Nobu Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Da er den store vår-utbetalingen for oss studenter kommet, og dermed er det også tid for å investere i nye krefter til samboerens PC. Følgende deler skal byttes ut, til maks 4000-4200 kr: Hovedkort RAM CPU HD Etter en del surfing og titting på ulike alternativer hviler øynene foreløpig på dette: Epox EP-8KDA3+ Corsair Value Select DDR400 512 MB AMD Athlon 64 2800+ (Boxed) Seagate Barracuda 7200.7 200 GB Totalt: 3600-3700 kr I tillegg trengs noen nye vifter (mest grunnet støy), selv har jeg god erfaring med Papst, men de koster såpass mye at jeg vurderer å bare slenge med viftestyring, eksempelvis Cooler Master Aerogate (ca 200 kr). Er det noen som har noen kommentarer til dette? Eventuelt tips til utskiftninger? Hadde vært fint å få noen argumenter for hvorfor, i såfall. Takk Forresten: Går det greit med en 360W PSU (fulgte med Chieftec Dragon) til dette oppsettet? I tillegg kommer et Radeon 9500, en HD og noen vifter. Endret 4. januar 2005 av Nobu Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Oppsettet ser bra ut, og strømforsyningen vil ikke ha noe problem med å kjøre pc'en. Hva skal den brukes til forresten? Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Dette forumet har endret seg.. Eller kanskje det bare er en overflom av "Se på mitt oppsett til ny PC"-tråder. Takk for svar, suzze. Den brukes til alt mulig egentlig; surfing, spilling, bildebehandling og eventuelt noe videoredigering. Får heller kjøpe inn et FireWire-kort hvis det blir aktuelt å importere stoff fra DV-kamera. I all hovedsak dreier det seg om surfing og spilling. Hun har nå sittet med min gamle PC, en overklokket 1 GHz Duron, 256 MB SD RAM, på et Abit KT7A-kort. Tror derfor dette burde bli bra uansett. Regner med å kjøpe inn enda en brikke med RAM senere. Endret 4. januar 2005 av Nobu Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Er jo mulig for deg å bytte litt på pinnene i viften når du er inni kabinettet da, får de 7 volt blir de kanskje litt mer stille. Uansett vil vifter bråke.. Så papst til 110 hos articom eller hva de nå heter, ikke et dårlig tilbud. Har ikke viftekontroll selv, så kan ikek anbefalle noe på den fronten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå