Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det er 4takt (noe som for øvrig hører hjemme på litt større utenbords-motorer til båt) og det er litt nedtur...

Er en kamerat av fetteren min som har kjøpt en sånn, så skal mulig prøve den hvis han har fått den på veien (skulle trimmes en del først ;) )

Lenke til kommentar
Goophy, du snakker ikke ''Norge-original'' KTM nå? Da har den kun 5,7 hester og går i ca 80km/t...

Huh, er det noe nytt nå i det siste?

Den jeg kjøpte ny i 2001/2002 hadde 15hk.

Er vel seriøst ingen som plomberer de til 5,7, det er jo rett og slett idiotisk farlig, skal jo være lov å kjøre på klasse A motorvei med de!

Lenke til kommentar
Goophy, du snakker ikke ''Norge-original'' KTM nå? Da har den kun 5,7 hester og går i ca 80km/t...

Er vel seriøst ingen som plomberer de til 5,7, det er jo rett og slett idiotisk farlig, skal jo være lov å kjøre på klasse A motorvei med de!

Det står på mcjournalen.no f.eks.

Tviler på det er feil, Norge er jo komplett idiot når det gjelder kjøpe og selge ting.

Lenke til kommentar

Men når eg skal kjøpe sykkel så må eg nå ha kjøreutstyr og.

Da tenker eg på hjelm, jakke, bukse, og hansker (noe mer?).

Noen som har noe å anbefale.

Jakke og slikt har vell innebygd beskyttelse?

Vil ha noe som står i stil med 05-mod RS 125.

Lenke til kommentar
Men når eg skal kjøpe sykkel så må eg nå ha kjøreutstyr og.

Da tenker eg på hjelm, jakke, bukse, og hansker (noe mer?).

Noen som har noe å anbefale.

Jakke og slikt har vell innebygd beskyttelse?

Støvler. Ikke alle jakker/bukser har innebygd beskyttelse. Hvis jakka ikke har det innebygd bør du vurdere en ryggskinne (tror jeg det het).

Lenke til kommentar

Snakker du nå om KTM EXC eller EXE?

EXE er som kjent gateversjonen som har 15 hk. EXC er cross versjonen og er nedplombert til 5,7 hester på grunn av støy og utslippskrav....

Pluggen, trim til CBR og andre firetaktere er dyrt. Ny sylinder, gasser, effektanlegg, kvasskam osv gir maks 20-21 hk, men likevel er det veldig dyrt

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Av hjelm er stort sett alt som selges godkjent og av bra kvalitet, hvis du aldri har kjøpt hjelm før bør du søke hjelp hos selger slik at du får en til å hjelpe deg å finne noe som passer og justere den for deg.

Som sedsberg sier; finn en jakke/overdel med polstring i rygg og albuer eller kjøpe ryggskinne løs utenom (VIKTIG, det er mer enn et menneske her i landet som har brukket ryggen i mc ulykker og det er lite som skal til for å gi varige skader hvis du ikke er polstret)

Av bukser/underdel er det ikke så mye man kan gjøre feil, bare ikke prøv den med olabukse under, da er det vanskelig å kjenne om den passer, dessuten er det ikke noe særlig å ha under når man kjører heller...

Spør om hjelp av betjeningen i butikken, de vet hva man skal ha.

Og en siste ting, husk å prute!!! De har gode marginer, så de bør kunne gi en god del avslag på "full pakke."

Lenke til kommentar

Pappa passer nok på at utstyret er skikkelig.

Han har god erfaring med motorsykkelulykker :p

Når han var 17 år, så knuste han 3 hjelmer(selfølgeli i en ulykke alle sammen), og siste ganger so knakk han nakken og.

Heldigvis, og merkelig nok så fekk han ikkje noen skikkelige skader, men hadde siste operasjonen pga. nakken for 2 år siden, nå er han helt bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som vet om noen Aprilia forhandlere nær Ålesund`?

Forhandlere Møre og Romsdal

Ride Ålesund Motor & Fritid AS

Blindheimsbreivika

6020 Ålesund

Tlf: 70 17 75 40

Fax: 70177541

E-post: aalesund[at]ride.as

mob:95870699

Dekk og Felger

6393 Tomrefjord

Tlf: 71182869

Fax: 71183315

E-post: torgeir.lervik[at]norpost.no

mob. 901 04 97

T.Sildnes Bil AS

Fannestrandveien 72

6416 Molde

Tlf: 71245930

Fax: 71245931

E-post: bjorn.roald.langnes[at]sildnes.no

T.Sildnes Bil AS

6490 Eide

Tlf: 71299999

Fax: 71299998

E-post: terje.sildnes[at]sildnes.no

Mobil: 91125880

T.Sildnes Bil AS

6520 Frei

Tlf: 71 52 99 50

Fax: 71529955

E-post: terje.sildnes[at]sildnes.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...