Helloo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Om jeg skal betale en viss sum til en dansk person. Kan dette da ganske enkelt gjøre ved å overføre penger til en (dansk) konto? Med nettbank altså, og et vanlig kontonummer? Er avgifter på dette høyt? Hva med valutakursene? Mvh. Lasse Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hva med valutakursene? Mvh. Lasse Valuta kalkulator Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Takk for svar! Da regner jeg med at man bare overfører summen til et kontonummer? F. eks hvis 600,-NOK = 500,- DKK overfører jeg 600,- så får dansken 500,- på konto? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Normalt kan dette gå gjennom nettbank, men legg merke til at systemet med xxxx.xx.xxxxx som kontonummer, er særegent for Norge. Mulig Danmark har det også, men det er i alle fall ikke slik over hele verden. Dessuten må du velge å overføre 500DKK. Da får dansken det inn på sin konto. Du betaler det banken skal ha, som da er 500DKK ganget med bankens salgskurs i øyeblikket, for overførsel og sjekker. I tillegg kommer gebyrer, som stort sett varierer mellom 50 og 300 kr i de fleste bankene. Mulig det er noe rimeligere innen f.eks. Skandinavia. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Fra i år av er det blitt relativt rimelig å overføre penger innen EU-landene. Norge ble fra 1. januar med i samarbeidet, og du skal nok ihvertfall slippe veldig høye gebyrer. Du trenger jo danskens IBAN og hans banks BIC-nummer, mener jeg å huske. IBAN er et internasjonalt kontonummer, mens BIC er bankens identifikasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå