SkorpuZ Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 kjøpte meg en aprilia rs 125 i går! men hvis du tar ut plombene i cdi boksen hva gjør det??? har et effektanlegg på sykkelen min nå men da kommer det ikke skikkelig drag før over 6000 omdreininger. hvis du tar ut plombene i CDI boksen, får du bedre bånn drag da??? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Tror ikke du kan forvente noe særlig bunndrag uansett hva du gjør med en totakter på bare 125ccm, spesielt ikke hvis du er interessert i å ha noe mer enn 10-12HK på topp. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ved å ta plomberingen i CDI boksen slipper du effektdroppen mellom 5000 og 6000rpm.... Dermed får du bedre mellomregister og bedre aks... Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 var det jeg lurte på ja... men klipper man bare av en ledning eller må man ta ut noen plomber eller noe?? (på aprilia rs 125) Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 hva gjør power filter da??? noen som vet det?? får man noe særlig mer effekt ut av sykkelen da?? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Får ikke mye effekt, men får grommere lyd Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 så hvis jeg har en aprilia rs 125 med effektanlegg, powerfilter, og tatt ut plombene i cdi boksen så burde den gå ganske bra...? men har lest om mange som har satt på en eksosventil.. hva gjør den? kan den skade motoren på noen måte??? (sorry at jeg spørr så mye men har akkurat kjøpt meg lett-sykkel og vet ikke så mye om trim til den...) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 så hvis jeg har en aprilia rs 125 med effektanlegg, powerfilter, og tatt ut plombene i cdi boksen så burde den gå ganske bra...? men har lest om mange som har satt på en eksosventil.. hva gjør den? kan den skade motoren på noen måte??? (sorry at jeg spørr så mye men har akkurat kjøpt meg lett-sykkel og vet ikke så mye om trim til den...) Eksosventil står originalt på sykkelen når den kommer fra fabrikken, så nei det er ikke skadelig... Powerfilter er vel ikke å andbefale ettersom sykkelen sluker bensin, bråker, du må ha stor dyse og den kan lettere skjære seg... Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Men har det noe å si hva slags effektanlegg jeg har hvis jeg skal kjøpe elektrisk eksosventil...? eller hva slags ventil jeg kjøper? Endret 12. april 2005 av SkorpuZ Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Men har det noe å si hva slags effektanlegg jeg har hvis jeg skal kjøpe elektrisk eksosventil...? eller hva slags ventil jeg kjøper? Jeg har hørt mye bra om JollyMoto effektanlegget, så det er nok å andbefale. Men skal du ha det mest diskre anlegget er nok originalt fullpower MPO1 anlegg best. Det bruker original lyddemper og du trenger kun å skifte svanehalsen. Av de to forskjellige eksosventilene (RAVE 1 - Elektronisk | RAVE 2 - Vacumstyrt) er RAVE 1 og andbefale. Den gir en gjevnere og bedre effektutvikling en den mer rykkete og hurtigere effektutviklingen til RAVE 2 ventilen.... Lenke til kommentar
TuxMaster Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hvis du skal ha deg noe så må du ha deg ktm elns så lenge det ikke er racing så er det ok Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hvis du skal ha deg noe så må du ha deg ktm elns så lenge det ikke er racing så er det ok Heihei! Racing er tøffest! Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 jeg har et effektanlegg på sykkelen nå... men jeg vet ikke hva slags anlegg det er... det jeg vet er at det ikke er originalt siden det er "carbon farget" noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det? (var ikke meg som satt det på men den første eieren) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 jeg har et effektanlegg på sykkelen nå... men jeg vet ikke hva slags anlegg det er... det jeg vet er at det ikke er originalt siden det er "carbon farget" noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det? (var ikke meg som satt det på men den første eieren) Er vel ikke "Arrow(s)" anlegg da? Se om du finner noen merker med en eller annen kode på et sted. Tror det er et ved svanehalsen. Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 sykkelen min står hos faren min.. skal ikke dit før i morgen... skal se etter da, men her er ett bilde hvis noen klarer og kjenne igjen det??? litt dårlig bilde men har ikke noe bedre her nå... Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 sjekka nå det står: aprilia LD... betyr det at det er et aprilia effektanlegg da? men det er jo ikke sølvfarget sånn som det originale er... noen som vet noe om dette?? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Tror ikke du kan forvente noe særlig bunndrag uansett hva du gjør med en totakter på bare 125ccm, spesielt ikke hvis du er interessert i å ha noe mer enn 10-12HK på topp. Har du prøvd en rs125 med rave elektro ventil? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 BTW. Jeg bare lurer, er ikke Cagiva Mito 50hk fulleffekt? Leste det i et blad for noen år siden Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) BTW.Jeg bare lurer, er ikke Cagiva Mito 50hk fulleffekt? Leste det i et blad for noen år siden HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Som du kanskje skjønner.. Nei... Er vel 37hk Endret 16. april 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Så bladet tok FULLSTENDIG feil? Sånn teit sarkasme da gett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå