janfredrik Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg bruker Start (home.no.net) til å ha hjemmesida mi nå. Men nå skal jeg teste ut Mambo. Hva skal jeg skrive i disse feltene? MySQL User Name: Tror det er brukernavnet på Start MySQL Password: Tror det er passordet på Start MySQL Database Name: Aner ikke Takk for all hjelp Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 home.no.net har ikke mysql mulighet, du må ha en host som har dette og da vil du også få de dataene du trenger å fylle inn. Skaff en host som har mysql. Benytter selv Web10, koster 9 kr pr måned og har så langt fungert som bare det for min del. Finnes sikkert gratismuligheter også, men vet ikke om noen - prøv å google litt.. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 home.no.net har ikke mysql mulighet, du må ha en host som har dette og da vil du også få de dataene du trenger å fylle inn. Skaff en host som har mysql. Benytter selv Web10, koster 9 kr pr måned og har så langt fungert som bare det for min del. Finnes sikkert gratismuligheter også, men vet ikke om noen - prøv å google litt.. Det stod på starten at MySql var godkjent da.. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har ikke vært borti mambo før så jeg vet ikke hvorfor du får den meldinga, men siden du blir spurt etter br.navn, pass osv for mysql så krever dette systemet at man har en mysql database i bunnen som alt innholdet på sidene hentes fra og skrives til. Fant denne siden med oversikt over gratis webhoster : http://www.free-webhosts.com/webhosting-01.php Se der om du finner noe passende. Velger du noen med mysql så får du den infoen du er ute etter fra dem. Lykke til i søken Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Har ikke vært borti mambo før så jeg vet ikke hvorfor du får den meldinga, men siden du blir spurt etter br.navn, pass osv for mysql så krever dette systemet at man har en mysql database i bunnen som alt innholdet på sidene hentes fra og skrives til. Fant denne siden med oversikt over gratis webhoster : http://www.free-webhosts.com/webhosting-01.php Se der om du finner noe passende. Velger du noen med mysql så får du den infoen du er ute etter fra dem. Lykke til i søken Da tror jeg heller at jeg kjøper meg ett. Ser at JanFredrik.net er ledig. Hva innebærer det da? At jeg får en regning for 12 mnd fremover+opprettelse av domene.? Hvem bør jeg velge? Windows eller UNIX. Syns UNIX ser best ut da. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jepp du får regning eller kan ta det med VISA, og betaler som du sier for 12 måneder og opprettelse med det samme. Se forøvrig HER også for mere info. Skal du ha php og mysql velger du unix Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jepp du får regning eller kan ta det med VISA, og betaler som du sier for 12 måneder og opprettelse med det samme. Se forøvrig HER også for mere info. Skal du ha php og mysql velger du unix Ok.. Men det bør jo gå, siden i begynnelsen av installasjonen av Mambo, sjekket den om alt var støttet og på MySQL stod det en grønn ok merke. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har du lagt inn mysql på din egen maskin ? Isåfall var det kanskje denne mysqlbasen den fant, hvis du da hadde localhost som hostname.. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Har du lagt inn mysql på din egen maskin ? Isåfall var det kanskje denne mysqlbasen den fant, hvis du da hadde localhost som hostname.. Hadde localhost som hostname ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå