Marius_EV Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Har et litt merkelig problem. Jeg kjører nå en harddisken og en CDRW-rom på samme ide-kabel(brukte 2 stk før), har ingen andre hdd'er eller cd'rom i pc'en. Etter at jeg byttet om til å ha begge deler på samme kabel vil ikke pc'en bytte tilbake igjen. Hvis jeg tar å flytter hdd'en og cd-rom'en over på hver sin ide-kabel igjen får jeg opp at det ikke er koblet til noe. Samme skjer hvis jeg bare kobler til hdd, bytter på ide-slot 1,2osv på hovedkortet. Kommer opp noe om Realtec netverk boot.. Det skjer også hvis jeg tar ut bare strømkabelen til cd-rom'en. Skulle ha flyttet harddisken, men kan jo ikke det nå. Endret 4. januar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Fogl Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kan jo prøve og kjøre cdromen som primary master og hdd som secondary master. Sjekk jumperne at de står riktig i. Er ikke den smarteste på dette området , men verdt et forsøk Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Nå virker det ikke i det heletatt. Når jeg starter opp registreres verken hdd eller cd-rom. Kan det være hovedkortet som er defekt? Har prøvd det meste, ingentig hjeper. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ingen som kan hjelpe? Internett på tv'en er ikke det samme som internett på pc'en. Er det mest sannsynlig at jeg må sende det tilbake til komplett? Behandler de sakene raskt? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 ja, komplett.no behandler rimelig raskt.. jeg sendte en epost til de om at NB-vifta mi var gåen. så fikk jeg ny i posten etter 2 døgn. Men du? prøv å sette alle drevene dine på CS (cable select, ikke Counter Strike ) hehe.. hvis det ikke fungerer, kan det være enten hovedkortet, eller drevene.. -LYKKE TIL. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Har prøvd det også, ingen reaksjon. Hdd'en og cd-rom'en virker så det må være hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå