nattaz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Hei, jeg har et ganske stort problem her vil jeg si. Jeg har to HDD en 120gb ide og en 200bg sata. Problemet oppstod for et par dager siden da jeg startet PC'en, under oppstart kom plutselig scan-disk (tror det heter det, skjekker om det er noe feil med HDD) så mens den gikk stod det noe sånt "deleting orphan file segment 6531, osv, osv". Etter en lang stund, gikk jeg inn i windows og skulle spille av noen mp3'er. Etter 30-40 sek så begynte den midt i en annen sang, men det stod at den spilte av den samme sangen??? Hva f.... liksom, så gikk jeg inn i mappen der hvor jeg har alle sangene mine og så var plutselig 30gb BORTE! Også.... nå nettopp skjedde akkurat det samme, bare denne gangen la noen filene(mp3'er, bilder, filmer..ol) seg i en system mappe som heter "found.000" og deretter er filene delt inn i mapper som heter "dir0000.chk", "dir0001.chk", "dir0002.chk" osv..... Setter VELDIG stor pris på folk som kommer med forslag til hva som kan forhindre dette, og om hva jeg burde gjøre for å få tilbake de filen som er slett og ligger i noen mappe(må vel overlevere HDD til noen proff folk?) Det forsvant ca 10000 bilder jeg har tatt over langre tid, det er veeeeldig surt!! Tusen takk til alle svar mvh nattaz *emnefelt rettet* Endret 31. januar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvis ikke disken din er ødelagt fysisk på noe vis så kan du gjenopprette mye med et program som heter "GetDataBack for ntfs". http://www.runtime.org/gdb.htm DrE Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har brukt det programmet, og er sjeleglad for at den finnes(det og "alternative .exe filer" ). Med mindre du må gjenoprette filer som er større 100mb\1000mb så går det fint uten å måtte betale lisens for det. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvis ikke disken din er ødelagt fysisk på noe vis så kan du gjenopprette mye med et program som heter "GetDataBack for ntfs". http://www.runtime.org/gdb.htm DrE Eneste minus er at den versjonen som ligger på nettet ikke lar de kopiere noen ting. Flere slike programmer har den samme "sperren". Utrolig irriterende å ikke kunne kopiere noen ting. Men man kan jo åpne de. Lenke til kommentar
nattaz Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Tusen takk for all hjelp, skal nå prøve forslagene! Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Dette er absolutt en tråd som nesten burde vært sticky, bare tipset om getdataback er helt genialt, aner ikke hvor utallig mange ganger dette kunne reddet meg... WD disker har en lei tendens til å streike når du minst trenger det, da er dette programmet redningen, bare synd så få vet om det. Leste nettopp om det, og tror mange andre kunne trengt det programmet ifølge en del poster her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå