toss Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) hei. jeg vil hente et filnavn fra url ved hjelp av $_GET og legge på '.php' på slutten. så vil jeg vise innholdet i filen i et textaera. php-skript skal ikke kjøres, og html-koden skal vises.. koden min ser slik ut nå, men jeg tror kanskje jeg er helt på jordet.. <?php $filename = $_GET(filnavn); $ending = '.php' $name = $filename . $ending; if(file_exists($name)) { echo('<textaera rows="30" columns="50">readfile($name)</textaera>'); } else{ echo('file does not exsist'); } ?> kan noen hjelpe meg? takker for svar EDTI: får denne feilmeldingen: Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /mnt/home3/s/se/selvdigg/public_html/AdminCP/lesfil.php on line 5 Endret 4. januar 2005 av toss Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 han være for at du har glemt en ; etter $ending.. Lenke til kommentar
toss Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 oki.. men nå får jeg: Fatal error: Call to undefined function: array() in /mnt/home3/s/se/selvdigg/public_html/AdminCP/lesfil.php on line 3 men vil koden i det hele tatt funke? med denne linjen, mener jeg: echo('<textaera rows="30" columns="50">readfile($name)</textaera>'); Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det skrives $_GET['filnavn'] ikke $_GET(filnavn).... Lenke til kommentar
toss Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 aghhh.. selvsagt.. men nå får jeg bare opp: readfile($name) noen ide om hvorfor? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ta bort ( ) rundt echo Lenke til kommentar
toss Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 fikk det til ved å dele det opp slik: if(file_exists($name)) { echo('<textarea rows="30" cols="75">'); readfile($name); echo('</textarea>'); } tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
power Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Ta gjerne å bruk echo som dette: echo "bla bla bla". $variabel ." mer bla bla "; Endret 4. januar 2005 av power Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå