Gå til innhold

kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen data-ekspert, men jeg hadde nøyaktig samme problem for en mnd siden.

Visste heller ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg formaterte HELE harddisken på nytt.

Nå funker den helt normalt igjen, så kanskje det hjelper å formatere til deg oxo?

So far, so good... :smile:

Min XP1800 ligger på stabilt 55C, så det trenger ikke

å ha noe med temp. å gjøre....

Noen vet sikkert bedre,......

Lenke til kommentar

Du sølte vel ikke AS på noen bruer eller noe vel?

Har du overklokket den, har opplevd at maskina mi henger seg lett (da restarter kanskje kortet eller noe i den dur) hvis FSB hastigheten er for høy, og windows får problemer med å gjøre det den skal.

Lenke til kommentar

hum.. virker som om det enten er et kortslutningsproblem eller et varmeproblem.

Kortslutning tviler jeg på at det er, men det er jo selvfølgelig en mulighet tilstede. Prøv å fjerne all goop. Pass på at du får med alt!. Så legger du på ny. Husk at det ikke skal noe mye til, bare et lite, nesten gjennomsiktig lag på coren.

Sannsynligvis fungerer ikke den nye goopen like bra som den gamle ( kanksje du har vært litt unøyaktig når du la den på ellerno..)

Prøv også å lukke Asus Probe og spille litt mens denne ikke står på. Da kan du jo lett finne ut om årsaken til problemet ligger her..

Lykke til

Lenke til kommentar

Du har hvertfall ikke noe varmeproblem.

INTEL Pentium prosessorer smeller på 69 grader

AMD Athlon prosessorer smeller på 95 grader

Må være kortslutning etter eller annet sted, kan være søling med pasta, ødelagt prosessor o.l.

Lenke til kommentar

Hei

Har du satt kjøleren riktig vei? Jeg satte den feil vei hos meg. jeg klarte fint å instalere win 2000 men da jeg spilte spill med 100 % load hang den seg med en gang (eller restarta). Tempen var 50 grader ca da. Dette synes jeg var meget høyt da jeg hadde vannkjøling og vannet var da 23-24 grader. Jeg prøvde så å snu CPU kjøleren (vannblikken) så var cpuen godt under 30 grader.

En annen ting som kan ha skjedd er att et av gjørnene på CPUen har brokket.

Enda en ting som kan ha innflydelse er hvis strømforyningen din ikke for nok kjøling etter du har vært å rotet inne i PCen. Det er jo også veldig varmt i disse dager som kan lage slike problem som du har.

Mvh

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...