Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vell R sykkel eg går for, har litt ambisjoner for trim og.

Er ett år til eg skal kjøpe, men trur eg skal klare å tjene 40k iløpet av året.

En så eg snakket med sa: Aprilia er italiensk, og italjenerne tenker på design.

Honda er japansk og japan tenker på motor.

Ser og her eg bor at Aprilian eigerne kommer med buss til skulen fordi ditt og datte er gale, mens her er en blodtrimemt NSR som kjører fint kvar dag.

Noen som har noen synspunkt på dette?

Må bare påpeke at det var jeg som skrev posten av Thompzen over.

 

 

Jeg har selv en aprilia RS som jeg kjøpte rett før jul.

Det du sier om NSR, at den har en bedre motor er både rett og galt.

 

Skal du trimme sykkelen er RS et bedre valg ettersom du får mer kraft ut av motoren. (Fullpower RS= 34 hk Fullpower NSR= 31 hk).

 

Motoren i NSR'en går for å ha litt bedre levetid, men ikke vesentlig. Motoren i Apriliaen, Rotax 122 går for og være en av de beste 125cc motorene (i ytelse).

 

Grunnen til at mange Aprila'er står hjemme pga. ditt og datt galt, er føreren.

En totaktsmotor som blir kjørt i bånn gass hele tiden blir rævkjørt, og ting ryker nå og da. Han som kjører NSR'en ligger vel da sansynligvis ikke over rødmerkingen på turtallsmåleren hele dagen.

 

Jeg synes aprilian ser fetest ut.... det er opp til deg hvem du synes ser kulest ut.

 

JEg tror du kommer til og bli veldig fornøyd uansett hvilken sykkel du kjøper :)

 

Lykke til med kjøpet.

er ikke enig i det hele tatt, en kompis av meg hadde aprilia rs125 med rundt 40hk, ramma var blitt skeiv av motorvarmen på en sesong, tremeninningen min hadde 180cc malossi trimmer, jolly moto eff anl. gasser, powerfilter eksosventil osv, den gikk som SATAN i to år før han kræsja den. aldri problemere.

hadde nsr selv men var så blakk etterop at jeg ikke hadde råd til å trimme

her er den hvis du vil se

http://www.bikepics.com/members/hondansr125racing/02nsr125/

er solgt nå da :no: IKKE lenge til neste sykkel! da blir det GSX750R da :D

Lenke til kommentar
jasså? hvem sier at du ikke får noe? eh tror du har misforstått "litt"?

 

 

hvis du kjører ned noen vil forsikringsselskapet betale, MEN du vil bli gjeldsslave til forsikringsselskapet eller de bare senker utbetalingen og du må betale resten. det er ikke noe som heter at du mister forsikring, hvis trimmen ikke kunne ha none grunn til ditt og datt så trenger du ikke å miste noe av forsikring osv...

 

dreve om er lov på lettsykler så vidt jeg vet, er jo bare hk begrensning =)

 

dreving ekke lov hvis det er for å øke farten, men med nsren min var det ikke gira det sto på, greide aldri å dra ut 6.giret, det er jo samme dreva som på 31hk, pinte det jeg hadde over rødlinja på 4giret og hadde 150 i nedoverbakkke tunnel, greidee 140 i rette og 135 på sletta.

 

hadde tjent på lavere giring men det hadde de aldri sagt noe på, så der ser de hvor "lure" de er :p

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
er ikke enig i det hele tatt, en kompis av meg hadde aprilia rs125 med rundt 40hk, ramma var blitt skeiv av motorvarmen på en sesong,

Ja, det er jo rart i.

Overbooste motoren uten å isolere og forsterke er jo kjempelurt.

 

Så jeg skal si bilen min suger om jeg setter på en ny RPM-limiter som kutter ved 10k RPM?

Lenke til kommentar
Skulle trodd du var snikker, for se blinklysene :p

 

Blir det NSR, så blir det nye speil og lykter ganske kjapt!

bytta de, du ser vel at det er da sykkelen er helt ny? hadde hvite karbonblinkers

 

ekke skilter på bildet du viser til, var utafor jeco, åååh gamle tider :love:

 

EDIT: kjøp nsr du, kunne ikke vært mer fornøyd, ikke ETT problem på 16 000km over to år

med "flatt" jern (15hk). utrolig god sykkel, ingenting var så morsomt som å eie breske lærhomser på chopper i svingene, selv om de hadde 5 ganger så kraft hehehehe.

ikke bytt til breiere bakdekk, første turewn med det totalhavarerte treminningen min sykkelen sin etter 2 år skadefritt med 180cc + full trim som nevnt tidligere i tråden

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
er ikke enig i det hele tatt, en kompis av meg hadde aprilia rs125 med rundt 40hk, ramma var blitt skeiv av motorvarmen på en sesong,

Ja, det er jo rart i.

Overbooste motoren uten å isolere og forsterke er jo kjempelurt.

 

Så jeg skal si bilen min suger om jeg setter på en ny RPM-limiter som kutter ved 10k RPM?

tremenningen min hadde 50hk og den var PERFEKT etter to år, er det jeg prøver å si, på aprilian må du som du selv sier modifisere for at den skal tåle det, det trenger du ikke på nsren. gidder ikke krangle med en fyr som er fast bestemt på å kjøpe rs

takker for meg

Lenke til kommentar

Kan ikke se at Goophy som du krangler med skal kjøpe seg rs da men.

EG skal kjøpe rs, tror eg, men er ikkje 100% sikker.

Eneste eg har lest i denne tråden, er folk som er fornøgd med sin rs og med sin nsr, ingen som har dårlige opplevelser og erfaringer med en av dem, bare noen som kjenner noen som kjenner noen som har problem med en rs, eller en nsr.

Lenke til kommentar

Jeg skal absolutt ikke ha noe lett-MC, har to biler som må bygges ferdig atm.

 

Men skulle jeg hatt en så ville jeg valgt Cagiva Mito eller NSR og ikke trimmet dem.

En 16-åring burde ikke kjøre i over 100km/h uansett, og 15hk er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Jeg skal absolutt ikke ha noe lett-MC, har to biler som må bygges ferdig atm.

 

Men skulle jeg hatt en så ville jeg valgt Cagiva Mito eller NSR og ikke trimmet dem.

En 16-åring burde ikke kjøre i over 100km/h uansett, og 15hk er mer enn nok.

Kommer ikkje til å trimme akkurat, men ha "fullpower" potte, og kansje ta vekk blomberingene, det holder.

Kjøreegenskapene på Mito har eg enda ikkje hørt noe fint om, mens Aprilia sine skal vere fantastiske, og motoren i Aprilia ser eg er sprek.

 

Her hvor eg bor, er en rs125, 04mod. sann rød å svart med løve på, den har full trim.

I går, var eigeren ute på tur, med skinndress og hele pakken, så kjørte han på ei fartsstrekning som er rett forbi huset mitt, der kjørte han ut alle girene mens eg såg på, og lyden, Ah! så fantastisk lyd :love:

Farten var og stor, tipper 180kmh. :D

Lenke til kommentar

Vel, å kjøre i 180km/h på offentlig vei med motorsykkel når man er 16/17 år og har null erfaring what so ever med å kjøre motorsykkel er jo helt på trynet.

Greit nok at man stort sett bare dreper seg selv (om man ikke treffer noen), men faen heller da. Skal man gjøre sånt kan man heller drepe seg selv på en bane. Uansett, får ganske saftige bøter for å kjøre med mer enn 15hk. Bøter for å kjøre uten sertifikat, ulovlig trimming, feilregistrering and so on...

Lenke til kommentar

Etter bladet bike sine målinger går RS i 129km/t. Dette målt med laser.

 

-Bassaddict-, hvis din tremenning hadde 50hk i motoren med 180sylinder kan jeg snyte meg i tenningslåsen på RS'en min!

 

Du er ikke i nærheten av 50hk på NSR motoren med en 180 sylinder! Hadde han benka den hadde han fått bakoversveis.

 

Det med at ramma på aprilia'n bøyde seg tror jeg lite på. Sykkelen kommer fulleffekt fra fabrikk med 34hk, så hvis ramme bøyde seg ved 40hk er ramma enten skadet eller hadde produksjonsfeil.

 

Uansett, hvis tremenningen din kjørte med NSR'en i to år uten problemer, hadde den garantert ikke over 40hk... Når du tar så mye ut av motoren, enten RS eller NSR stuper levetiden, og den holder _IKKE_ i to år med hverken 40 eller 50 hester.

 

Spør hvilken som helst mekaniker som har litt erfaring innenfor 125cc racing eller lignende...

Lenke til kommentar
Ah, sånn sett ja.

Trodde du tenkte på det med 50hk uten problemer i to år jeg.

 

Edit: Leif.

jakjørerdusom en fjortiss kan du knekke den motoren på en dag, du tror vel at hvis sykkelen peaker på 50hk, er det den slitasjen sykkelen har hele tia. :nei:

sånn jeg ser det er NSR mest for pengene, og jeg skjønner ikke hvilke behov du har som en NSR ikke dekker? er du så god at det er sykkelen som ødelegger rundetidene? tviler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...