espenfjo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei, Jeg vurderer å kjøpe meg to nye disker, enten 2x http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302610&cks=FRO eller 2x http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=58 Hvilken av de to diskene bør jeg velge? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har ingen erfaring med Maxtor disken. men jeg har en Western Digital 25000JB som jeg er kjempe fornøyd med! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg ville foretrukket Maxtoren av de to der. Men ville valgt denne fra Seagate om jeg ikke var bundet til de to der: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16008 Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg er ute etter å få det så billig som mulig, siden jeg skal kjøpe to stk. Derfor holder jeg fremdeles en knapp på WD disken Selv om det er ATA/100 og ikke SATA/ATA133 :\ Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hadde gått for WD, har ikkje erfaring med Maxtor, WD Sinne disker støyer litt. Kjøpte nettopp enn ny WD 200 GB S-ata hardisk, angrer litt på kjøpet, hadde heller kjøpt Seagate pga. støy. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg holder en knapp på WD, siden jeg har hatt gode opplevelser med de Men SATA er en fordel... Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Fra før av har jeg En Seagate(200) og en WD(160) disk, er godt fornøyd med dem begge. Ingen problemer. Støy er ikke så særlig stort problem da jeg har en del vifter som også støyer litt Men, klart, dessto stillere desto bedre =D Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Espenfjo: Det er praktisk talt ingen forskjell på ATA100 og ATA133 så ikke la det styre valget. SATA er bra pga tynne kabler, ingen jumpere osv, men er ytelsemessig ganske lik ATA100/133. Hvis du ikke bryr deg om litt støy så gir WD mest for pengene. Maxtor'en er nok en smule raskere, men det betyr kanskje ikke så mye? Uansett prisforskjellen er bare 3% så det er jo ikke så mye dyrere med maxtor heller. Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 en del folk som har klaget over WD disker som har sluttet å virke her på forumet i nyere tid. kanskje seagate er et smart valg. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Gå for Seagate, jeg har bare positive erfaringer med Seagate Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ville nok tatt WDC av de der siden de ikke bråker like mye som Maxtor under load! Tror de er omtrent like kjappe... Men hvis du er åpen for andre forslag så vil jeg annbefale Seagate som er den roligste av de tre... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Seagate eller Samsung er bra, WD bråker og Maxtor er ikke øverst på listen hos noen med litt peil som skal ha ny HD Endret 4. januar 2005 av Launch Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Tror jeg går for WD jeg, hastighet er ikke så farlig. Skal bare bruke de som oppbevarings disker, OS har på en annen Western Digital Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvis du skal bruke de til oppbevaring burde du vertfall gå for Seagate Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har 2 av de aktuelle Maxtor diskene, og er meget godt fornøyd med de. Eneste jeg har å utsette på de, er at de bråker litt ved intens skriving/lesing/søking... Det gjør ikke Samsungen og Seagaten min. Lenke til kommentar
zaalbar Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 jeg har 1 (snart 2) samsung disker disse er veldig stille og raske anbefales Lenke til kommentar
-=Super-Geir=- Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har i dag 8 stk WD disker: - 4x 120 gb 8mbc (ATA) <--- Disse har kjørt RAID 0 så lenge jeg har hatt dem - 1x 20 gb (ATA) <--- Denne har vært ServerOS disk i all sin tid - 1x 80 gb 8mbc (ATA) <--- Impulskjøp, men grei å ha ting på uten RAID - 1x 37.5 gb 8mbc (SATA) <--- NY ServerOS disk (Jada den bråker) - 1x 40 gb (ATA) <--- Ja...denne bare funker også HADDE 4 MAXTOR disker: - 4x 80 gb 2mbc (ATA) Den ene konka ut etter to måneder i RAID 0, den andre etter 4 mnd. Satte så sammen de to resterende diskene i nytt RAID 0 array og solgte bæsjen. SÅ!! Hvis jeg var deg hadde jeg satset WD hvis du er ute etter kvalitet. IKKE velg WD hvis du er interessert i lite støy, for disse gutta bråker Men siden jeg har eget "ServerRom" (Konverterte boden min), så har ikke støy vært noe issue for meg....Kun levetid.. Håper dette hjelper deg litt på vei. Har forsåvidt ikke noe erfaringer med andre merker, men sikkert noen bedre valg enn Maxtor. Dette er jo som sagt personlige erfaringer, og min erfaringer er at Maxtor IKKE egner seg til RAID 0.....Hvertfall ikke de gamle. Men det er et svakhetstegn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå