genstian Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) hei prøver og installere suse linux 9.1 (gjennom FTP) jeg gjør: 1.setter inn boot disk 1 2.trykker F3 og skriver 195.129.111.9 og pub/linux/suse/i386/9.1 3.trykker ok 4.trykker install 5.setter inn disk 2 og 3 6.når set in modules disk 3 kommer gjør jeg det 7.så loader den en fil til ramdisk ca 5MB 8.så starter en load på en fil på 53300kB og etter det får jeg install error (noe i den duren) hva er galt serveren? har prøvd 195.129.111.8 også pcen? eller hva? har nesten litt lyst til og gi opp Endret 4. januar 2005 av hotstian Lenke til kommentar
genstian Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 ingen som vet Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du gjør en del feil i den fremgansmåten du beskriver. Gjør som følger: 1. Om du ikke har lastet ned boot.iso så last den ned her: ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/suse/suse/i386/9.1/boot 2. Velg "Manual install" under oppstartsvelgeren 3. Velg språk og tastatur 4. Velg "Kernel Modules" og på neste meny "Load network card modules". Velg så den modulen som passer med ditt nettverkskort. Om du ikke har peiling kan du gjøre et skudd i blinde med VIA-RHINE eller gjøre et søk på internett om hvilke modul som passer til ditt kort. 5. Gå tilbake til hovedmeny og velg "Start installation / system", velg så "Start installation/update", "Network", "FTP". Skriv inn IP-adressen til den serveren du vil benytte. Om du vil bruke ftp.sunet.se er den for øyeblikket 194.71.11.70 og banen til installasjonen er /pub/Linux/distributions/suse/suse/i386/9.1/ Etter dette skal det komme opp et vindu som laster ned installasjonsprogrammet for deg. Det er rundt 40 MB om jeg ikke husker feil. Ikke gi opp motet! Men om det ikke skulle fungere kan du laste ned SUSE Personal edt. som kan bootes og installeres fra samme CD. Den kan også anbefales. Og om du vil prøve noe annet som er enda enklere å installere så prøv MEPIS. Det er en live-cd som booter en fullt fungerende Linuxdesktop for deg, og så bruker du "OS control Center" for å installere. Jeg bruker den for øyeblikket. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Anbefaler deg å fortsette med SUSE! Når du får det installert, er det en super distribusjon. Anbefaler deg å installere SUSE Personal, og så installere alle ekstra programmer du trenger. Lykke til! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) jeg bruker disketter bios har ikke støtte for boots fra cd Endret 4. januar 2005 av hotstian Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 jeg bruker disketterbios har ikke støtte for boots fra cd Sentral informasjon... Vel, da kan jeg ikke hjelpe. Prøv en annen ftp-server? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 jeg bruker disketterbios har ikke støtte for boots fra cd Bare lurer - hva er specs'ene på den maskinen? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Anbefaler deg å fortsette med SUSE! Når du får det installert, er det en super distribusjon. Anbefaler deg å installere SUSE Personal, og så installere alle ekstra programmer du trenger. Lykke til! Kvifor det? FTP-installasjonen inkluderar alle PRO-pakkane, og du slepp å laste ned for å så brenne for å så installere... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Kan anbefale: 193.1.219.100 og /pub/suse/pub/suse/ftp.suse.com/suse/i386/9.1 Prøv utan manual install først. Flytt markøren ned på "Installastion" Så skriv du: install=ftp://193.1.219.100/pub/suse/pub/suse/ftp.suse.com/suse/i386/9.1 Endret 4. januar 2005 av objorkum Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Øyst: det fungerer satte den på install i går kveld og den er ferdig skal opp og velge root passord hvordan setter jeg windows/linux i dual boot vil jo vere kjedelig og velge disk i bios hver gang Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 jeg skrev et root passord og fikk yast til og se etter oppgraderinger men så når jeg kom opp var skjermen svart jeg trykte på restart og da loadet suse så kom det opp en side med masse text og nederst sto det: (dsl-51-87 login: {en skrive linje}) og etter at jeg skrev noe kom det: (password: {en skrive linje}) men der kan jeg ikke ikke skriv noe prøvde: dsl-51-87 login: root password: (root passordet) men den skriver det ikke hva er galt? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) prøvde:dsl-51-87 login: root password: (root passordet) men den skriver det ikke hva er galt? Du ser ikke at du skriver inn passordet. Bare skriv passordet i "blinde". Endret 5. januar 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 jeg har prøvd og skrive og trykke enter jeg tar og installerer på nytt Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 jeg skrev et root passordog fikk yast til og se etter oppgraderinger men så når jeg kom opp var skjermen svart jeg trykte på restart og da loadet suse så kom det opp en side med masse text og nederst sto det: (dsl-51-87 login: {en skrive linje}) og etter at jeg skrev noe kom det: (password: {en skrive linje}) men der kan jeg ikke ikke skriv noe prøvde: dsl-51-87 login: root password: (root passordet) men den skriver det ikke hva er galt? Ikke få Yast til å se etter oppdateringer, da Ellers kan det være at maskinen gikk i dvale. Skjer noen ganger. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) *sletta* Endret 5. januar 2005 av objorkum Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 jeg skrev et root passordog fikk yast til og se etter oppgraderinger men så når jeg kom opp var skjermen svart jeg trykte på restart og da loadet suse så kom det opp en side med masse text og nederst sto det: (dsl-51-87 login: {en skrive linje}) og etter at jeg skrev noe kom det: (password: {en skrive linje}) men der kan jeg ikke ikke skriv noe prøvde: dsl-51-87 login: root password: (root passordet) men den skriver det ikke hva er galt? Ikke få Yast til å se etter oppdateringer, da Ellers kan det være at maskinen gikk i dvale. Skjer noen ganger. jeg tror den gikk i dvale jeg om ca 2,5 timer så er suse linux 9.1 installert igjen og da skal jeg se på skjermen uten og blunke Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Den 10. januar kommer SUSE 9.2 som ftp-installasjon. Den gleder jeg meg til å prøve ut Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Den 10. januar kommer SUSE 9.2 som ftp-installasjon. Den gleder jeg meg til å prøve ut jeg og men den er ikke så mye bedre Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Den 10. januar kommer SUSE 9.2 som ftp-installasjon. Den gleder jeg meg til å prøve ut jeg og men den er ikke så mye bedre Sant nok... Det pleier ikke være stor forskjell på en oppdatert forrige versjon og en ny desimaltall-versjon. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er jo eigentleg litt gamal no KDE 3.3.0... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå