Gå til innhold

Spm. ang type minne jeg bør anskaffe

alaruz

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! :)

Jeg skal sette sammen en rimelig maskin til meg selv basert på noe nytt og noe gammelt av deler som jeg har liggende. Det er en god stund siden jeg faktisk har holdt litt på med pc ned i dybden så jeg trenger litt hjelp med noe småtteri.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117316&view=detailed Dette er det hovedkortet jeg skal ha. Det var rimelig og såg greit ut, basert på enkelte tester jeg fant på nettet. CPU som skal brukes til den er en AMD Duron 1,3 GHz. Iallefall inntil videre. Antar at jeg setter en Barton inni den med tiden. Dette skal stort sett bare være en surfe/mail/student maskin så ytelsen trenger ikke være all verden. Problemet mitt er minnet. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg bør ha. Trenger ikke noe overklokkers heaven ram. Men vil ha noe som holder. Er usikker på hva hastighet jeg trenger i henhold til cpu osv. Trodde Duron kjørte ganske lav FSB må jeg ikke ha "treg" RAM også da?

Det er stort sett slikt som dette som stoppet meg opp. En annen ting er at jeg skulle gjerne hatt en anbefalling på en passende vifte/ribbe. Helst så stille som mulig.

Beklager rotete oppsett på tråden min, håper på rask tilbakemelding.

Mvh-

alaruz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...