Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og SMC Switch

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg en SMC EZ Switch SMC-EZ6505TX switch (5p 10/100) fra Komplett for en tid siden. Plugget den i, og regnet med at dette ville fungere helt greit. Men etter 2-3 min så koblet den helt ut. Eneste måten jeg kunne få liv i den igjen var ved og ta ut strømmen og sette den i igjen. Da fungerte den også i 2-3 min før den koblet helt ut igjen. Ringte Komplett, og de ante ikke hva dette kunne være. Ringte også NextGenTel (som er min adsl-leverandør), og de visste heller ikke hva det kunne være. Jeg har prøvd og sette connection type til 100basetx full duplex hvis det kan være at auto-negotation ikke skulle være i orden (ettersom dette er en billig switch). Har også byttet alle kabler osv. Har en 3com hub fra tidligere, og den fungerer helt flott. Den er dog 10mbit :blush:

Regner da med at den var ødelagt, så jeg fikk da en ny identisk fra Komplett. Men det er samme problem med den også! (Jeg har fortsatt den gamle, så jeg fikk ikke samme i retur).

Jeg kjører XP med SP2... og har 2 maskiner tilkoblet. Kan det være SP2? Noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Synes jeg har søkt på ALT for og finne ut noe om dette... så jeg rimelig oppgitt! Håper noen kan hjelpe meg. :)

Synes jo at en switch rett og slett bare skal fungere!

-rkarlsson

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har hatt samme problemer her også, og fikk tilsendt ny router fra NGT for noen dager siden. Etter det har det ikke vært noen problemer. Nå har det seg også slik at det fungerte utmerket i mange mnd med switchen før den bestemte seg å fucke opp saker. Virker nesten som det ble en slags konflikt, for den koblet seg inn og ut veldig ofte.

Lenke til kommentar

Hei.

Ja, jeg har prøvd omtrent alt som står i min makt her, og den vil ikke fungere. Og jeg har trålet nettet etter folk med samme problem. Fant et innlegg på www.relativt.net (som er nedlagt) med "hurtigbuffer" via google.

http://www.google.no/search?q=cache:w1H1MI...av+switch&hl=no

En som har nøyaktig samme problem. Har sendt mail til nextgentel nå, og håper jeg får tilsendt en ny router. Virker som det ikke er noen annen løsning på dette for meg.

Måtte du betale noe for det?

Lenke til kommentar

hehehe...kult (:p)

jeg bestilte også en sånn "nettverkspakke" fra komplett for over 2 år siden (2 nettkort og switch, alt smc)...fikk den 5 ports switchen du nevner.

Og gjett, jeg har ngt!

etter ca 2 år begynte den å fucke alt...ettersom det funka fint med en annen switch tok jeg en rask konklusjon at switchen var fucka. Etter å ha lest denne posten kan det hende routeren var synderen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...