Gå til innhold

Sliter med å lese plater...(problem løst)

Anbefalte innlegg

Vel topic sier det meste. Jeg har en nec3500 og nå begynner jeg å bli sliten av å prøve å brenne plater som går i standalone spilleren min (eller i noen andres for den saks skyld :p).

Det første jeg gjorde var å oppgradere til siste offisielle firmware. Det hjalp lite. Så fikk jeg snusen i at det muligens kunne være IDE driverne til nVidia (har nForce2 U400), så jeg avinstallerte Nvidia driverne og prøvde XP's IDE drivere.

Etterhvert så prøvde jeg brenneren på et VIA chipsett med samme resultat.

Når det gjelder software så har jeg prøvd Nero i forskjellige utgaver (ikke av de aller nyeste), CDBurnerXPpro, Deepburner. Resultatet er fortsatt det samme uansett hvilken filtype jeg brenner, SVCD, VCD osv.

Har også prøvd DVD+R og -R fra henholdsvis Samsung og Verbatim

Brenneren selv klarer fint å lese de platene som er brent.

Det hadde derfor vært utrolig deilig om noen kunne komme med et eller annet forslag til hva mere som kan prøves eller tips til hva jeg eventuelt gjør galt, da dette problemet begynner å gå meg på nervene. Kan forresten også legge til at en venn av meg har akkurat samme problemet og samme brenneren, så feil med brenneren har jeg forsavidt utelukket.

Det kan jo være platene jeg bruker, men man skulle jo tro at en plate eller to ville fungere. Eller så er det software, men en ussel svcd fil må jo gå an å brenne uten at man må ha siste utgave av Nero??

Hjelp og gode forslag tas imot med takk

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Forstår jeg deg rett når du sier at du forsøker brenne en vcd eller svcd fil på DVD-R eller +R ?

Er det ikke slik at (s)vcd kun kan brennes på CD-R plater ? For å brenne (s)vcd trodde jeg at man måtte konvertere til vob først ? F.eks med NeroVision eller andre dertil egnede programmer.

Har du forsøkt å brenne en (s)vcd i Nero på vanlig CD-R media og valgt henholdsvis vcd eller svcd avhengig av filtype ? Og dette fungerer heller ikke ?

Lenke til kommentar
Hei.

Forstår jeg deg rett når du sier at du forsøker brenne en vcd eller svcd fil på DVD-R eller +R ?

Er det ikke slik at (s)vcd kun kan brennes på CD-R plater ? For å brenne (s)vcd trodde jeg at man måtte konvertere til vob først ? F.eks med NeroVision eller andre dertil egnede programmer.

Har du forsøkt å brenne en (s)vcd i Nero på vanlig CD-R media og valgt henholdsvis vcd eller svcd avhengig av filtype ? Og dette fungerer heller ikke ?

Det var bare for å illustrere at det ikke spiller noen rolle hva jeg brenner på dvd platene. Det er ingen ting som virker ;)

Svcd og vcd fungerer fint på cd plater ja.

*Edit*

Fant ut av det. Installerte en ny codec pakke. Tror problemet skyldes noe codec som ikke var som det skulle slik at dvdfilene ikke ble helt stødige. Takk for hjelpen :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...