Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en aprilia rs 125 i går! :D men hvis du tar ut plombene i cdi boksen hva gjør det??? har et effektanlegg på sykkelen min nå men da kommer det ikke skikkelig drag før over 6000 omdreininger. hvis du tar ut plombene i CDI boksen, får du bedre bånn drag da???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så hvis jeg har en aprilia rs 125 med effektanlegg, powerfilter, og tatt ut plombene i cdi boksen så burde den gå ganske bra...? men har lest om mange som har satt på en eksosventil.. hva gjør den? kan den skade motoren på noen måte??? (sorry at jeg spørr så mye men har akkurat kjøpt meg lett-sykkel og vet ikke så mye om trim til den...)

Lenke til kommentar
så hvis jeg har en aprilia rs 125 med effektanlegg, powerfilter, og tatt ut plombene i cdi boksen så burde den gå ganske bra...? men har lest om mange som har satt på en eksosventil.. hva gjør den? kan den skade motoren på noen måte??? (sorry at jeg spørr så mye men har akkurat kjøpt meg lett-sykkel og vet ikke så mye om trim til den...)

Eksosventil står originalt på sykkelen når den kommer fra fabrikken, så nei det er ikke skadelig...

Powerfilter er vel ikke å andbefale ettersom sykkelen sluker bensin, bråker, du må ha stor dyse og den kan lettere skjære seg...

Lenke til kommentar
Men har det noe å si hva slags effektanlegg jeg har hvis jeg skal kjøpe elektrisk eksosventil...? eller hva slags ventil jeg kjøper?

Jeg har hørt mye bra om JollyMoto effektanlegget, så det er nok å andbefale.

Men skal du ha det mest diskre anlegget er nok originalt fullpower MPO1 anlegg best. Det bruker original lyddemper og du trenger kun å skifte svanehalsen.

Av de to forskjellige eksosventilene (RAVE 1 - Elektronisk | RAVE 2 - Vacumstyrt) er RAVE 1 og andbefale. Den gir en gjevnere og bedre effektutvikling en den mer rykkete og hurtigere effektutviklingen til RAVE 2 ventilen....

Lenke til kommentar

jeg har et effektanlegg på sykkelen nå... men jeg vet ikke hva slags anlegg det er... det jeg vet er at det ikke er originalt siden det er "carbon farget" noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det? (var ikke meg som satt det på men den første eieren)

Lenke til kommentar
jeg har et effektanlegg på sykkelen nå... men jeg vet ikke hva slags anlegg det er... det jeg vet er at det ikke er originalt siden det er "carbon farget" noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det? (var ikke meg som satt det på men den første eieren)

Er vel ikke "Arrow(s)" anlegg da?

Se om du finner noen merker med en eller annen kode på et sted.

Tror det er et ved svanehalsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...