ChristR Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Aprilia og Cagiva begge dei syklene er jo råe da, selv ville eg gått for Cagiva Ogsa med tanke paa pris? ja, faktisk, synest den er mye råere Se på navnet til Cagiva da.... MITO (myte) sier litt.... Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Den nye Derbi Gpr er eit godt valg Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Den nye Derbi Gpr er eit godt valg Hvorfor det? Fordi den ser ut som en moped? Fordi den har verdens hardeste sete? Endret 30. april 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 For en ungdom så teller designet veldig mye, så en Derbi GPR er helt utelukket for meg. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kjøp deg en Aprilia RS 1998 mod eller eldre De er rååe! Har en 98 mod selv. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Skal eg ha RS, skal den vere 04-05-06 mod. Gammle RS har eg ingen tillitt til. Kjenner en med en Aprilia RS 125 "Chesterfield" som er 98mod. Den hopper inn og ut av verksted, og så kjenner eg en med 04mod. rs 125, som har null problem. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Skal eg ha RS, skal den vere 04-05-06 mod.Gammle RS har eg ingen tillitt til. Kjenner en med en Aprilia RS 125 "Chesterfield" som er 98mod. Den hopper inn og ut av verksted, og så kjenner eg en med 04mod. rs 125, som har null problem. Sålenge motoren er 7 år gammel så kan man ikke forvente at den skal vare for evig. Jeg har hittil ikke hatt noen problemer med motoren. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Sålenge motoren er 7 år gammel så kan man ikke forvente at den skal vare for evig. Jeg har hittil ikke hatt noen problemer med motoren. En skikkelig motorsykkel skal vare mye lengre enn 7 år, så da er det noe som ikke er som det skal være. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Sålenge motoren er 7 år gammel så kan man ikke forvente at den skal vare for evig. Jeg har hittil ikke hatt noen problemer med motoren. En skikkelig motorsykkel skal vare mye lengre enn 7 år, så da er det noe som ikke er som det skal være. En skikkelig motorsykkel med firetaktsmotor skal vare mye lengre enn 7 år... Når en totakter har blitt rævkjørt i 7, muligens med dårlig vedlikehold utenom det begynner problemene og renne på.... Imotsetning til en firetakter blir ikke reparasjonene så utrolig dyre. Går noe galt i en firetakter blir det ofte veldig dyrt.... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er utrolig mange som ikke vet å vedlikeholde motorer ass... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) En skikkelig motorsykkel med firetaktsmotor skal vare mye lengre enn 7 år... Når en totakter har blitt rævkjørt i 7, muligens med dårlig vedlikehold utenom det begynner problemene og renne på.... Imotsetning til en firetakter blir ikke reparasjonene så utrolig dyre. Går noe galt i en firetakter blir det ofte veldig dyrt.... Om man går inn for det (eller ikke vet bedre) er det ikke noe problem å kjøre i stykker hva som helst på mye mindre enn 7 år, har ikke noe med 2/4t å gjøre. Man skal kunne forvente at en sykkel varer lenger enn 7 år uavhengig av 2t/4t. Endret 1. mai 2005 av MailMan13 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Man skal kunne forvente at en sykkel varer lenger enn 7 år uavhengig av 2t/4t. Faktisk ikke. En totaktmaksin er en turtallsmaskin og har nulll kraft under 7000rpm. Siden du må ha så høyt turtall, blir det garantert myye mer slitasje på en 2t motor og blokk enn en bunndragsvillig 4t. Endret 5. mai 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Eg har litt lite peiling på vedlikehold av motor. Så om noen kunne fortelle meg hva eg må gjøre, og hvor ofte og slikt så hadde det vert fint Lenke til kommentar
TDK Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Eg har litt lite peiling på vedlikehold av motor.Så om noen kunne fortelle meg hva eg må gjøre, og hvor ofte og slikt så hadde det vert fint Sålenge du ikke dævkjører eller rævkjører motoren, innkjører pent, gir den all den fullsyntetiske høykvalitetsolje den trenger, skifter girolje nå og da, skifter bremsevæske og kjølevæske når det trengs og smører/renser kjedet så har du ihvertfall kommet et stykke.... Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har en mito, er meget fornøyd da jeg også har hatt en honda nsr. Syns mitoen er overlegen på alt, både trimming og design.. Men så var det prisen da... Lenke til kommentar
TDK Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har en mito, er meget fornøyd da jeg også har hatt en honda nsr. Syns mitoen er overlegen på alt, både trimming og design.. Men så var det prisen da... Du sier noe der... NSR er en fin sykkel, men i forhold til de dyrere konkurentene har den ikke helt nok til å stille opp med på alle områder... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Den nye Derbi Gpr er eit godt valg http://www.motoplanete.com/125/derbi-gpr.jpg Hvorfor det? Fordi den ser ut som en moped? Fordi den har verdens hardeste sete? Hahah, den ser ikke noe mer ut som en moped enn en RS125.. Likhetstrekkene er akkuratt like store på rs50/rs125 som på GPR50/125.. GPR er en sykkel med RÅTT design! Kom ikke og si at den nye RS`n som er forma som en badeball ( jepp, JEG synes den er altfor rund ) er fetere enn GPR! Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Den nye Derbi Gpr er eit godt valg http://www.motoplanete.com/125/derbi-gpr.jpg Hvorfor det? Fordi den ser ut som en moped? Fordi den har verdens hardeste sete? Hahah, den ser ikke noe mer ut som en moped enn en RS125.. Likhetstrekkene er akkuratt like store på rs50/rs125 som på GPR50/125.. GPR er en sykkel med RÅTT design! Kom ikke og si at den nye RS`n som er forma som en badeball ( jepp, JEG synes den er altfor rund ) er fetere enn GPR! Den nye GPRen er drømmesykelen min nå Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Den nye Derbi Gpr er eit godt valg http://www.motoplanete.com/125/derbi-gpr.jpg Hvorfor det? Fordi den ser ut som en moped? Fordi den har verdens hardeste sete? Hahah, den ser ikke noe mer ut som en moped enn en RS125.. Likhetstrekkene er akkuratt like store på rs50/rs125 som på GPR50/125.. GPR er en sykkel med RÅTT design! Kom ikke og si at den nye RS`n som er forma som en badeball ( jepp, JEG synes den er altfor rund ) er fetere enn GPR! Faktisk greier jeg ikke å se forskjell på en GPR 50/125. Det nytter ikke å lage en 125 i pioner båtplast å kreve over 50000kr for den. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 GPR125 er større og bredere, plastikken skal visst også være av bedre kvalitet enn det som sitter på 50ccm.. Uansett, tror det sitter Derbi motor i GPR 125ccm også, dvs. at kvaliteten er vel noe bedre enn Aprilia!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå