TDK Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 tror de bare betaler litt mindre hvis den er trimmet, men uansett så kjøper man seg husqvarna hvis man vil ha en fin lett sykkel =) EDIT: før alle ktm fanatikere kommer så sjekk hvem som regjerer på enduro og hvem som har mest hk o.l. At forsikringselskapet gir mindre penger? Nei, har du trimmet får du ingenting. Det står i vognkortet at du ikke har lov til å endre på sykkelen slik at du får mer effekt eller fart. Du får ikke utbetalt et øre, pluss at du kan sitte igjen med et stort regresskrav fra forsikringselskapet hvis du skadet en annen person/kjøretøy... Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Det står i vognkortet at du ikke har lov til å endre på sykkelen slik at du får mer effekt eller fart. MEr fart får en med å dreve om og, er det og ulovlig? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 jasså? hvem sier at du ikke får noe? eh tror du har misforstått "litt"? hvis du kjører ned noen vil forsikringsselskapet betale, MEN du vil bli gjeldsslave til forsikringsselskapet eller de bare senker utbetalingen og du må betale resten. det er ikke noe som heter at du mister forsikring, hvis trimmen ikke kunne ha none grunn til ditt og datt så trenger du ikke å miste noe av forsikring osv... dreve om er lov på lettsykler så vidt jeg vet, er jo bare hk begrensning =) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) jasså? hvem sier at du ikke får noe? eh tror du har misforstått "litt"? hvis du kjører ned noen vil forsikringsselskapet betale, MEN du vil bli gjeldsslave til forsikringsselskapet eller de bare senker utbetalingen og du må betale resten. det er ikke noe som heter at du mister forsikring, hvis trimmen ikke kunne ha none grunn til ditt og datt så trenger du ikke å miste noe av forsikring osv... dreve om er lov på lettsykler så vidt jeg vet, er jo bare hk begrensning =) Hvis du bryter betingelsene med forsikringsselskapet (eks, det som står i vognkortet mister du kravet på forsikringspenger). Det blir det samme som å gå fra huset uten å låse døren. Du får ikke noe igjen på forsikringen, ettersom du ikke låste døra. Når du trimmer bryter du foreskriftene i vognkortet, ergo er forsikringen din ikke gyldig ved eventuell ulykke eller annet, MEN dette er kun hvis trimmingen var graverende for hendelsen. Hvis du kjørte i 30km/t og skadet noen gjorde ikke trimmen noe forskjell. Hvis du derimot kjørte over de lovlige 45km/t har du ikke krav på noen forsikring i det hele tatt (du mister krav på forsikring) MEr fart får en med å dreve om og, er det og ulovlig? Ja, det er vel ulovelig og dreve om. Endret 8. februar 2005 av TDK Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) ulovlig å dreve om når grensa er på hk? hmm og forsikring trenger ikke frafalle helt, det er lite trolig, de kommer heller til å senke utbetaling og kreve at du betaler resten elns.... men men Endret 9. februar 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
TDK Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ulovlig å dreve om når grensa er på hk? hmmog forsikring trenger ikke frafalle helt, det er lite trolig, de kommer heller til å senke utbetaling og kreve at du betaler resten elns.... men men Jeg trodde han tenkte på moped... Er ganske sikker på at du ikke får forsikringspenger i det hele tatt, men jeg er seff ikke sikker... Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Du registrerer sykkelen som 15hk (elns) og har da forsikring på en sykkel med akkurat de spesifikasjonene! gjør du noen endringer på sykkelen som gjør at dataene i vognkortet ikke stemmer, gjelder heller ikke forsikringa di! Lenke til kommentar
sexyme Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Til TDK. Det er kanskje sant at jeg ikke har undersøkt godt nok til å si at kvaliteten er elendig. MEN, jeg har hatt to stk RS125 selv, og gjennom hele denne perioden jeg har hatt disse så har det vært et eller annet feil hele tiden. Ikke bare motormessig. Og jeg har jo også vært ganske "inne" i lettmc-miljøet. Og en del kamerater av meg har hatt Aprilia, ikke bare RS125, men også RSV Mille R. Alle konkluderer med det samme, en herlig kjøremaskin, men mye feil. Men jeg har jo også hørt om de som har hatt en del feil med NSR. Og sier ikke at dette er noe bedre. Hadde nok kjøpt Aprilia enda en gang hvis jeg igjen va 16 og skulle ha sykkel. Men jeg vil si at det med elendig kvalitet ødelegger noe av opplevelsen. Etter hvert så ble jeg redd for at sykkelen skulle bryte sammen. Hver gang jeg hørte en "ny lyd" gikk det kaldt nedover ryggen min. Kanskje verdt å nevne at begge sykkelene var helt nye når jeg kjøpte dem. Aprilia er en utrolig lett sykkel å "trimme". Eller gjøre om til fulleffekt 34hk. Man tar rett og slett bare å bytter ut fremre delen av potta, dermed ser den helt lik ut som orginal. Kjøper bare Aprilia fulleffekt på fremre delen. Så bytter man dyse i forgasseren og skrur opp eksosventilen. Verksteder gjør dette for rundt 3000,- . Eneste forskjellen er lyden, men det er til gjengjeld enormt mye dypere og høyere. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Honda nsr Det er den feitaste sykkelen eg veit om Lenke til kommentar
eSOo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 hei hei kjøpte meg aprilia rs 125 men kunne ikke ha den grunnet forsikring som var helt syk!!! vurderer å kjøpe meg en GAGIVA MITO noen som har noe å si om den............ hvordan er kvaliteten og er det mye feil på den ?? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Aprilia er en utrolig lett sykkel å "trimme". Eller gjøre om til fulleffekt 34hk. Man tar rett og slett bare å bytter ut fremre delen av potta, dermed ser den helt lik ut som orginal. Kjøper bare Aprilia fulleffekt på fremre delen. Så bytter man dyse i forgasseren og skrur opp eksosventilen. Verksteder gjør dette for rundt 3000,- . Eneste forskjellen er lyden, men det er til gjengjeld enormt mye dypere og høyere. Jasså ja, så da er den fulleffekt? :!: Lenke til kommentar
sexyme Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Tja, fulleffekt. Spørs jo hva man legger i det. Den er da orginal som fra fabrikken fulleffekt. Man kan jo selvfølgelig gjøre mye mer. Men uten sylinder-kit så får man jo ikke så mye igjen for de pengene. Mener vel egentlig at man ikke får så veldig mye igjen for pengene med et sylinder-kit heller jeg da. Men det er min mening. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 avblombering bør nok holde til meg, kjøper sikkert aprilia med løve på om pengene rekker.. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Tja, fulleffekt. Spørs jo hva man legger i det. Den er da orginal som fra fabrikken fulleffekt. Man kan jo selvfølgelig gjøre mye mer. Men uten sylinder-kit så får man jo ikke så mye igjen for de pengene. Mener vel egentlig at man ikke får så veldig mye igjen for pengene med et sylinder-kit heller jeg da. Men det er min mening. Sorry mac, men fulleffekt er mer enn det. Slik den kommer fra fabrikken har den: 34mm gasser (28mm i Norge), Fullpower potte/svanehals (plombe i svanehalsen i norge), Uplobert CDI, Uplombert luftfilter, større dyse og El rave eksosventil. (Carbon reeds husker jeg ikke om er med) DA har du en fullpower RS med 34hk. Denne kvaliteten du snakker om, er nok basert på uflasks eller dårlig behandling. At du kan ha fått en mandagssykkel er godt mulig, men hvis du ikke kjørte inn sykkelen veldig pent, eller ikke gir den toppolje, eller drar den mye over rødstreken kan du ikke regne med annet en feil. Lenke til kommentar
sexyme Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Nå nevnte jeg alt det du nenvner der, bortsett fra CDI og luftfilter, og dette er ikke noe man behøver å kjøpe nytt, veldig enklet og modde det her. Og CDI har absolutt ingen ting med toppeffekt å gjøre. Eneste grunnen til at den er sånn er pga krav til støy i EU. Dette kan man jo ganske enkelt fikse, ved å stikke en kniv inn i det myke bak på cdi-boksen, litt inn der er det en liten del av et kretkort, bryter du denne kretsen har du ingen sperre lenger. Det at du har en annen eksosventil enn orginal har mer med hvordan effektkurven ser ut enn toppeffekt. Denne kvaliteten jeg snakker om, eller at kvaliteten er nærmest fraværene, gjelder for alle to-taktere. Det er ikke holdbart, sånn er det. Pent kjørte jeg det kanskje ikke, men det er ikke derfor man kjøper RS, toppolje, ja, og hvorfor skal man dra den over rødstreken når effektkurven daler 500 rpm før? Så kjøper du to-taktsmotor kan du ikke regne med annet enn feil mener jeg. Men som sagt, jeg ville kjøpt det igjen. Er ikke noe bedre å velge mellom. Om du skal ha lettsykkel på veien, men om man liker å kjøre, ja da velger man RR. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Nå nevnte jeg alt det du nenvner der, bortsett fra CDI og luftfilter, og dette er ikke noe man behøver å kjøpe nytt, veldig enklet og modde det her. Og CDI har absolutt ingen ting med toppeffekt å gjøre. Eneste grunnen til at den er sånn er pga krav til støy i EU. Dette kan man jo ganske enkelt fikse, ved å stikke en kniv inn i det myke bak på cdi-boksen, litt inn der er det en liten del av et kretkort, bryter du denne kretsen har du ingen sperre lenger. Det at du har en annen eksosventil enn orginal har mer med hvordan effektkurven ser ut enn toppeffekt. Denne kvaliteten jeg snakker om, eller at kvaliteten er nærmest fraværene, gjelder for alle to-taktere. Det er ikke holdbart, sånn er det. Pent kjørte jeg det kanskje ikke, men det er ikke derfor man kjøper RS, toppolje, ja, og hvorfor skal man dra den over rødstreken når effektkurven daler 500 rpm før? Så kjøper du to-taktsmotor kan du ikke regne med annet enn feil mener jeg. Men som sagt, jeg ville kjøpt det igjen. Er ikke noe bedre å velge mellom. Om du skal ha lettsykkel på veien, men om man liker å kjøre, ja da velger man RR. Du nevnte ikke større gasser. CDI plomberingen må du ta ut for at det blir fulleffekt. Den leveres jo uten denne plomben fra fabrikken. Den har ingenting med toppeffekt å gjøre, men sykkelen akser bedre uten denne plomba. Oppskrudd eksosventil og elektronisk eksosventil er jo veldig forskjellig... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kjøper du Honda NSR så får du: 1. Kvalitet. 2. Kjøreegenskaper 3. God motor 4. Stilig utseende 5. Lavt verditap, ettertraktet. De som sier motoren i denne sykkelen er dårlig har ikke mye vett. Det er en gjennomprøvd og robust motor som holder så lenge du lever, vedlikeholder du den rett. Honda kan enkelt ta ut mer krefter av denne motoren, men gjør det ikke pga sammenhengen mellom levetid/ytelse, som mange ikke evner å skjønne og gir den negativ omtale deretter. Rotax motorene i italienske sykler går bra, ja men hva hjelper det når du må foreta storservice ved hver 5000km. Da snakker jeg bytte ringer, lagre, veiv etc. Utseendemessig; smaken er som baken. En ting folk tar for lett på er tilgangen av deler. Honda skaffer deg delen du trenger på dagen eller under en uke. Andre merker er kjent for å ta mndsvis pga et dårlig forhandlernett i norge og problemer med produksjon. Hilsen en Honda NSR 500 eier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå