Gå til innhold

Raptor disk og spill


Ael

Anbefalte innlegg

Heisann! Første gang jeg poster på dette forumet, så vær snill med meg :p

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne, men vi kjører på...

 

Jeg har et MSI hovedkort (MS-6590 (KT6 Delta)), amd xp 2400+, geforce 6800GT 128mb, 1024 mb ddr400 ram, og en 80GB Western Digital ata 8mb cache harddisk.

 

Etter alt å dømme, en ganske grei maskin som burde klare å kjøre de fleste spill ganske greit. Problemet mitt er at det ikke gjør det. HL2 f.eks. får jeg svært dårlig fps på, uansett innstillinger. CS:S går rett i havet... Bla bla bla.

 

Grunnen til at jeg poster her er fordi en kompis av meg kjører hl2, cs:s og de fleste spill ufattelig glatt og han har (husker ikke helt) 9800 pro, 1.5ghz amd xp cpu og 1.5 gb ddr400 ram... MEN, han har en raptor disk i tillegg. I følge hans ekspertmening var raptor disken skyld i at han kjørte spillene så bra.

 

Så, det jeg lurer på før jeg hiver pengene mine ut av vinduet: Er raptor disken virkelig så bra? Kan den hjelpe meg? Eller er det fordi han har 512 mb mer ram enn meg? Kan ikke fatte hvorfor spillene mine kjører så dårlig...

 

Kan forresten nevne at disken min er stort sett fullstappet. Håper på all hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det også er software-basert.. Enten drivere som mangler/ikke er oppdatert, eller masse andre programmer/spyware som kjører i bakgrunnen, eller at du setter grafikkinstillingene altfor høyt i forhold til maskinvaren din.

 

Så fremt det ikke er noe fysisk feil med din maskinvare, og alle deler kjører på de hastighetene det skal, skal det ikke være noe i veien for å klare å kjøre HL2 og CS:S helt glatt med middels instillinger. Da gjenstår det jo bare programvare som eventuelt problem.

Lenke til kommentar

Hmm, okei. Kjører oppdaterte drivere og bios på hovedkortet ihvertfall, har brukt nvidia 66.93 en god stund, men akkurat byttet til 67.02 beta driverne idag, tenkte jeg skulle teste dem.

 

Kjører en god del rusk i bakgrunnen, men ikke altfor mye... Kan teste det og. Takk for svarene så langt! Har forresten ikke overklokket noe, men hadde noen problemer med ram'en helt fra starten av. Jeg kjøpte to stk. 512 geil ram og spillene mine kræsjet til skrivebordet hele tiden. Trakk den ene ut, alt funket fint, men kjørte ganske så mye dårligere.

 

Postet på psdata sitt forum, og en kar ba meg skru voltstyrken på ram'en opp litt. Puttet begge i og voltstyrken er nå på 2.80 og spillene kræsjer ihvertfall ikke. Hmm...

Endret av Ael
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...