Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?


Anbefalte innlegg

GPR125 er større og bredere, plastikken skal visst også være av bedre kvalitet enn det som sitter på 50ccm..

 

Uansett, tror det sitter Derbi motor i GPR 125ccm også, dvs. at kvaliteten er vel noe bedre enn Aprilia!?  :dontgetit:

Jeg kan ikke se forskjellen og jeg har prøvesittet begge.

 

Jeg synes den ser ut som en sint veps. Kvaliteten på kåpene er så som så og det ER virkelig pioner (et plast-båt merke) plast!

 

Motoren er en Yamaha minarelli 2t, samme som i Dt125 bl.a

24 hester uten plomber.

 

Jeg synes den nye aprilia designet er veldig kult jeg... Grunnen til at den er rund er seff aerodynamikk....

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter denne diskusjonen kan eg nok en gang konstantere at design, er smak og behag!

Eg synsest at NSR er fin, men RS og Mito er finere og råere.

Derbi GPR derimot blir slik som TZR50, med overdrivne kåper.

Nå har eg ikkje sett GPR på ekte men tviler ikkje på at kåpene der sitter like langt utom sykkelen som på den grostygge TZR`en.

Lenke til kommentar

Syns nå Derbi er mopedenes Ferrari jeg da...

Har kjørt alt som er av 50 og 125ccm R-sykler som er å få i Norge, + et par til...

Jeg syns i hvert fall at Derbi'en har desidert best:

Balanse (grunnet høy vekt)

Fart fabrikkoriginal (9 hk)

Kjøreegenskaper

 

Derbi lager jo egne motorer vel?

Uten at jeg sier det for sikkert, men de laga jo egne 50ccm motorer da :)

 

Dette gjelder den gamle (som jeg hadde selv) har ikke kjørt den nye nok til å bli vant til den, så sier ikke noe om den enda...

Lenke til kommentar
GPR125 er større og bredere, plastikken skal visst også være av bedre kvalitet enn det som sitter på 50ccm..

 

Uansett, tror det sitter Derbi motor i GPR 125ccm også, dvs. at kvaliteten er vel noe bedre enn Aprilia!?  :dontgetit:

Jeg kan ikke se forskjellen og jeg har prøvesittet begge.

 

Jeg synes den ser ut som en sint veps. Kvaliteten på kåpene er så som så og det ER virkelig pioner (et plast-båt merke) plast!

 

Motoren er en Yamaha minarelli 2t, samme som i Dt125 bl.a

24 hester uten plomber.

 

Jeg synes den nye aprilia designet er veldig kult jeg... Grunnen til at den er rund er seff aerodynamikk....

Jeg vet godt hva pinoer er ( har en slik båt, ja ) ;)

 

Jeg vet ikke helt siden jeg ikke har prøvesittet noen av dem, men jeg har bare hørt den er litt større..

 

Men, dette er smak og behag.. ! =)

Lenke til kommentar

Liten feil der...

Ducati lager en del av delene til Derbi :)

 

Står Ducati på coilen + en del av de andre delene på min :yes:

 

Kåpene på min tålte en god del da.

Ikke 40-0 km/t på 10cm, men en velt gikk bra :thumbup:

 

Kjenner en som sklei i en sving, han hadde 60, og det blei brre riper da .

Lenke til kommentar
Derbi lager jo egne motorer vel?

Derbi lager alle delene selv

Nei. Motorene på 125ccm derbi er ikke laga av derbi. Husker ikke produsenten, men hverken 4t eller 2t motorene er derbi sine egne. Men at 2t er laget av Minarelli, som TDK sa høres ikke så dumt ut!

Dessuten er nok ikke dempere, bremser,felger osv laget av Derbi. Tror det er showa foran på gpr.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Derbi lager jo egne motorer vel?

Derbi lager alle delene selv

Nei. Motorene på 125ccm derbi er ikke laga av derbi. Husker ikke produsenten, men hverken 4t eller 2t motorene er derbi sine egne. Men at 2t er laget av Minarelli, som TDK sa høres ikke så dumt ut!

Dessuten er nok ikke dempere, bremser,felger osv laget av Derbi. Tror det er showa foran på gpr.

Har lest flere steder at den har Minarelle 2t motor. :D

 

4T motorene i syklene deres er fra Honda. Jeg tror faktisk det er kun på mopedene de lager motorene selv....

Lenke til kommentar
Derbi lager jo egne motorer vel?

Derbi lager alle delene selv

Nei. Motorene på 125ccm derbi er ikke laga av derbi. Husker ikke produsenten, men hverken 4t eller 2t motorene er derbi sine egne. Men at 2t er laget av Minarelli, som TDK sa høres ikke så dumt ut!

Dessuten er nok ikke dempere, bremser,felger osv laget av Derbi. Tror det er showa foran på gpr.

til moped så lager i hvertfall Derbi alle delene selv, til 125 har eg ikke peiling

Lenke til kommentar
Derbi lager jo egne motorer vel?

Derbi lager alle delene selv

Nei. Motorene på 125ccm derbi er ikke laga av derbi. Husker ikke produsenten, men hverken 4t eller 2t motorene er derbi sine egne. Men at 2t er laget av Minarelli, som TDK sa høres ikke så dumt ut!

Dessuten er nok ikke dempere, bremser,felger osv laget av Derbi. Tror det er showa foran på gpr.

til moped så lager i hvertfall Derbi alle delene selv, til 125 har eg ikke peiling

Nei nei.. Dempere og bremseskiver og bremser og felger er fortsatt ikke derbi.

Marzocchi lager blandt annet demperne foran.

Lenke til kommentar
Derbi lager jo egne motorer vel?

Derbi lager alle delene selv

Nei. Motorene på 125ccm derbi er ikke laga av derbi. Husker ikke produsenten, men hverken 4t eller 2t motorene er derbi sine egne. Men at 2t er laget av Minarelli, som TDK sa høres ikke så dumt ut!

Dessuten er nok ikke dempere, bremser,felger osv laget av Derbi. Tror det er showa foran på gpr.

til moped så lager i hvertfall Derbi alle delene selv, til 125 har eg ikke peiling

Nei nei.. Dempere og bremseskiver og bremser og felger er fortsatt ikke derbi.

Marzocchi lager blandt annet demperne foran.

eg spurte der eg kjøpte den og på den min sa dei i hvertfall at det var derbi som hadde laget alle delene

Lenke til kommentar

Joa, stemmer det...

Men dempere og sånne ting er ikke lønnsomt å lage selv, så det kjøper de fra andre firmaer som både kan det, og som leverer til flere merker da det blir den beste løsningen :)

Men de lager motor, ramme, kåper, pluss masse annet selv.

Lenke til kommentar

Nytt spm:

 

har en aprilia rs 125 2001 mod. med aprilia effektanlegg, skal klippe ledningen i cdi boksen i neste uke tenker jeg men får jeg mindre effekt etter 6000rpm en før da eller forblir den det samme men jeg får vekk effekttapet fra 5000-6000rpm?

også lurer jeg på hva som skjer hvis jeg bytter dyse? får jeg bedre aks da? jeg vil ha mer aks men vil ikke at den skal sluke bensin heller... hva burde jeg gjøre da?

ble litt mange spm men håper noen kan svare... :p

Lenke til kommentar
Nytt spm:

 

har en aprilia rs 125 2001 mod. med aprilia effektanlegg, skal klippe ledningen i cdi boksen i neste uke tenker jeg men får jeg mindre effekt etter 6000rpm en før da eller forblir den det samme men jeg får vekk effekttapet fra 5000-6000rpm?

også lurer jeg på hva som skjer hvis jeg bytter dyse? får jeg bedre aks da? jeg vil ha mer aks men vil ikke at den skal sluke bensin heller... hva burde jeg gjøre da?

ble litt mange spm men håper noen kan svare... :p

Du mister kun effektdroppen, ikke noe aks...

 

Originaldysen er vel best på 15hk, ettersom hvis du tar høyere får den vel for mye bensin...

Lenke til kommentar
tror ikke det er 15hk i den nå... det er et effektanlegg på den... men det står aprilia på det... men jeg er ganske sikker på at det ikke er noe plomber i anlegget...

Er det effektanlegg er det andbefalt og dyse opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...