ovea1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Hei! Har laget meg en hjemmeside,har skrevet kodene sjøl. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger ,både positive og negative: http://ove.homelinux.net Endret 4. januar 2005 av ovea1 Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Unnskyld at jeg sier dette, du må ikke ta det personlig, men det ser faktisk ut som en søppelplass. Man ser klart at du er en nybegynner, og at dette ikke ser bra ut. - Det er ingen struktur eller noen form for ting som holder designet på plass. Alt ser veldig uryddig ut og det er litt grafikk som ikke passer inn i det hele tatt. - Du har ikke fast bakgrunn, og den bakgrunnen du har er store bilder som bare ser rart ut. - Jeg likte ikke skrift typen, du har bare tatt noen farger og det er ikke noen rød tråd gjennom det hele. - Du skriver ihvertfall LITT brukbar kode , du har unngått å bruke tabeller og det er bra. Neste gang du skal lage en hjemmeside, prøv å få litt struktur og plassere innholdet i bokser istedenfor å la det flyte rundt. Lykke til! Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei! Har laget meg en hjemmeside,har skrevet kodene sjøl. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger ,både positive og negative: Fiks litt på linken du. Men til siden: -Jeg syntes det ble en altfor brå overgang til den lyseblå fargen til høyre på siden. - Alt blir liksom spredt uttover. Et bilde på midten og linker osv på sidene. Prøv å få det litt mer samlet. - Det blir litt feil at man må trykke påd en blå rundingen for å komme til de ulike sidene. - "oss" siden kunne vel blitt fin, men alt ligger liksom over i hverandre. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 eneste grunden til at det ikke er table eller frames er vel fordi han ikke kan det :S les litt om html, css, og hvordan det skal brukes. også ser du på litt sider, skisser opp en god layout, også prøver du å få html og css, til å vise det du har skisset. ville nok endret den layout'n du har nå, har aldri vært noe fan av den "ny side hver gang en trykker på en link" Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jobb litt med fargene, at du har så mange forskjellige farger på siden kræsjer litt spør du meg. Lær css og mer html Lenke til kommentar
joffar Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det meste har vel blitt sagt her allerede... Hovedside.. Når du bruker bilde som bakgrunn er det viktig å tenke på at besøkende kan ha forskjellige opplsøning på skjermen... siden din ser vel grei ut i 800*600, men ser ikke ut i 1280*1024 feks.. dette gjelder alle undersider også. Generelt er det lett for at bakgrunnsbilder blir veldig forstyrrende og alt for dominerende. Siden er som Trady sier, uryddig satt opp, å bruke en kule som link er vel greit nok, men passet ikke inn i her det hele tatt, dessuten er fargene rundt kulen forskjellig fra bakgrunnsfargen på selve siden . lite pent. Du har elementer strødd rundt på siden, noe det muligens ikke er på din skjerm, men siden jeg ser på siden i 1280*1024, er send linken helt over til høyre, monlittbildet dekker ikke hele skjermen osv... side omoss... Bilde oppå bilde blir sjeldent pent uten at de blir manipulert først. Du kan presentere familien mye penere enn hva du har gjort her. Fjern bakgrunnsbildet og det blir bedre med en gang. Legg gjerne inn fast ramme der slik at det vises slik du vil det skal uansett om brukeren har 1600 eller 800 resolution. Beklager for ærlig men krass kritikk... Lykke til videre.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Her krasjer omtrent alt. Ingenting fungere fordi ingenting passer sammen. Du har brukt gifs fra 96, bakgrunn som repeterer seg med et spesielt motiv. Ingen ordentlig meny og veldig tomt. Du har jo bare noen lenker og overskrift. Detter var ikke pent. Ser du ikke det selv? For inspirasjon, se csszengarden.com, men start med en hvir blank side. Deretter setter du opp en liten meny og litt tekst ved siden av i feks en av disse eksemplene: http://www.thenoodleincident.com/tutorials...sson/boxes.html. Og dermed har du en hjemmeside man ikke får mareritt av. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 CLICKABLE! Beklager, men det irriterte meg litt.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 En greit start siden du er ny, men det blir vel enklere å holde html'en og css'en for seg selv, særlig når du får mere av begge deler. <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> er koden du setter inn isteden for style-greiene du har på siden, så tar du og lager et nytt dokument du kaller style.css og limer inn kun kodene i css og lagrer det! Da har du fått skilt de to språkene! Ellers var ikke noe div-oppsett, det er greit hvis du vil ha en ryddig side, de kodene kan du lære mer om hos w3schools eller her. Lykke til! Lenke til kommentar
ovea1 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Hei! Har laget meg en hjemmeside,har skrevet kodene sjøl. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger ,både positive og negative: Hei igjen! Takker for tilbakemeldingene!! Siden dette er mitt første forsøk på å lage ei hjemmeside, er den under utvikling. Målet er å stadig forbedre den og samtidig lære mere om html o.s.v! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå