Gå til innhold

Telenor ting ! Hjelp !


Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsan folkens

 

Fikk nettop en regning fra Telenor 'Betalingsoppfordrig' anngaaende TelnorFrisurf det er ikke snakk om saa mye penger 900kr + noe dritt, men hvorfor har jeg faat denne regningen.. jeg har sikkert en gang i tiden signa up paa Telenor firsurf.. fattern har tar seg av telefonregningene ..

 

Det trues med rettslig etterspil etc

 

EY

Feedback

Hva i soeren er dette?

 

EDIT: jeg er bare 14 aar !!

 

[ Denne Melding var redigert av: lithium på 2002-06-09 22:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men har du fått spesifisert regning? Der står det jo når du har ringt og hvor lenge. Frisurf-abonementet i seg selv er helt gratis. Du betaler kun for tellerskrittene. Så sant du ikke har ringt opp Telenor via et modem (1533-nummer), så er det noe galt. Om du skriver fuck gjennom hele registringsskjemaet har ingenting å si. Så lenge du har ringt 1533-nummeret,så vil tellerskrittene belastes din regning.

Men hva mener du med at regningen er dobbelt opp?

 

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-06-09 22:45 ]

Lenke til kommentar

Det skal jo stå på regningen om hva du skal betale for...

 

Hvis du har oprettet et abbonement i eget navn, skal det være dine foresatte som er økonomisk ansvarlige..

 

Du har nemlig ikke lov til å opprette et abbonnement selv, uten foresattes samtykke..

 

Dersom du har fyllt ut skjemaene riktige skal ikke dette skje, men dersom du har lyve på alderen etc er dette ditt problem...

Lenke til kommentar

De rettslige etterspill kan du bare glemme. (en kongelov sier "der det ikke fines penger skal gjelden strykes" - ingen kan tvinge deg uansett)

 

Når deg gjelder det andre, er du ikke gammel nok til å bestille noen ting som helst uten foresatte.

 

Ringe telenor på 05000 og si hvor gammel du er så sletter de nok regningen din.

 

Ellers er det bare hoppe, drite og kaste den regninga i søppla!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 00:48, Viva skrev:

De rettslige etterspill kan du bare glemme. (en kongelov sier "der det ikke fines penger skal gjelden strykes" - ingen kan tvinge deg uansett)


Når deg gjelder det andre, er du ikke gammel nok til å bestille noen ting som helst uten foresatte.


Ringe telenor på 05000 og si hvor gammel du er så sletter de nok regningen din.


 

Dette vil jeg betvile på det sterkeste. Jeg vil neppe tro at regningen blir slettet. Han har selv "forfalsket" ett dokument. Så det er han som eventuelt får "svi".

 

Jeg tror nok han må bite i det sure eplet og betale regningen. Han har jo surfet for pengene, hva er problemet med å betale for noe du skal?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke bare å hive regningen/purringen i søpla nei. Regningen kom vel til den som telefonen er registrert på, dvs. en over 18 år.

Regningen er sannsynligvis regningen for vanlige surfe-tellerskritt. Nå får du regningen for surfingen på egen regning også fra Frisurf, i motsetning fra tidligere. Det er ingen fastavgift på Frisurf, så den kan det ikke være.

Litt dumt å hive den første regningen i søpla og håpe det gikk over da..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 00:54, SirHartge skrev:

Quote:


Den 2002-06-10 00:48, Viva skrev:

De rettslige etterspill kan du bare glemme. (en kongelov sier "der det ikke fines penger skal gjelden strykes" - ingen kan tvinge deg uansett)


Når deg gjelder det andre, er du ikke gammel nok til å bestille noen ting som helst uten foresatte.


Ringe telenor på 05000 og si hvor gammel du er så sletter de nok regningen din.


 

Dette vil jeg betvile på det sterkeste. Jeg vil neppe tro at regningen blir slettet. Han har selv "forfalsket" ett dokument. Så det er han som eventuelt får "svi".

 

Jeg tror nok han må bite i det sure eplet og betale regningen. Han har jo surfet for pengene, hva er problemet med å betale for noe du skal?

 

 

Jo Sir, det er telenor som har ansvaret for riktige opplysninger. Jobber selv i næringslivet og vet godt hva som skjer med regninger. - om ikke telenor har en "golden handshake" med noen da...

 

Selv om han har signert elektronisk for en annen fødselsdato, skal de gutta sjekke navnet opp mot kreditt-registre. Dessuten eier ikke han linja som det ringes fra, er ikke hans problem uansett.....

Lenke til kommentar

Den som eier linjen det ringer fra, må betale. Hjelper ikke å skylde på at junior i huset er under 18 år nei. Det er det samme om lillesøster ringer 829-nummer for 10000,-, far må betale hvis abonnementet står på han. Og for å få telefonabonnement må man være over 18 år, samt at det helt sikkert er en form for kredittsjekk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 01:22, president skrev:

Den som eier linjen det ringer fra, må betale. Hjelper ikke å skylde på at junior i huset er under 18 år nei. Det er det samme om lillesøster ringer 829-nummer for 10000,-, far må betale hvis abonnementet står på han. Og for å få telefonabonnement må man være over 18 år, samt at det helt sikkert er en form for kredittsjekk.


 

Det stemmer, og junior MÅ ha bekreftelse fra pappa til og tegne abommenet. Kan Telenor vise begge underskrifter er regningen gyldig. Er den ikke det kan den kastes i søppla.

 

- Samme gjelder fjortisene som bestiller i nettbutikker, ikke hjelp her å sende gebyr på ikke hentet vare når "kjøperen" er umyndig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 01:27, Viva skrev:


Det stemmer, og junior MÅ ha bekreftelse fra pappa til og tegne abommenet. Kan Telenor vise begge underskrifter er regningen gyldig. Er den ikke det kan den kastes i søppla.




 

Tror kanskje viva har et poeng her. Men hva i all verden slags buisniss driver du med ved Viva, når du skriver:

 

Quote:



...en kongelov sier "der det ikke fines penger skal gjelden strykes" - ingen kan tvinge deg uansett



 

Hvorfor har ingen fortalt meg dette før?? :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 22:36, lithium skrev:

menmenmen


Betaler man dobbelt opp naar man bruker Telenor Firsurf, dvs, man betaler ikke dobelt opp naar man bare skriver fuck paa det meste under registreringen?


 

siikker på at du ikke kobler opp med 2x isdn da? da blir det dobbelt så dyrt

Lenke til kommentar

Tror det er en misforståelse her. Junior har ikke fått regning på noen abonnementsavgift (Frisurf har ikke dette), men på ringing (surfing er også ringing). Junior kan ikke tegne noe abonnement han må betale for, poenget er at han har brukt telefonlinjen til far til å surfe med, og da må far betale. Telenor trenger ikke noen underskrift fra junior for at far skal være pliktig til å betale telefonregningen sin.

Hvis Junior hadde tegnet et eller annet abonnement som han måtte betale for, hadde det vært noe helt annet, da hadde han sikkert sluppet å betale siden han er under 18 år. (Men allikevel umoralsk dersom han er gammel nok til å skjønne at her kommer det en regning)

Lenke til kommentar

Quote:


...en kongelov sier "der det ikke fines penger skal gjelden strykes" - ingen kan tvinge deg uansett


Hvorfor har ingen fortalt meg dette før?? :razz:

 

Skulle kreditorene dine skrive dette på baksiden av arket kanskje? tror ikke alle vil skrike høyt om slikt, men det sier seg selv i "logikken". Ingen kan tvinge noen til å betale noe, men du vil miste din "kreditt-verdighet" for lån og andre ting i 2-4 år. Skulle kjøpmannen kommet med pistol på døra di når du ikke betalte ville vi ikke trengt og ha "kreditt villig" og "kreditt uvillig" (INN- merket)

 

At kunder ikke betaler å saker og ting må strykes vil du fort merke selv om du starter noe. Spør de folka på bensinstasjoner hvilken verdi en giro blankett har, mange av desse taper 40-70.000 årlig på folk som "liksom" har problemer med minibank-kortet og må få det på "krita".

 

En annen ting er at DU selv må betale 20.000 for og slå noen konkurs, de aller fleste er "nullbo". Og vil du slå et firma konk for 5000,- når du ikke får noe uansett? Det blir 20.000 mer i tap for deg selv!

 

- Jeg gir ikke kreditt til noen.... Visa eller Cash!

 

_________________

Mvh Viva. :smile:

Co/SG Computing, Ltd.

 

[ Denne Melding var redigert av: Viva på 2002-06-11 00:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 01:24, Vice skrev:

Quote:

-----------------------------------------------------

...en kongelov sier "der det ikke fines penger skal gjelden strykes" - ingen kan tvinge deg uansett

-----------------------------------------------------

noen gang hørt om inkasso???


 

Inkasso byrå er et firma som overtar dine fordringer. De kan ikke gjøre mer en du kan gjøre selv. Norsk lov gjelder for alle din tosk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...