Gå til innhold

PDA som MP3-spiller


flaten1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste PDAene som er en god del telefon i tillegg til PDA har mp3 spiller. Kvaliteten er jeg ikke helt sikker på. Noen PDAer med mp3 spiller: Qtek 1010, 2020, 7070, 8080, 8010, og 9090. SE Pxx0, og de fleste av nyere casio med fargeskjerm og PPC. Bl.a. EM500. Tror de fleste (av nyere type) palm har mp3 spiller også. Den som har best mp3 spiller må være de telefonene med touchscreen og PPC. Som Qtek 1010, 2020 og 9090. Grunnen til det er at de kjører PPC, og da har en mediaplayer som er tilnærmet lik den på pc´en. Den kan da også spille av alle filormatene du kan på pc´en. En "liten" PDA finnes det (flere også), men det er i forhold til PDAer generelt. I forhold til en mobiltelefon er det vansklig å finne en på den størrelsen. Kanskje Qtek 7070, 8080 eller 8010 ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Fujitsu Siemens Pocket Loox 720. Den ble på en amerikansk nettside sammenlignet med iPod, og vant testen. Vet ikke hvor mye peiling testerne hadde da, men jeg kan skrive under på at den fungerer svært bra sammen med et skikkelig headset.

 

Enheten er ikke av de minste, men er omtrent like stor som et halvt CD-cover. Tykkelsen er ikke noe større en vanlig. Litt over en centimeter vil jeg tro.

 

Med Windows Mobility for Pocket PC har man (på alle Pocket PCer) også muligheten til å velge en funksjon for hver tast når Mediaplayer er det "aktiverte" programmet. Inklusiv en batterisparefunksjon som på Loox 720 gjør at batteriet skal vare i 20 timer, istedenfor de 8 det skal vare mens enheten er fullstendig operativ.

 

Sannheten er vel heller rundt 12 med en god del volum.

Lenke til kommentar

"Med Windows Mobility for Pocket PC har man (på alle Pocket PCer) også

muligheten til å velge en funksjon for hver tast når Mediaplayer er

det "aktiverte" programmet. Inklusiv en batterisparefunksjon som på Loox

720 gjør at batteriet skal vare i 20 timer, istedenfor de 8 det skal vare

mens enheten er fullstendig operativ."

 

 

Har alle Pocket PC'er Windows Mobility?

Tenker da hvis jeg kjøper en brukt PDA.

 

Hva med mediaplayer 10.

Kan den lastes ned?

Lenke til kommentar
Jeg bruker Fujitsu Siemens Pocket Loox 720. Den ble på en amerikansk nettside sammenlignet med iPod, og vant testen. Vet ikke hvor mye peiling testerne hadde da, men jeg kan skrive under på at den fungerer svært bra sammen med et skikkelig headset.

Fujitsu Simens har jeg hørt er ekstremt bra. Har ikke testet en av de, men det er sylskarp skjerm, og rask prosessor (400mhz) Tror den har 128mb ram også, men det er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar

Loox 720 har VGA skjerm, så du får 4 x så mye innhold på skjermen sammenliknet med en vanlig PDA. Den har ikke 400 MHz, noe som PXA 250\255 kjørte på. Loox 720 har PXA 27x og kjører på 624 MHz.

Stort sett alle PDA'er egner seg godt som MP3-spiller. Playlistene blir langt mer oversiktlig enn noe annet pga. den store skjermen. Jeg bruker en H2210, som fungerer godt til formålet (den blir antakelig byttet ut med en 720 snart pga. QVGA mot VGA og Wlan)

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har brukt Sony Ericsson P900, Qtek 8010 og Qtek S100.

Som MP3 spiller er de praktiske fordi man trenger ikke å ha med en egen.

 

De har noen mangler i forhold til dedikerte spillere. P900 er svakest på funksjonalitet, den har kun avspilling av filer i bestemte mapper. Man er begrenset til 128 MB og (1024 mb på P910) minne. Det er ikke tone kontroll. Avspilling starter ikke automatisk etter telefonsamtaler er avsluttet. Qtek S100 har det beste avspillinges programmet med Mediaplayer. Har ikke brukt Qtek 8010 mye som MP3 spiller, men man må ha et mini MMC kort for å lagre musikk av noen megde. Qtek 8010 bruker derimot minst strøm.

 

Sony Ericssons fotfeste som produsent av lyd utstyr viser seg i og med at Sony Ericsson har mye bedre lyd. Hovedsaklig p.g.a. høre proppene som er bedre enn Qtek'ene som virker billige. Sony Ericson har også bedre lyd fra spillern.

 

Personlig bruker jeg proppene fra Sony Ericsson på Qtek S100.

 

Er man fornøyd med lyden på Qtek S100 og ønsker slippe å ha med seg dedikert MP3 spiller, er Qtek S100 et bra valg.

 

 

 

Kåre Wenger

Endret av kwenger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...