HondaNSR Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Hehe, skriveleif der ja. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Plombene går av når eg har hatt sykkelen i ca. 1 mnd. så eg får bli vand med sykkelen før han skal rese avgårde med slike krefter=)Blir det endring av lyden når den blir fulleffekt? Sliter det mer av å ha fulleffekt, eller? Jeg har en kamerat som satte på et effektanlegg på en Aprilia RS. Han pressa syklen sin opp i 155 fra Larvik til Oslo (cirka 1,5 time) Det ble for stort press på motoren fordi effektanlegg gir mer omdreininger, og med full gass, er det jo da max omdreininger pluss effektanlegget. Bakhjulet låste seg og den sklei mot en trailer.... sånn kan det gå... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Pluggen - Det har vel noe med at han rævkjørte den rimelig godt og .. Hvis det er som Nicklas sier, at fulleffekt er sånn den blir levert original, så burde det ikke være noe problem... ScOoT: Denne var fulltrimmet, det jeg trudde var fulleffekt Tja, fulltrimmet kan jo bety sylinderbytte? Ja, det var sylinderbytte også Gikk noe helt vilt, til et eller annet røyk. Trur ikke det var noe som var særlig originalt på den motoren nei :!: Motoren var bra den, i og med at ting blei skifta så ofte som det gjorde, så var det nesten bare nye deler på den Stian123: Blåste motoren med andre ord?? Ja, samme skjedde med kompisen min sin, i en sving... Så det var en tur på jorde en tur gitt Skal se om jeg kan få tak i bilder av den motoren jeg:) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Plombene går av når eg har hatt sykkelen i ca. 1 mnd. så eg får bli vand med sykkelen før han skal rese avgårde med slike krefter=)Blir det endring av lyden når den blir fulleffekt? Sliter det mer av å ha fulleffekt, eller? Jeg har en kamerat som satte på et effektanlegg på en Aprilia RS. Han pressa syklen sin opp i 155 fra Larvik til Oslo (cirka 1,5 time) Det ble for stort press på motoren fordi effektanlegg gir mer omdreininger, og med full gass, er det jo da max omdreininger pluss effektanlegget. Bakhjulet låste seg og den sklei mot en trailer.... sånn kan det gå... Det er ikke andbefalt og kun kjøre med effektanlegg, ettersom den originale eksosventilen stenger såpass at der blir for mye trykk i sylinderen eller no. Ihvertfall kan hardkjøring med kun effektanlegg føre til skjæring. Hvordan gikk det med kameraten? Pluggen, hadde han 160 sylinder skjønner jeg at mye røyk. 160 sylindrene har en tendens til å skjære seg ofte hvis de ikke får veldig godt vedlikehold. Hvis du først ikke skjærer blir det likevel enorm slitasje på clutch, veiv osv som ikke er så veldig kraftige på RS i utgangspunktet.... Endret 10. mai 2005 av TDK Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det du nevner der TDK, var bytta... Det og en del mer da for å si det sånn Trur faktisk han hadde 180ccm sylinder... Kan det stemme? Har ikke mye peil på Aprillia, så fint å få litt info på dette området Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det du nevner der TDK, var bytta...Det og en del mer da for å si det sånn Trur faktisk han hadde 180ccm sylinder... Kan det stemme? Har ikke mye peil på Aprillia, så fint å få litt info på dette området Har ikke hørt om 180, men det er sikkert mulig. Den mest populære sylinderen til RS er vel Polini 160ccm eller Polini Modifisert 160ccm. Begge fåes kjøpt på lymotuning til 4000-5000 kr... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Dette var en sylinder til et sted mellom 9 000-13 000... Han solgte sykkelen når det blei snakk om en 2 sylindra 250 maskin da!! Da ville han ikke mer gitt ... Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Dette var en sylinder til et sted mellom 9 000-13 000... Han solgte sykkelen når det blei snakk om en 2 sylindra 250 maskin da!! Da ville han ikke mer gitt ... Da er det nok noe ''Håndlagd i Italia'' greier... Da tviler jeg ikke på at det var 180cc... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hehe :!: Ja, ikke vet jeg, men det er nok ikke umulig det nei Blir litt drøyt når du putter like mye penger i trim/motordeler som det sykkelen kosta ny... Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Hva er alt som må til for å gjøre sykkelen fulleffekt? Da er den vell 34hk? Hvor mange hester har den med "full trim"? Hvor fort går den som fulleffekt, og originalt drevet? Tidligere i posten var det snakka om hvor mye penger eg har/skal bruke på lett mc. Nå har eg ca 70000, og tjener fortsatt Regner med å ha vertfall 100000kr når eg skal kjøpe lett sykkelen. Det holder vell akkorat til Cagiva om eg er dårlig til å ta lappen? Endret 10. mai 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hva er alt som må til for å gjøre sykkelen fulleffekt? Da er den vell 34hk?Hvor mange hester har den med "full trim"? Hvor fort går den som fulleffekt, og originalt drevet? Tidligere i posten var det snakka om hvor mye penger eg har/skal bruke på lett mc. Nå har eg ca 70000, og tjener fortsatt Regner med å ha vertfall 100000kr når eg skal kjøpe lett sykkelen. Det holder vell akkorat til Cagiva om eg er dårlig til å ta lappen? Fulleffekt Aprilia RS er: Effektanlegg/Uplombert potte Dynamisk eksosventil/tatt ut eksosventil Uplombert CDI Uplombert luftfilter Eventuelt 34mm gasser = 34 hestekrefter på veiva (godt innstilt) Hastighet ca 174 ekte km/t Med Full trim, la oss si Polini 160ccm sylinder kanskje 38 hester? Men en trimsylinder gir skjelden stor økning i toppeffekt. Men bunn og mellomregister blir betydelig bedre. 100000 er vel nok til å få en ny Mito og drite seg ut på lappen.... Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Ok. Tviler på det blir bytting til effektpotte, politibjenten her ute, eller det vil si den ene som er ute etter pidder og lett-mc som er trimmet har så og si ikkje peiling. Så han finner nok ikkje ut om eg har ublombert sykkel, men om eg har trim finner han det sikkert ut. Han ser etter de kjendte merkene som Arrow, Gianelli og Malossi, så har noen pidder malossi klister på kåpene så tauer han den inn til kontroll. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det du nevner der TDK, var bytta...Det og en del mer da for å si det sånn Trur faktisk han hadde 180ccm sylinder... Kan det stemme? Har ikke mye peil på Aprillia, så fint å få litt info på dette området Åssen fikk du tak i den veiva? Vært å godsnakka med gutta i motogp ellerno? Det var nok ikke 180sylinder... 180 blir for stort. Sylinderen får alt for lite kjøling. Det største du får til 122/123 er Malossi 165. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er jo ikke rart det driter seg når man kjører dass.. Det er logisk ! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det du nevner der TDK, var bytta...Det og en del mer da for å si det sånn Trur faktisk han hadde 180ccm sylinder... Kan det stemme? Har ikke mye peil på Aprillia, så fint å få litt info på dette området Åssen fikk du tak i den veiva? Vært å godsnakka med gutta i motogp ellerno? Det var nok ikke 180sylinder... 180 blir for stort. Sylinderen får alt for lite kjøling. Det største du får til 122/123 er Malossi 165. Aner ikke hva som var gjort med den, men kompisen hans prata om 180ccm Veiva vet jeg ikke noe om, bare at han putta mer i den sykkelen enn den kosta ny Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det du nevner der TDK, var bytta...Det og en del mer da for å si det sånn Trur faktisk han hadde 180ccm sylinder... Kan det stemme? Har ikke mye peil på Aprillia, så fint å få litt info på dette området Åssen fikk du tak i den veiva? Vært å godsnakka med gutta i motogp ellerno? Det var nok ikke 180sylinder... 180 blir for stort. Sylinderen får alt for lite kjøling. Det største du får til 122/123 er Malossi 165. Aner ikke hva som var gjort med den, men kompisen hans prata om 180ccm Veiva vet jeg ikke noe om, bare at han putta mer i den sykkelen enn den kosta ny Kanskje derfor sykkelen gikk til helvete? Alt for stor sylinder... Enten fikk den for lite kjøling eller så var sylinderveggen for tynn så den utvida seg... Null komp, null start... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Var gjort såppass mye på den at jeg trur ting sto i stil til hverandre... Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Vi skulle hatt en vote her... Lenke til kommentar
wehee Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Nå nermer det seg min tid der eg skal kjøpe lett mc, og lurer på hvilken mc er anbefalt?Har ganske lyst på NSR, noen som har erfaringer eller tips? Syns du bør kjøpe aprilia 125 leo scooteren min jeg har ikke virka siden jeg fikk den omtrent, så har veldig lysst å bli kvitt den.. åsså har jeg fått ny Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Minner om kjøp/salg delen av forumet... Å hva er det for et salgsargument? Har ikke gått siden du fikk den??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå