HondaNSR Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Nå nermer det seg min tid der eg skal kjøpe lett mc, og lurer på hvilken mc er anbefalt? Har ganske lyst på NSR, noen som har erfaringer eller tips? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du må jo si dine bruksområder for sykklen først. Skal du på langtur bør du kanskje vurdere en custom sykkel ala Honda Shadow osv. Litt kortere turer, kanskje en naked/streetfighter sak som Cagiva Raptor eller Daelim Roadwin. Skal du ha R sykkel så spørs det vel hvor mye penger du har. ca 30k = Honda NSR Ca 40k = Aprilia RS Ca 50-60k= Cagiva Mito Hvis du ikke har noen ambisjoner om å trimme kan du også se på Sachs XTC. De nye modellene der ser stilige ut, men har 4 takts motor. Dermed er den tilnærmet umulig og trimme (bortsett fra Turbo til 18k). Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Det er vell R sykkel eg går for, har litt ambisjoner for trim og. Er ett år til eg skal kjøpe, men trur eg skal klare å tjene 40k iløpet av året. En så eg snakket med sa: Aprilia er italiensk, og italjenerne tenker på design. Honda er japansk og japan tenker på motor. Ser og her eg bor at Aprilian eigerne kommer med buss til skulen fordi ditt og datte er gale, mens her er en blodtrimemt NSR som kjører fint kvar dag. Noen som har noen synspunkt på dette? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Det er vell R sykkel eg går for, har litt ambisjoner for trim og.Er ett år til eg skal kjøpe, men trur eg skal klare å tjene 40k iløpet av året. En så eg snakket med sa: Aprilia er italiensk, og italjenerne tenker på design. Honda er japansk og japan tenker på motor. Ser og her eg bor at Aprilian eigerne kommer med buss til skulen fordi ditt og datte er gale, mens her er en blodtrimemt NSR som kjører fint kvar dag. Noen som har noen synspunkt på dette? Må bare påpeke at det var jeg som skrev posten av Thompzen over. Jeg har selv en aprilia RS som jeg kjøpte rett før jul. Det du sier om NSR, at den har en bedre motor er både rett og galt. Skal du trimme sykkelen er RS et bedre valg ettersom du får mer kraft ut av motoren. (Fullpower RS= 34 hk Fullpower NSR= 31 hk). Motoren i NSR'en går for å ha litt bedre levetid, men ikke vesentlig. Motoren i Apriliaen, Rotax 122 går for og være en av de beste 125cc motorene (i ytelse). Grunnen til at mange Aprila'er står hjemme pga. ditt og datt galt, er føreren. En totaktsmotor som blir kjørt i bånn gass hele tiden blir rævkjørt, og ting ryker nå og da. Han som kjører NSR'en ligger vel da sansynligvis ikke over rødmerkingen på turtallsmåleren hele dagen. Jeg synes aprilian ser fetest ut.... det er opp til deg hvem du synes ser kulest ut. JEg tror du kommer til og bli veldig fornøyd uansett hvilken sykkel du kjøper Lykke til med kjøpet. Endret 9. januar 2005 av TDK Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Er fryktelig vanskelig å bestemme seg for hvilken sykkel men har heldigvis litt tid å tenke på. Har en onkel som driver bilverksted og butikk som sikkert har litt peiling, håper jeg. Ellers så får vell økonomien bestemme resten. Hvordan er kjøreegenskaper på de to syklene? Har hørt at aprilia er best der. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Må bare påpeke at det var jeg som skrev posten av Thompzen over. Ja sikkert, du er bare misunnelig på mine MC-skills Endret 10. januar 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er fryktelig vanskelig å bestemme seg for hvilken sykkel men har heldigvis litt tid å tenke på.Har en onkel som driver bilverksted og butikk som sikkert har litt peiling, håper jeg. Ellers så får vell økonomien bestemme resten. Hvordan er kjøreegenskaper på de to syklene? Har hørt at aprilia er best der. Kjøre og sving egenskapene er best på Aprilia'n. Aprilia'n har også best bremser og går fortest original. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg for min del ville valgt Husqvarna eller KTM. Kvalitets halvcrossere som har potensiale for mye morro, velger du en av disse så vil du garantert få mye kjøreglede, da de ikke sier nei takk til grus heller. Foruten grus, så har de jo også mye potensiale for trimming. (Ingen oppfordring) NSR,Cagiva Mito, Aprilia RS, Sachs er jo også gode valg, bor du i "byen" så er jo dette fine valg, de er dessverre allergiske mot grus og sand. Derimot asfalt er de helt overlegne på. Endret 10. januar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Med tanke på vinteren er KTM en god ide, men liker så utolig godt racing når det er finevær. Har og planlagd en tur til bergen sammen med noen kompiser som og skal ha racing sykler. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Sachs XTC er møkka deilig Skulle jeg hatt det, og sammtidig hatt en del penger, hadde jkeg uten tvil gått for det :wub: Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Sachs XTC er ikkje aktuell for meg hvertfall, en her ute som hadde den og den gjikk sjikkelig dårli. Greit nok den var litt plombert men hallo? En uplombert scooter tok den på aksen. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det er jo nesten normalt da uplombert eller med effekt, så skal den vistnok ikke gå så dårlig Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 En plombert lett mc har 15 hester, en scooter har ikke så mange hvertfall. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 En trimma scooter kan få så mange http://home.no.net/xtcr/Sachsen%2020.JPG http://home.no.net/xtcr/Sachsen%2019.JPG Bortsett fra fronten så er den jo deilig :wub: Og det er jo fult mulig å sette på en Ahtena 160ccm på den Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Det var ikke snakk om trimmet scooter, men uplombert. Edit: Synest ikkje Sachsen er fin i det hele, har prøvd den og studert den sjikkelig. Fy å meg for en sykkel. Endret 12. januar 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg synes selv sachs er en fin sykkel, men valgte Aprilia RS ettersom jeg synes den så fetest ut, og fordi jeg fikk MANGE andbefalinger... JEg kjører aldri på grus, og jeg synes racing er fetest, så KTM eller Husqvarna (osv) var aldri aktuelt. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Har lyst på Aprilia eller NSR, er ikkje sikker på hvilken. Liker NSR Tricolor så godt men liker RS minst like godt. Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har hørt at du må skru mye på aprilia... kan få kjøpt en helt ny aprilia veldig billig! men må jeg skru noe særlig på den de to første åra da??? først så jeg på nsr men fikk mer og mer sansen for aprilia, men hørte at det var mye problemer med de... bare lurte på om det var det de to første åra...? ellers så er det jo garanti da...! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Edit: Oooops... Kjøp en KTM 125 SM, råere lettsykkel får du ikke tak i. Endret 15. januar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 tror ikke han mente 50-60 hk!!!! han mente 50-60 tusen kroner!!! k står for tusen!!!!!!!!!!! hahahahaha :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå