bas Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har en 2-3 måneder gammel Packard Bell med 2,7Ghz Intel Celeron prosessor med 256 Mb Ram. Problemet har etterhvert blitt det at maskinen reagerer så vanvittig treigt når jeg f.eks skal åpne snarveier til programmer på desktopen eller programmer fra startmenyen. Eksempelvis hvis jeg klikker på Internet Explorer ikonet så virker det som om ingenting skjer og det kan faktisk gå både 10-15 sekunder før internett kommer opp,og dette er mildt sagt irriterende.Og bare for å understreke det,10-15sek. er IKKE overdrevet,snarere tvert i mot,dette er fakta.Ikke kommer timeglasset opp heller,derfor virker det for det blotte øyet rett og slett som om maskinen ikke har reagert i det hele tatt.Det samme gjelder for alle funksjoner stort sett,kan jo bare nevne at når jeg trykket "min datamaskin" og "egenskaper" for å finne type prosessor så tok det ca.15 sek hvis ikke mer før det skjedde noe. Under egenskaper på min datamaskin står det at pc'en kun har 192mb ram,og ikke 256mb slik som den skal være levert med,men kan det være fordi den setter av deler av minnet til grafikk? Kan også nevne at norton antivirus og internet security har vært i funksjon på maskinen hele tiden,samt at crap cleaner og adaware har blitt kjørt med jevne mellomrom uten at dette bedrer noe,så jeg tviler på om denne tregheten skyldes noe virus eller annet faenskap,men man veit jo aldri. Finnes det noen programmer som kan kjøre en "helse test" på maskinen for å si det sånn? Er takknemlig for hjelp eller forslag til løsninger.Synes det er for j****g at en ny maskin med en såpass grei prosessor kraft (for hobby brukere) skal være så treig. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå