PSV Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg holder på å bygge ny PC og jeg lurer på hvilken RAM jeg burde velge... Jeg har funnet to typer RAM som folk sier er knallbra, og trenger hjelp av dere til å fortelle meg hvilken av dem som er best... Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1) Dette er en link somm er ukens tilbud på netshop.no til utrolige 1695,- (kun denne uken..) OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. Dette er omtalt som den beste AMD64-Rammen som har komt... Jeg skal ha AMD 64 eller AMD FX (mest trolig AMD 64 siden FX koster så mye..) Linken til begge finner dere her: OCZ RAM Kingston RAM Er OCZ bedre.?? Vil jeg merke noe forskjell?? Hvis OCZ er bedre.. er den verdt 700 kroner mer?? Hadde tenkt å prøve å lære meg å overklokke... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Begge benytter seg av Samsung TCCD IC'er så ytelsesmessig er de nokså like (tror uansett OCZ RAM'en er en anelse bedre, i hvertfall utifra tester jeg har sett, men dette er ganske marginalt ). Når man tar prisen med i ligninga så ville jeg uten tvil valgt HyperX. Da det er en ganske fantastisk pris Netshop har denne uka Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Gå for Kingston, selvom den ikke har fått "best i test" til amd64 som OCZ brikken(e), så er den minst like bra... Og den koster bare 1600 hos netshop denne uken Lenke til kommentar
PSV Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 OK, har bestemt meg for å gå for Kingston (bestiller ganske snart), men hva betyr ''ultra low latency'' ??? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er for å skille mellom modellene. Dem har en CL2-brikke på 2.3.3.6 (hvis jeg husker rett) og en annen CL2-brikke med tilnavnet ULL for brikkene som kjører enda lavere timings, dvs. 2.2.2.5 i dette tilfellet. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Er for å skille mellom modellene. Dem har en CL2-brikke på 2.3.3.6 (hvis jeg husker rett) og en annen CL2-brikke med tilnavnet ULL for brikkene som kjører enda lavere timings, dvs. 2.2.2.5 i dette tilfellet. Som vil si at de blir mer stillegående??? Lenke til kommentar
elatuz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er for å skille mellom modellene. Dem har en CL2-brikke på 2.3.3.6 (hvis jeg husker rett) og en annen CL2-brikke med tilnavnet ULL for brikkene som kjører enda lavere timings, dvs. 2.2.2.5 i dette tilfellet. Som vil si at de blir mer stillegående??? RAM lager ikke lyd uannsett, dette har med ytelse å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå