Gå til innhold

Bildet fryser, og svart skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er jeg ikke helt sikker på hva som lager problemet i pcen min så jeg la postet her.

Kjøpte for en liten stunn siden en ny harddisk til pcen min (WD 200GB).

Pcen min har alltid virket fint før, men når jeg hadde satt inn harddisken og formatert oppstod det et problem.

Pcen starter helt normalt, alle vifter starter, det kommer en pipelyd (som det alltid har gjort), men det kommer aldri noe opp på skjermen.

Pcen starter noen få ganger av og til, men de få gangene den faktisk går på og det i hele tatt kommer noe opp på skjermen, så holder det ikke lenge.

Det varer som regel til loginscreen, og av og til helt til jeg skal starte spill og programmer. Men da fryser skjermen, og det jeg kan ikke gjøre noe annet enn å skru av pcen.

Har formatert flere ganger, med flere forskjellige windows xp cder men problemet forsvinner ikke.

Har prøvd og skrudd på pcen med bare den gamle harddisken, men det er fremdeles samme problemet.

Har prøvd med en annen skjerm, fremdeles samme problemet.

Har prøvd forskjellige ide-kabler til harddiskene, men problemet forsvinner ikke.

Har også prøvd og byttet plass til rammen, uten at problemet forsvant.

Hardware :

Intel p4 2.6GHz CPU

Radeon 9600pro graffikkort

DDR-DIMM PC3200 512MB

Maxtor 80 GB harddisk

WD 200 GB harddisk

Abit IS7 hovedkort

Chieftec 360W strømforsyning.

Håper noen kan hjelpe meg med å få fikset dette problemet.

Endret av montego
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at du ikke får noe bilde, og så sier du at du har formatert harddisken flere ganger?!

Formaterte du den i en annen maskin da?

Får du noe bilde på skjermen i det hele tatt eller er det bare svart hele tiden?

Skjekk skjerkortet er på plass. Test med en annen strømforsynning.

db

Lenke til kommentar

takk for svar.

Hadde glemt noe i posten.

Pcen starter noen få ganger av og til, men de få gangene den faktisk går på og det i hele tatt kommer noe opp på skjermen, så holder det ikke lenge.

Det varer som regel til loginscreen, og av og til helt til en skal starte spil og programmer. Men da fryser skjermen, og det jeg kan ikke gjøre noe annet enn å skru av pcen.

Lenke til kommentar

Prøv å resete BIOS til default.

Prøv som sagt om du kan med en annen strømforsynning.

Er det sata hovedkort og hva med diskene dine.

Forsøk med en annen disk med OS på, og boot fra den, er det samme problem?

Kan også boote i sikker modus og installere sata drivere. Det kan være hovedkortet ikke tåler diskene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...