB Retail [erstatt] 2112,- MSI K8N NEO2 Platinum [erstatt] 1088,- Nec ND-2510A [erstatt] 428,- Samsung P80 160GB 8MB [erstatt] 655,- Thermaltake Silent Boost K8 [erstatt] 247,- TOTALT 5931,- Noe som kan byttes ut (Så det blir billigere) Takker for svar Lenke til kommentar
j.w pepper Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Her er 6600gt Har en venn som kjøpte dette for to dager siden han er stor fornøyd kan blandt annet. kjøre farcry på very high og full oppløsning knirkefritt. Da har du ijallefall noen penger spart. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jepp, 6600GT yter faktisk bedre enn 6800LE, til tross for prisen. Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Takker for tilbakemeldingen ang skjermkortet (6600GT) er notert. Hva med ram funker disse fra Netshop ukens tilbud : Kingston HyperX 1024MB-kit DDR-DIMM PC3200 CL2-2-2-5 Kr 1695,- Lenke til kommentar
j.w pepper Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har 768mb ram og den er dårligere og jeg er storfornøyd så det er noe å satse på altså.. Lenke til kommentar
Crazy_Viking Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) det ser bra ut, MEN han trenger ikke et så dyrt hk, det er helt unødvendig hvis du ikke er hardcore overklokker.... når det gjelder skjermkort så anbefaler jeg 6800nu, det yter ca det samme som 6600gt, MEN har mulighet for å softmoddes (utrolig enkelt,se poster i forumt) så det blir vesentlig bedre...styr unna 6800gt, da det yter litt bedre en et ati 9800pro ..(som er gammelt) og ikke er særlig overklokkings vennlig!!! crazy edit: husk at med de nye delene kreves det mye mer av psu en en pIII 800, så han burde muligens kjøpe MINST en 350w, styr unna qtec Endret 5. januar 2005 av Crazy_Viking Lenke til kommentar
BadLoser Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) styr unna 6800gt, da det yter litt bedre en et ati 9800pro ..(som er gammelt) og ikke er serlig overklokkings vennlig!!! Ringte en alarm i hodet mitt når jeg leste det der.. Kanskje du mente 6600gt, men jeg svarer likevel.. Et 6800GT kort yter en goood del bedre enn 9800pro. Kan jo sammenlignes med et flasha x800vivo kort. Sier seg selv at ytelsen er nokså mye bedre pga 16pipes istedet for 8. Derimot, om kortet ble plassert i en pc med dårlig cpu, f.eks en xp1800+. Så Stemmer påstanden din. Endret 5. januar 2005 av BadLoser Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 det ser bra ut, MEN han trenger ikke et så dyrt hk, det er helt unødvendig hvis du ikke er hardcore overklokker.... når det gjelder skjermkort så anbefaler jeg 6800nu, det yter ca det samme som 6600gt, MEN har mulighet for å softmoddes (utrolig enkelt,se poster i forumt) så det blir vesentlig bedre...styr unna 6800gt, da det yter litt bedre en et ati 9800pro ..(som er gammelt) og ikke er serlig overklokkings vennlig!!! crazy edit: husk at med de nye delene kreves det mye mer av psu en en pIII 800, så han burde muligens kjøpe MINST en 350w, styr unna qtec 6800gt yter litt bedre enn 9800pro? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 det ser bra ut, MEN han trenger ikke et så dyrt hk, det er helt unødvendig hvis du ikke er hardcore overklokker.... når det gjelder skjermkort så anbefaler jeg 6800nu, det yter ca det samme som 6600gt, MEN har mulighet for å softmoddes (utrolig enkelt,se poster i forumt) så det blir vesentlig bedre...styr unna 6800gt, da det yter litt bedre en et ati 9800pro ..(som er gammelt) og ikke er serlig overklokkings vennlig!!! crazy edit: husk at med de nye delene kreves det mye mer av psu en en pIII 800, så han burde muligens kjøpe MINST en 350w, styr unna qtec Altså, et 6800NU vil være endel bedre enn 6600GT, men alikevel.. Kjøp 6600GT, og Kingston HyperX brikkene. Da får han knallytelse for den prisen. Det er det liten tvil om.. Så det oppsettet er verdt pengene Lenke til kommentar
Crazy_Viking Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 styr unna 6800gt, da det yter litt bedre en et ati 9800pro ..(som er gammelt) og ikke er serlig overklokkings vennlig!!! Ringte en alarm i hodet mitt når jeg leste det der.. Kanskje du mente 6600gt, men jeg svarer likevel.. å faen..sefølgelig mente jeg 6600gt hehe takk for at du så det Lenke til kommentar
Crazy_Viking Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 6800gt yter litt bedre enn 9800pro? jajajaja..bare mobb..har sett skrivefeilen nå... Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 det ser bra ut, MEN han trenger ikke et så dyrt hk, det er helt unødvendig hvis du ikke er hardcore overklokker.... Hvilket hk mener du duger da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Har skrudd sammen et lite oppsett med SLI-hk, 1 GB RAM og 120 GB disk. Jeg liker systemdisker under 48bit LBA-grensa... Endret 5. januar 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 det ser bra ut, MEN han trenger ikke et så dyrt hk, det er helt unødvendig hvis du ikke er hardcore overklokker.... Hvilket hk mener du duger da? Abit K8V Pro til bare 755,- kroner er et røverkjøp. Du må imidlertid bytte fra A64 3000+ S939 til socket 754 versjonen av samme CPU. Så kan du legge det du har spart i nytt kabinett med ny PSU, som du helt sikkert finner ut at du trenger likevel... Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Har skrudd sammen et lite oppsett med SLI-hk, 1 GB RAM og 120 GB disk. Jeg liker systemdisker under 48bit LBA-grensa... Takker for den er notert som et alternativ Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Har skrudd sammen et lite oppsett med SLI-hk, 1 GB RAM og 120 GB disk. Jeg liker systemdisker under 48bit LBA-grensa... Takker for den er notert som et alternativ Hadde tenk å holde meg til Socket 939 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis overklokking ikke er aktuelt, så er det bare noen få prosent bedre ytelse på S939. God /dårlig RAM gir større utslag enn single /dual channel på A64. Men bevares, S939 er noe bedre. Spørs bare om det er verd prisen. (Og nevøen din bekymrer seg vel neppe over at han ikke har "dual channel" minne...) Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis overklokking ikke er aktuelt, så er det bare noen få prosent bedre ytelse på S939. God /dårlig RAM gir større utslag enn single /dual channel på A64. Men bevares, S939 er noe bedre. Spørs bare om det er verd prisen. (Og nevøen din bekymrer seg vel neppe over at han ikke har "dual channel" minne...) Ang "dual channel" minne så har du nok rett der hmm: Hva med om et par år så ønsker han å oppgradere cpu ? Men her er vel agp skjermkort et problem også om noen år kansje? Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis overklokking ikke er aktuelt, så er det bare noen få prosent bedre ytelse på S939. God /dårlig RAM gir større utslag enn single /dual channel på A64. Men bevares, S939 er noe bedre. Spørs bare om det er verd prisen. (Og nevøen din bekymrer seg vel neppe over at han ikke har "dual channel" minne...) Ang "dual channel" minne så har du nok rett der hmm: Hva med om et par år så ønsker han å oppgradere cpu ? Men her er vel agp skjermkort et problem også om noen år kansje? Alt indikerer vel på at Intel er veien å ta Ønsker selvfølgelig ikke å starte noe AMD vs. Intel diskusjon her, men sant skal sies, at om noen år da denne cpu'en (64 3000+) må stå opp mot dobbelkjerne-prosessorer, og agp er forlengst blitt erstatet med pci-e, så vel som DDR med DDR2, så er det på tide å vurdere oppgradering, men da er det noe dyrt å oppgradere når hovedkort, cpu, skjermkort og ram må byttes! Og som man ofte hører, så er AMD - etter teorien - bedre i spill, men siden trådstarter selv sier seg enig i at nevøen ikke vil bekymre seg over mangelen på dual-channel-minne, så tviler jeg på at han vil bekymre seg over de få fps'ene som mangler i spill! Vet at DDR2 og pci-e skjermkort er pr. dags dato dyrt, men man kan finne noen billige og ganske gode DDR2-brikker til en nogenlunde bra pris. Disse for eksempel! Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Alt indikerer vel på at Intel er veien å ta Ønsker selvfølgelig ikke å starte noe AMD vs. Intel diskusjon her, men sant skal sies, at om noen år da denne cpu'en (64 3000+) må stå opp mot dobbelkjerne-prosessorer, og agp er forlengst blitt erstatet med pci-e, så vel som DDR med DDR2, så er det på tide å vurdere oppgradering, men da er det noe dyrt å oppgradere når hovedkort, cpu, skjermkort og ram må byttes! Og som man ofte hører, så er AMD - etter teorien - bedre i spill, men siden trådstarter selv sier seg enig i at nevøen ikke vil bekymre seg over mangelen på dual-channel-minne, så tviler jeg på at han vil bekymre seg over de få fps'ene som mangler i spill! Vet at DDR2 og pci-e skjermkort er pr. dags dato dyrt, men man kan finne noen billige og ganske gode DDR2-brikker til en nogenlunde bra pris. Disse for eksempel! Intel er faktisk uaktuelt pga jeg har bare hatt Amd dvs 5 stk og aldri hatt noen problemer med det. Pcen jeg sitter med nå er en Abit KT7A med via brikkesett og XP 2400+. Første cpuen som sto på dette hket var en duron 800, husker jeg hadde en del kødd med den når jeg satte den sammen, maskinen frøys / hangs seg hele tiden var da sikker på at det var hovedkort og brikke sett som kødda. Fant ut til slutt at det var skjermkortet og etter at det var bytte så har jeg ikke hvert misfornøyd med den Men ut i fra det du sier så mener du at jeg like godt kan gå for 754 . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå