Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier bare KTM EXC 125 !!! :yes:

Med cross-potta som pleier å følge med blir det ca 38HK.

Og med litt små saker og ting til, er du lett opp i 45 HK :D

Sykkelen koster rundt 60 - 65 laken ny..

Spørs på hvor du kjøper..

Men en kammerat av meg skal selge sin nå, 2004 modell STRØKEN, 48 laken ;)

EDIT: gammelt bilde.. skiltplata er bytta til en som gjør at skilte bare er leselig fra lufta :p .. Og støtta er fjerna.. Og FMF effektanlegg er satt på etter det bilde blei tatt..

Er den ikke vakker...? :love:

post-156-1106251248_thumb.jpg

Endret av j0k3r
Lenke til kommentar

:D jeg er en stolt eier av Aprilia rs 125 har ikke rukket å kjøre den enda ..... kjøpte den i går så er det leveringstid å sånn men det gjør jo ikke no...;)

jeg valgte rs fordi den er nydelig men er det noen her som kan si meg hvor det er billigst å ha forsikringa.... fikk et tilbud på 16 000 i året og da sto forsikringa på pappa!! :ohmy:

Betalte sykkelen selv med hardt opptjente penger .... deiliiii

Lenke til kommentar
:D  jeg er en stolt eier av Aprilia rs 125 har ikke rukket å kjøre den enda ..... kjøpte den i går så er det leveringstid å sånn men det gjør jo ikke no...;)

jeg valgte rs fordi den er nydelig men er det noen her som kan si meg hvor det er billigst å ha forsikringa.... fikk et tilbud på 16 000 i året og da sto forsikringa på pappa!!  :ohmy: 

Du har gjort et rett valg :D

Forsikring på RS er noko skit, men jeg endte på 6000 kr, registrert på pappa.

Han har riktignok et utenlandsk forsikringsselskap.

Men dog noe kjedelig å bli tatt med 160cc sylinder.

Da blir det bøter og straffer for mye rart.

Feilregistrert moped/mc, ulovlig trimmet moped/mc, kjøre mellomtung uten sertifikat og sikkert kjørt for fort også.

Joa, det er nok ikke artig og bli tatt med det...

Min er original...

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Man kan jo sette det opp sånn:

Vil man ha det som går best, og har best kjøreegenskaper så er det Aprilia for alle pengene. Problemet med Aprilia er gjerne at det er faktisk alle pengene som går. Kvaliteten er elendig. Kommer aldri til å kjøpe italiensk igjen, kanskje bare for å ha f.eks en Aprilia RSV Mille R i stuen :p.

Som sagt skal man ha det som går best, ja da blir det aprilia.

Tror egentlig ikke Honda NSR er så veldig mye bedre den heller, nå har den vel også kommet med 4-t, da er det jo ikke gøy lenger.

PS! Tips til forsikkering! Sparebank 1. Betalte så vidt over 2000 i året den tiden jeg kjørte lettsykkel.

Lenke til kommentar
Man kan jo sette det opp sånn:

Vil man ha det som går best, og har best kjøreegenskaper så er det Aprilia for alle pengene. Problemet med Aprilia er gjerne at det er faktisk alle pengene som går. Kvaliteten er elendig. Kommer aldri til å kjøpe italiensk igjen, kanskje bare for å ha f.eks en Aprilia RSV Mille R i stuen :p.

Som sagt skal man ha det som går best, ja da blir det aprilia.

Tror egentlig ikke Honda NSR er så veldig mye bedre den heller, nå har den vel også kommet med 4-t, da er det jo ikke gøy lenger.

PS! Tips til forsikkering! Sparebank 1. Betalte så vidt over 2000 i året den tiden jeg kjørte lettsykkel.

Hvordan kan du si at kvaliteten er elendig?

RS var i år norges nest mest solgte lett-mc, hvordan kan det være tilfellet hvis den ramler sammen når du drar på?

Aprilia har riktignok ikke like lang levetid på motoren som NSR, men ellers er den kvalitetsmessig helt på linje med NSR...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en Daelim Roadwin er god? Eller prisen på en Cagiva Raptor?

Jeg mener ikke å kuppe tråden din :)

Tja, fin motor, men du får den kvaliteten du betaler for...

34900.- er ikke alverdens for en Lett-mc og dermed er det ikke toppkvalitet det er snakk om...

Cagiva Raptor derimot har god kvalitet og den samme totaktsmotoren som raceren Cagiva Mito.

Sykkelen er fin (etter min mening) og går veldig bra!

Prisen er såvidt jeg husker 54900,- ny.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Takker TDK... jeg har dessverre ikke mer enn 35000 å bruke på lett mc så da er Daelim Roadwin eneste nye alternativet jeg har funnet. Det er heller ikke så mange brukte lett mcer til salg (annet enn NSR og RS) dessverre for meg som vil ha en naked sykkel.

Lenke til kommentar
Takker TDK... jeg har dessverre ikke mer enn 35000 å bruke på lett mc så da er Daelim Roadwin eneste nye alternativet jeg har funnet. Det er heller ikke så mange brukte lett mcer til salg (annet enn NSR og RS) dessverre for meg som vil ha en naked sykkel.

Vist du har 35000kr og har lyst på naked er Roadwin det klart beste alternativet....

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
:D  jeg er en stolt eier av Aprilia rs 125 har ikke rukket å kjøre den enda ..... kjøpte den i går så er det leveringstid å sånn men det gjør jo ikke no...;)

jeg valgte rs fordi den er nydelig men er det noen her som kan si meg hvor det er billigst å ha forsikringa.... fikk et tilbud på 16 000 i året og da sto forsikringa på pappa!!  :ohmy: 

Du har gjort et rett valg :D

Forsikring på RS er noko skit, men jeg endte på 6000 kr, registrert på pappa.

Han har riktignok et utenlandsk forsikringsselskap.

Men dog noe kjedelig å bli tatt med 160cc sylinder.

Da blir det bøter og straffer for mye rart.

Feilregistrert moped/mc, ulovlig trimmet moped/mc, kjøre mellomtung uten sertifikat og sikkert kjørt for fort også.

Joa, det er nok ikke artig og bli tatt med det...

Min er original...

:yes: håpet du ville si at jeg hadde gjort det rette valget :D

Lenke til kommentar
er ikke ofte man blir tatt med trim på lett:P må jo måle hk da =)

Ja, det er veldig skjelden å bli tatt.

Men kommer du ut for en ulykke vil forsikringselskapet se etter mangler/trim på sykkelen din. De vil jo på ingen måte punge ut penger uten at de har sjekket sykkelen din skikkelig. Hvis du da har trimmet, får du ingen penger tilbake + at hvis du har skadet noen kan du sitte igjen med et regresskrav på flere millioner....

Lenke til kommentar

tror de bare betaler litt mindre hvis den er trimmet, men uansett så kjøper man seg husqvarna hvis man vil ha en fin lett sykkel =)

EDIT: før alle ktm fanatikere kommer så sjekk hvem som regjerer på enduro og hvem som har mest hk o.l. :)

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...