Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må jo si dine bruksområder for sykklen først.

Skal du på langtur bør du kanskje vurdere en custom sykkel ala Honda Shadow osv.

Litt kortere turer, kanskje en naked/streetfighter sak som Cagiva Raptor eller Daelim Roadwin.

Skal du ha R sykkel så spørs det vel hvor mye penger du har.

ca 30k = Honda NSR

Ca 40k = Aprilia RS

Ca 50-60k= Cagiva Mito

Hvis du ikke har noen ambisjoner om å trimme kan du også se på Sachs XTC.

De nye modellene der ser stilige ut, men har 4 takts motor.

Dermed er den tilnærmet umulig og trimme (bortsett fra Turbo til 18k).

Lenke til kommentar

Det er vell R sykkel eg går for, har litt ambisjoner for trim og.

Er ett år til eg skal kjøpe, men trur eg skal klare å tjene 40k iløpet av året.

En så eg snakket med sa: Aprilia er italiensk, og italjenerne tenker på design.

Honda er japansk og japan tenker på motor.

Ser og her eg bor at Aprilian eigerne kommer med buss til skulen fordi ditt og datte er gale, mens her er en blodtrimemt NSR som kjører fint kvar dag.

Noen som har noen synspunkt på dette?

Lenke til kommentar
Det er vell R sykkel eg går for, har litt ambisjoner for trim og.

Er ett år til eg skal kjøpe, men trur eg skal klare å tjene 40k iløpet av året.

En så eg snakket med sa: Aprilia er italiensk, og italjenerne tenker på design.

Honda er japansk og japan tenker på motor.

Ser og her eg bor at Aprilian eigerne kommer med buss til skulen fordi ditt og datte er gale, mens her er en blodtrimemt NSR som kjører fint kvar dag.

Noen som har noen synspunkt på dette?

Må bare påpeke at det var jeg som skrev posten av Thompzen over.

Jeg har selv en aprilia RS som jeg kjøpte rett før jul.

Det du sier om NSR, at den har en bedre motor er både rett og galt.

Skal du trimme sykkelen er RS et bedre valg ettersom du får mer kraft ut av motoren. (Fullpower RS= 34 hk Fullpower NSR= 31 hk).

Motoren i NSR'en går for å ha litt bedre levetid, men ikke vesentlig. Motoren i Apriliaen, Rotax 122 går for og være en av de beste 125cc motorene (i ytelse).

Grunnen til at mange Aprila'er står hjemme pga. ditt og datt galt, er føreren.

En totaktsmotor som blir kjørt i bånn gass hele tiden blir rævkjørt, og ting ryker nå og da. Han som kjører NSR'en ligger vel da sansynligvis ikke over rødmerkingen på turtallsmåleren hele dagen.

Jeg synes aprilian ser fetest ut.... det er opp til deg hvem du synes ser kulest ut.

JEg tror du kommer til og bli veldig fornøyd uansett hvilken sykkel du kjøper :)

Lykke til med kjøpet.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Er fryktelig vanskelig å bestemme seg for hvilken sykkel men har heldigvis litt tid å tenke på.

Har en onkel som driver bilverksted og butikk som sikkert har litt peiling, håper jeg.

Ellers så får vell økonomien bestemme resten.

Hvordan er kjøreegenskaper på de to syklene?

Har hørt at aprilia er best der.

Lenke til kommentar
Er fryktelig vanskelig å bestemme seg for hvilken sykkel men har heldigvis litt tid å tenke på.

Har en onkel som driver bilverksted og butikk som sikkert har litt peiling, håper jeg.

Ellers så får vell økonomien bestemme resten.

Hvordan er kjøreegenskaper på de to syklene?

Har hørt at aprilia er best der.

Kjøre og sving egenskapene er best på Aprilia'n.

Aprilia'n har også best bremser og går fortest original.

Lenke til kommentar

Jeg for min del ville valgt Husqvarna eller KTM.

Kvalitets halvcrossere som har potensiale for mye morro, velger du en av disse så vil du garantert få mye kjøreglede, da de ikke sier nei takk til grus heller. Foruten grus, så har de jo også mye potensiale for trimming. (Ingen oppfordring)

NSR,Cagiva Mito, Aprilia RS, Sachs er jo også gode valg, bor du i "byen" så er jo dette fine valg, de er dessverre allergiske mot grus og sand. Derimot asfalt er de helt overlegne på. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Jeg synes selv sachs er en fin sykkel, men valgte Aprilia RS ettersom jeg synes den så fetest ut, og fordi jeg fikk MANGE andbefalinger...

JEg kjører aldri på grus, og jeg synes racing er fetest, så KTM eller Husqvarna (osv) var aldri aktuelt.

Lenke til kommentar

Har hørt at du må skru mye på aprilia... kan få kjøpt en helt ny aprilia veldig billig! men må jeg skru noe særlig på den de to første åra da??? først så jeg på nsr men fikk mer og mer sansen for aprilia, men hørte at det var mye problemer med de... bare lurte på om det var det de to første åra...? ellers så er det jo garanti da...! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...