Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal eg ha RS, skal den vere 04-05-06 mod.

Gammle RS har eg ingen tillitt til.

Kjenner en med en Aprilia RS 125 "Chesterfield" som er 98mod.

Den hopper inn og ut av verksted, og så kjenner eg en med 04mod. rs 125, som har null problem.

Sålenge motoren er 7 år gammel så kan man ikke forvente at den skal vare for evig. Jeg har hittil ikke hatt noen problemer med motoren.

Lenke til kommentar
Sålenge motoren er 7 år gammel så kan man ikke forvente at den skal vare for evig. Jeg har hittil ikke hatt noen problemer med motoren.

En skikkelig motorsykkel skal vare mye lengre enn 7 år, så da er det noe som ikke er som det skal være.

Lenke til kommentar
Sålenge motoren er 7 år gammel så kan man ikke forvente at den skal vare for evig. Jeg har hittil ikke hatt noen problemer med motoren.

En skikkelig motorsykkel skal vare mye lengre enn 7 år, så da er det noe som ikke er som det skal være.

En skikkelig motorsykkel med firetaktsmotor skal vare mye lengre enn 7 år...

 

Når en totakter har blitt rævkjørt i 7, muligens med dårlig vedlikehold utenom det begynner problemene og renne på....

Imotsetning til en firetakter blir ikke reparasjonene så utrolig dyre.

 

Går noe galt i en firetakter blir det ofte veldig dyrt....

Lenke til kommentar
En skikkelig motorsykkel med firetaktsmotor skal vare mye lengre enn 7 år...

 

Når en totakter har blitt rævkjørt i 7, muligens med dårlig vedlikehold utenom det begynner problemene og renne på....

Imotsetning til en firetakter blir ikke reparasjonene så utrolig dyre.

 

Går noe galt i en firetakter blir det ofte veldig dyrt....

Om man går inn for det (eller ikke vet bedre) er det ikke noe problem å kjøre i stykker hva som helst på mye mindre enn 7 år, har ikke noe med 2/4t å gjøre. Man skal kunne forvente at en sykkel varer lenger enn 7 år uavhengig av 2t/4t.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Man skal kunne forvente at en sykkel varer lenger enn 7 år uavhengig av 2t/4t.

Faktisk ikke. En totaktmaksin er en turtallsmaskin og har nulll kraft under 7000rpm. Siden du må ha så høyt turtall, blir det garantert myye mer slitasje på en 2t motor og blokk enn en bunndragsvillig 4t.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Eg har litt lite peiling på vedlikehold av motor.

Så om noen kunne fortelle meg hva eg må gjøre, og hvor ofte og slikt så hadde det vert fint :)

Sålenge du ikke dævkjører eller rævkjører motoren, innkjører pent, gir den all den fullsyntetiske høykvalitetsolje den trenger, skifter girolje nå og da, skifter bremsevæske og kjølevæske når det trengs og smører/renser kjedet så har du ihvertfall kommet et stykke....

Lenke til kommentar
Jeg har en mito, er meget fornøyd da jeg også har hatt en honda nsr.

Syns mitoen er overlegen på alt, både trimming og design..

Men så var det prisen da...

Du sier noe der...

 

NSR er en fin sykkel, men i forhold til de dyrere konkurentene har den ikke helt nok til å stille opp med på alle områder...

Lenke til kommentar
Den nye Derbi Gpr er eit godt valg

 

http://www.motoplanete.com/125/derbi-gpr.jpg

Hvorfor det?

 

Fordi den ser ut som en moped?

Fordi den har verdens hardeste sete?

Hahah, den ser ikke noe mer ut som en moped enn en RS125.. Likhetstrekkene er akkuratt like store på rs50/rs125 som på GPR50/125..

 

GPR er en sykkel med RÅTT design! Kom ikke og si at den nye RS`n som er forma som en badeball ( jepp, JEG synes den er altfor rund ) er fetere enn GPR!

Lenke til kommentar
Den nye Derbi Gpr er eit godt valg

 

http://www.motoplanete.com/125/derbi-gpr.jpg

Hvorfor det?

 

Fordi den ser ut som en moped?

Fordi den har verdens hardeste sete?

Hahah, den ser ikke noe mer ut som en moped enn en RS125.. Likhetstrekkene er akkuratt like store på rs50/rs125 som på GPR50/125..

 

GPR er en sykkel med RÅTT design! Kom ikke og si at den nye RS`n som er forma som en badeball ( jepp, JEG synes den er altfor rund ) er fetere enn GPR!

Den nye GPRen er drømmesykelen min nå :love:

Lenke til kommentar
Den nye Derbi Gpr er eit godt valg

 

http://www.motoplanete.com/125/derbi-gpr.jpg

Hvorfor det?

 

Fordi den ser ut som en moped?

Fordi den har verdens hardeste sete?

Hahah, den ser ikke noe mer ut som en moped enn en RS125.. Likhetstrekkene er akkuratt like store på rs50/rs125 som på GPR50/125..

 

GPR er en sykkel med RÅTT design! Kom ikke og si at den nye RS`n som er forma som en badeball ( jepp, JEG synes den er altfor rund ) er fetere enn GPR!

Faktisk greier jeg ikke å se forskjell på en GPR 50/125.

 

Det nytter ikke å lage en 125 i pioner båtplast å kreve over 50000kr for den.

Lenke til kommentar

GPR125 er større og bredere, plastikken skal visst også være av bedre kvalitet enn det som sitter på 50ccm..

 

Uansett, tror det sitter Derbi motor i GPR 125ccm også, dvs. at kvaliteten er vel noe bedre enn Aprilia!? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...