Gå til innhold

Telenor ting ! Hjelp !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke dette så veldig aktuelt lenger iogmed at Viva ikke kan svare, men det er jo greit å legge fakta på bordet uten å bli motsagt :smile:

"Kongeloven" er bare tull. Dersom man får en dom i forliksrådet er denne gyldig i minst 10 år. Dvs hvis man eier hus/bil/båt eller mottar lønn/trygd i denne perioden kan inkassobyrået ta hele eller deler av dette. Og nei, det koster ikke 20000,- å gjøre dette.

En betalingsanmerkning forsvinner først etter 3 år - hvis man har gjort opp for seg vel og merke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 17:27, Abdullah skrev:

Vel, jeg spredde ikke rasistisk propaganda. Var noen som diskuterte religion og islam. Jeg skrev mine meninger rett fra hjertet
:grin:
- but don't take it personal!


Er jo fritt å drøfte saker og ting :wink:


 

Det er klart! Det er direkte rasistiske uttalelser som blir stoppet, eller det som kan likne på det. Her brukes det sunn fornuft.

 

Ytringsfriheten er ikke noe argument for å trakkasere andre. Ytringsfriheten gjelder så lenge man ikke mobber, trakkaserer eller på annen måte fornærmer noen. Alle får ha sine egne meninger, men de som ikke er allment akseptert får folket holde for seg selv.

 

For øvrig er det tillatt å skrive hva en mener. Jeg mener at personer som flytter til Norge fra et anna land (uansett hvilket) og begår lovbrudd burde settes på første fly tilbake der de kom fra. Så får vi heller ta oss av de "innfødte" utskuddene selv, og la det landet "importerte" bråkmakere kommer fra ta seg av sine. Rasistisk? Nei, for det gjelder uansett rase eller religion. Dansker som amerikanere, somaliere som tyskere.

 

Men hadde jeg sagt at alle innvandrere skulle sendes hjem....

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-06-11 17:35, president skrev:

"Kongeloven" er bare tull. Dersom man får en dom i forliksrådet er denne gyldig i minst 10 år.


- Jazz....


Dvs hvis man eier hus/bil/båt eller mottar lønn/trygd i denne perioden kan inkassobyrået ta hele eller deler av dette.


- Kan de ikke... (hvis du lever med et klokt hode)


Og nei, det koster ikke 20000,- å gjøre dette.


- Jo det koster 20.000 spenn og gjøre dette!


En betalingsanmerkning forsvinner først etter 3 år - hvis man har gjort opp for seg vel og merke.


- Eneste du har skrevet som stemmer.



Lenke til kommentar

En annen ting for og bli kvitt slike problemer på er at du tar med en rompis (kompis), dere to stifter et aksjeselskap og kliner alt over der... når skitten går konk er dere begge fri for heftelser....

 

- men for en bill under 50.000 er vel dette unødvendig, greit om du har mer....

 

er få som spør om dom i forliksrådet pga SMÅ regninger (0-5.000), har selv mistet 40-50.000 til dårlige betalere..

 

Skal jeg liksom gå til forliksrådet og få dom?!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 20:43, president skrev:

Nei gå til inkassobyrået ditt og la dem ta over saken.

Om de klarer å drive inn pengene dine er en helt annen sak..


 

De gjør de helt sikkert IKKE. men de fine er jo inkassobyråer som "kjøper" dine regninger :grin: da blir den jo betalt ikke sant! (til meg hvertfall)

Lenke til kommentar

Ja Ja

 

Alle vet jo at ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt.

 

Inkasso eller ikke, har man ingen penger så hjelper det ikke med inkasso.

 

Selv om man er under 18 år så burde man skjønne at internett ikke er gratis, Dessuten er det jo foresattes ansvar å sjekke dette også. Det er jo trossalt foresattes telefon.

 

Fordelen med å bruke cash er at det ikke kan spores.

 

Byttehandel er likevel best

 

Tjeneste mot tjeneste - skattemessig fordel og mindre sannsynlig for å kunne spores.

 

Bedrifter bytter til seg tjenester uten at penger er med i spillet.

Lenke til kommentar

"Fordelen med å bruke cash er at det ikke kan spores.

Byttehandel er likevel best

Tjeneste mot tjeneste - skattemessig fordel og mindre sannsynlig for å kunne spores.

Bedrifter bytter til seg tjenester uten at penger er med i spillet. "

 

Driver du med lovlig virksomhet? Eller?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 00:05, president skrev:

"Fordelen med å bruke cash er at det ikke kan spores.

Byttehandel er likevel best

Tjeneste mot tjeneste - skattemessig fordel og mindre sannsynlig for å kunne spores.

Bedrifter bytter til seg tjenester uten at penger er med i spillet. "

Driver du med lovlig virksomhet? Eller?


 

Det heter vel "østblokk markedet" eller "barder land" hehe Prez! når du handler slik tar du råvarer mot råvarer. F.eks jeg gir deg 200 mobiltelefoner, du gir meg et pent brukt fly, olje, en bil eller stål o.l. Som du handler en bruktbil fra en forhandler skriver han gjerne 300.000,- blank på papiret istedet for 380.000,- som innbyttebytte - du sparer penger på bamsemoms og du får profitt både her og der. Løsningen er ramburs du må finne du luring til å kjøpe de varene du tar i bytte også.

 

Men om Ola Datamaskin-forhandler gir et par datamaskiner mot en kasse gulv-fliser fra murer hansen sparer begge en del penger. Det kan føres som bytte 5.000,- vs 5.000,- (mva fra staten til deg istedet)

 

En annen sak er de som stifter UK/Wales aksjeselskap som går med i EU, her får vi stifte norsk avdelingskontor (filial som det heter på fint), vi trenger hverken revisorplikt eller regnskapsplikt under 3,2 millioner pund (5 millioner norske). Når grensen overstiges kan videre plikter ungås ved å stifte nytt selskap som f.eks 3-structure company eller en gruppe/konsern virksomhet som roter alle papirene nederst i høystaken :grin: Dessuten har du fritt varebytte på varer gjennom ALLE land som omfattes EU og ditt eget firma i norge.... billige biler f.eks og andre saker.

Lenke til kommentar

Glemte og skrive, om du stikker til london og oppretter en bankkonto til ditt UK & Wales firma kan du drive "internet-banking" altså en nettbank derfra på samme måte som her. Du trenger ikke ha noe med norge og gjøre i det heletatt, betaler 20% skatt til england. Når du vil ha "lønning" sender du utbetaling derfra som slipp eller overførsel til din private konto i norge. Du kan derfor drive EU handel og mye mer...

 

- men de fleste slike gutter velger vel og ha konto i Malta.. (uplassert pengekonti) du har sikkert hørt om dette og konto virksomhet i sveits o.l. :grin:

 

Første $10.000 (1 LOT) går til 24 timers valutahandel på danske http://www.saxobank.com (med norsktalende meglere) Og du er allerede i stand til og tjene 1 million i året som valutahandel's broker!

 

Ikke tro at "Odin Fond" og Folkeaksjen Telenor gjør deg særlig rik..

_________________

Hilsen

Abdullah

 

[ Denne Melding var redigert av: Abdullah på 2002-06-13 03:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...