Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?


Anbefalte innlegg

jakjørerdusom en fjortiss kan du knekke den motoren på en dag, du tror vel at hvis sykkelen peaker på 50hk, er det den slitasjen sykkelen har hele tia. :nei:

Den bukker nok under ganske fort hvis du kjører normalt også.

Men jeg har fortsatt tilgode å se en 16-åring med lettsykkel som ikke ligger konstant rett under rødlinja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For om verkstedet til onkel driver med sykler og, så har han nok vert borti en del typer sykler og, eller kan sjekke opp med andre verksted.

 

Men er dødsforelska i denne sykkelen så det blir nok vanskelig å snakke meg ifra den og til feks. NSR om den har mindre feil.

post-156-1112528820_thumb.jpg

Endret av e_hamre
Lenke til kommentar
jakjørerdusom en fjortiss kan du knekke den motoren på en dag, du tror vel at hvis sykkelen peaker på 50hk, er det den slitasjen sykkelen har hele tia.  :nei:

Den bukker nok under ganske fort hvis du kjører normalt også.

Men jeg har fortsatt tilgode å se en 16-åring med lettsykkel som ikke ligger konstant rett under rødlinja.

fordi?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan man herpe motoren på 10 min hvis man har lyst, men ramma knekker ikke av 40hk på en RS!

 

At denne NSR'en hadde 50hk har jeg så å si ingen tro på!

 

e_hamre, akkurat sånn på bilde har jeg :D

Lenke til kommentar

Han har vell egentli rett i at mange 16-åringer kjører over rødestreken.

Men det er jo spennende å få sette seg på et slikt kjøretøy da :)

Må innrømme at eg kommer til å drage den godt ut i alle gir en gang i blandt.

Men er det våte veier, mye trafikk eller ellers ikke egnet for stor fart så kommer eg til å kjøre rolig å fint.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man herpe motoren på 10 min hvis man har lyst, men ramma knekker ikke av 40hk på en RS!

 

At denne NSR'en hadde 50hk har jeg så å si ingen tro på!

 

e_hamre, akkurat sånn på bilde har jeg :D

Kan du si litt om hva du betalte for sykkelen, forsikring og for lappen?

Har 65000kr etter konfirmasjonen, men har ikkje serlig lyst til å ta av sparepengene mine, for de vil eg ha til bil.

Så der for må eg jobbe, men hadde vert greit med ett mål om kor mye eg må ha, slik at ej jobber nok.

Lenke til kommentar

Jeg betalte 49900 for sykkelen ny, men til høstpris ifjor høst...

Lappen er jeg ikke ferdig med ennå, men regner med at den kommer på ca 12000kr. Kjøreutstyr kosta 5k (mye på halv pris fordi jeg kjøpte det sammen med motorsykkelen), forsikring fullkasko 5500 i året, på pappa og veiavgift 1400 eller no...

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man herpe motoren på 10 min hvis man har lyst, men ramma knekker ikke av 40hk på en RS!

 

At denne NSR'en hadde 50hk har jeg så å si ingen tro på!

 

e_hamre, akkurat sånn på bilde har jeg :D

NSR med 50hk, ja jeg sier ikke mer jeg..

 

Det er vel så og si umulig og få kjøpt trim som gir 50hk på en NSR..

 

Tar jeg feil, kan du gjerne få gi meg en link til en evt. Benk-test eller trim som gir så mye effekt!

Lenke til kommentar

Det er mulig, men du må jo gjøre forfærdelig mye med en NSR for og få den til og ha 50hk, og når den har det så går den sikkert ikke lenge før den ryker!

 

EDIT: jeg tror fortsatt ikke det er mulig, men det er nå så!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Det er mulig, men du må jo gjøre forfærdelig mye med en NSR for og få den til og ha 50hk, og når den har det så går den sikkert ikke lenge før den ryker!

 

EDIT: jeg tror fortsatt ikke det er mulig, men det er nå så!

Helt enig der. 50hk på hjulet på en NSR er tilnærmet helt umulig.

 

Da skal alt portes og innstilles perfekt av proff mekaniker + at nesten alle deler må være bytta ut med racing deler...

50hk på hjulet er jo mer enn racing 125cc sykler har!

Lenke til kommentar
Men husk at 125cc racingsykler bare har 125cc sylinder. ;)

Uansett, en 180cc sylinder gir ikke så utrolig mye fler hester på toppeffekt, men derimot mellomregister og bunndrag blir betydelig bedre...

:yes: ..

 

Egentlig er det unødvendig og gjøre noe mer enn og fjerne plomberinger, visst du absolutt MÅ trimme..

 

Selv har jeg ikke noen trang for trim, men siden jeg kjøpte sykkelen uplombert, er det ikke stor sjangs for at jeg plomberer den ned..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...