Ivan Drago Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38024 Dette er det billigste 5,25" USB2.0 - IDE kabinettet jeg finner. Noen erfaringer ? Klarer meg vel godt uten Firewire ? (koster 200-300 kr mer) (Tror jeg går for NEC 3520 DVD brenner dersom det ikke finnes bedre kjøp av DVD brennere) Endret 4. januar 2005 av Ivan Drago Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Tips prisguiden om dette. Så dukker det forhåpentligvis opp noen erfaringer med det etter hvert. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har enda ikke klart å brenne på 16x med noen av mine kabinetter ved bruk av USB. (Stopper rundt 13-14x hastighet - pga begrensinger i datastrømmen). På firewire når jeg dog 16x. Hvis dette er viktig for deg så gå for et med firewire også. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Da er kanskje dette et bedre valg hvis jeg vil brenne 16x : http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=41416 (eller tilsvarende i sølv farge) Passer Firewire kabelen som følger med dette kabinettet kontakten i Whitebox CL50 ? (Compal CL50) Kjøpte tidligere en Maxtor 250gb USB2.0/FW harddisk, og der passet ikke den medfølgende firewirekabelen (bruker derfor fortsatt USB2.0) Er det ingen som har fått til å brenne 16x ved bruk av USB2.0 ?? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du kan jo kjøpe en kabel som passer til CL50 da. Har WB CL50 selv Den som følger med har stor plugg i begge ender hvis jeg ikke tar feil - du trenger en med liten plugg i ene enden og stor i andre. Har testet 5 forskjellige kabinetter på USB 2.0, de dårligste klarer ikke 8x brenning en gang - de beste klarer 13-14x. Vet ikke hvor hastighetsbegrensingen ligger da USB2.0 skal klare 480Mbit / 8 = 60Mbyte i sekundet i teorien. Selv oppnår jeg rund 17Mbyte i sekundet på de beste kabinettene. 16x brenning krever 22-23Mbyte/s. I praksis har jeg bedre resultat med firewire. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Da er kanskje dette et bedre valg hvis jeg vil brenne 16x : http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=41416 (eller tilsvarende i sølv farge) Passer Firewire kabelen som følger med dette kabinettet kontakten i Whitebox CL50 ? (Compal CL50) Kjøpte tidligere en Maxtor 250gb USB2.0/FW harddisk, og der passet ikke den medfølgende firewirekabelen (bruker derfor fortsatt USB2.0) Er det ingen som har fått til å brenne 16x ved bruk av USB2.0 ?? Enig, jeg har en sånn, har ikke hatt noen problemer, fungerer helt fint. Anbefales. Grunnn til at jeg har den er at jeg hadde så ræva pc at hoved kortet ikke kunne lese harddisken. men kjøpte nytt hk og cpu for 2 dager siden. Endret 5. januar 2005 av Radi Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Passer Firewire kabelen som følger med dette kabinettet kontakten i Whitebox CL50 ? (Compal CL50)Kjøpte tidligere en Maxtor 250gb USB2.0/FW harddisk, og der passet ikke den medfølgende firewirekabelen (bruker derfor fortsatt USB2.0) Er det ingen som har fått til å brenne 16x ved bruk av USB2.0 ?? Det følger som regel med 6/6 pins IEE1394(FW) kabel med. Du kan vel enten kjøpe med en 6/4 Pins kabel eller eller liten "omformer". Kabel koster vel 50-60 Kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå