Gå til innhold

Hvor mange cs-servere på en server?

pev

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Hvor mange cs-servere er det vanlig å sette opp på en server? Regner ut ifra en av disse serverne.

2,8ghz Xeon

1024 mb RAM

80gb

3,0ghz P4 HT-teknologi

1024 mb RAM

Vil disse serverne duge til å hoste cs-servere?

Kan noen gi meg tips til noen som leier ut 100mbit linje (serverhousing?)

Endret av pev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vanlig å kjøre alt fra 3 til 6-7 csservere på samme boks. Å kjøre flere enn 3-4 servere på kun 1gb med ram anbefales ikke (har selv erfart dette). De aller fleste gameserverutleiere tenker dessverre kvantitet framfor kvalitet. Dette resulterer ofte i ting som: ustabile servere, høyere ping, lagspikes, loss/choke mm.

Gameserver.no bør du holde deg langt unna i mine øyne. Verre jallaservere finner du ikke. Bestevalget der ville vært Counter-Strike: Opteron (12 Slots) med tanke på kvalitet (men dyrt).

Andre gameserver tilbydere:

Gameguard (bra servere, men er til tider utrolig ustabilt)

Novanett (greie stabile servere)

Killzone (folk klager på hitbox)

Kvalito startet også opp gameserverhosting en liten tid tilbake..vet ikke hvordan det står til med det nå..

Endret av keiz
Lenke til kommentar
Er vanlig å kjøre alt fra 3 til 6-7 csservere på samme boks. Å kjøre flere enn 3-4 servere på kun 1gb med ram anbefales ikke (har selv erfart dette). De aller fleste gameserverutleiere tenker dessverre kvantitet framfor kvalitet. Dette resulterer ofte i ting som: ustabile servere, høyere ping, lagspikes, loss/choke mm.

Gameserver.no bør du holde deg langt unna i mine øyne. Verre jallaservere finner du ikke. Bestevalget der ville vært Counter-Strike: Opteron (12 Slots) med tanke på kvalitet (men dyrt).

Andre gameserver tilbydere:

Gameguard (bra servere, men er til tider utrolig ustabilt)

Novanett (greie stabile servere)

Killzone (folk klager på hitbox)

Kvalito startet også opp gameserverhosting en liten tid tilbake..vet ikke hvordan det står til med det nå..

Der fikk jeg svar på det jeg lurte på! Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...