Gå til innhold

Hvor nødvendig er det med bra skjermkort?


Anbefalte innlegg

Man kan av og til få inntrykk av at det knapt nok er mulig å spille kabal dersom man ikke har ATI Radeon 9700 eller bedre. Selvsagt er det ikke slik.

 

Hvor mye takler for eksempel det integrerte skjermkortet i Tundra 1551R Centrino - Intel P-M 2.0GHz?

 

http://www.psdata.no/pic/F108123.jpg

 

Takler det et gammelt skytespill fra 1997, som for eksempel Outlaws? Jeg regner med at svaret er klart JA. Men hvor går egentlig grensen for hva en slik maskin er i stand til å takle når det gjelder spill?

 

Og kan man ha nytte av et bra skjermkort til andre ting enn spilling?

Endret av skarsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klarer sikkert CS, Warcraft 3, World of Warcraft osv helt fint :p Men tviler på spill som Halflife2, Doom3, Far Cry

Spillte Warcraft 3 på min gamle FS 1840 Amilo, det hakket iblandt enda jeg hadde Pentium 2.6 HT, 1GB CL2.5 RAM fra TwinMOS og Ati M Radeon 9600 128MB RAM.

Nå har jeg CL56 med Ati M Radeon 9700 og det går bra, har opplevd endel bedre på en stasjoær med AMD (32bit) 3000+ Ati Radeon 9200.

 

 

CS går sikkert fint.

 

btw, mener å huske at Intel Extreme gfx tilsvarte Ati Mobile 9200.

Lenke til kommentar

My 2c worth:

 

Prøvde Call of Duty på en FS Amilo Pro V2000 PM 725 i helga. Det gikk overaskende bra. Hadde egentlig ikke noe særlig tro på at det ville gå, men det funka både i 800x600 og 1024x768. Jeg prøver ikke å påstå at den maskina er super til spilling, men det går altså an. Prøvde ikke å justere på annet enn oppløsning. Spillbarheten var helt ok, men sikkert ikke noe for entusiaster. Jeg har forøvrig spilt hele COD og MOHAA-seriene på GeForce2 mx, så jeg kan vel knapt kalles kravstor :)

Endret av Flatin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Etter min mening er det tull å kombinere bærbar med spillmaskin, men forstår dem som ønsker denne kombinasjonen. Jeg vurderer selv en Acer Travelmate 6004, med integrert grafikk-kontroller.

Er helt enig, har sittet på en 4,5 kgs inspiron 5100 med radeon 7500 (byttet den ut med en radeon 9000 =P). Funket aldri så bra som jeg ville at det skulle så jeg har kommet til samme konklusjon som deg... En bærbar maskin for å ha den bærbar og bruke den til lagring for foto-turer/musikk/web etc... Og en hardcore spille/grafisk maskin som står godt plantet hjemme.

 

Desktop killers er overvurderte. Vurderer selv Tunda 1551R'en.

Lenke til kommentar
Med mindre du må ha max detalj og max AA\AF så holder det med et litt eldre skjermkort.

Er igrunn fornøyd med mitt ti 4200 og har ikke tenkt tanken på å oppgradere pga at det yter for dårlig i spill.

er vel mer hvis du tar til takke med det meste på bunn og INGEN AA/AF at det fortsatt funker ganske greit med et ti4200 kort, i hvert fall når det er snakk om de spillene som krever endel.

 

er nok helt sikkert riktig at ti4200 kort duger for endel, jeg for min del solgte ti4600 kortet for en liten evighet siden.

 

kjøpte et ti4200 kort hos komplett før sommeren som står i maskin nummer to, den brukes til sims, surfing osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...