Hephaistoz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei Jeg kjøpte et XFX 6600gt for noen dager siden og fikk det i posten i går. Etter litt frem og tilbake fik jeg satt kortet på plass og installert software og drivere. Når jeg prøvde spill som Lotr : Battle for middel-earth og NFSU2 var det svarte "flekker" og andre uforklarlige greier på skjermen som gikk og kom som de selv ville. Jeg vet at problemet ikke skyldes drivere eller annen manglede hardware. Jeg bruker en 17" Tandberg LCD skjerm og byttet til en eldgammel Tandberg crt skjerm og det ble vensentlig bedre. Vil tippe at 80% av "flekkene" forsvant, mn jeg er alikevell ikke fornøyd. Kan de resterende 20% av "flekkende" forsvinne hvis jeg kjøper en ny skjerm? Evt. hvilken? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Nå beveger jeg meg litt forsiktig ut på noe som for meg er litt ukjent grunn, men Det du beskriver høres nå veldig ut som grafiske glitches for meg, og burde til min viten være forårsaket av skjermkortet ditt og ikke skjermen Jeg hadde samme problemet selv for et par måneder siden, med svarte flekker som dansa rundt på skjermen under diverse spill. Jeg sendte da inn skjermkortet mitt (radeon 9500 som var litt over et og et halvt år gammelt) og fikk et radeon 9600pro tilbake. Da ble jeg umiddelbart kvitt hele problemet... Noen som har andre ideer til hva det kan være ? Lenke til kommentar
talo_ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Muligens skjermen ikke takler så bra oppløsning som han kjører på? siden han først hadde en LCD-skjerm så en gamel crt skjerm, prøve bytte til en nyere crt skjerm og kansje det forsvinner. Evnt. last ned de nyeste driverene 72.24 Endret 7. januar 2005 av talo_ Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg vet at problemet ikke skyldes drivere Hvordan kan du være så sikker på det? Hvilken driverversjon har du? De nyeste er 71.24, anbefales sterkt til 6600GT kort, finnes på guru3d.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå