Gå til innhold

Angående #12 i retningslinjene (signaturer)

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg si at jeg vet veldig godt at punkt 12 i retningslinjene er mye omdiskutert, men jeg tror (og håper) at posten min vil bli annerledes enn de andre klagepostene.

Å si at signaturer ikke kan ha større størrelse enn 1 (i BBCode) og ikke kan overstige 4 linjer blir litt merkelig.

Hvorfor? Jo la meg gi et par eksempler:

"kilogram" (Vegard Larsen, ansvarlig redaktør i programmer.no) sin signatur har en linje med størrelse 2, og to linjer med størrelse 0.

Er denne signaturen da i strid med retningslinjene?

Er du en regelrytter så er nok svaret ja, men denne signaturen er faktisk mindre enn en signatur på tre linjer med størrelse 1!

Et annet eksempel er psilocybe sin signatur.

Denne signaturen er på hele 6-7 linjer i 800x600, mens den i 1280x1024 er på 3 linjer.

Er denne signaturen i strid med retningslinjene?

Jeg skjønner veldig godt at poenget med regelen ikke er å plage oss til vanvidd, men å begrense størrelsen på signaturene.

Det jeg reagerer på er måten denne regelen er formulert på, og jeg synes at hele denne regelen burde bli omformulert snarest (noe jeg regner med at den kommer til å bli i forbindelse med oppdateringen av forumet).

Jeg stiller også spørsmål ved den interne kommunikasjonen dere i Hardware.no-nettverket har, ettersom at Vegard ikke hadde fått med seg at reglene om signaturene her på forumet er forandret.

Jeg ble mildt sagt overrasket når en administrator skriver på PM til meg at "noen tydeligvis har sneket inn en oppdatering av retningslinjene som jeg ikke har fått med meg"! :roll:

Merk: Denne posten er overhodet ikke ment som kritikk av Vegard, men som kritikk av formuleringen i punkt 12 i retningslinjene, samt kommunikasjonen forumstyret har med administratorer fra de forskjellige søstersidene i Hardware.no-nettverket.

Takk for seg! :D

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...