Marvil Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Kjapt spørsmål (helt OT, men min tråd og slikt, og gidder ikke starte ny tråd for alle småtingene jeg lurer på (håper det er greit)): Understyring: Skjer lite om man vrir på rattet (f.eks om man er tungt lastet bak) ? Overstyring: Skjer alt for mye når man vrir på rattet (f.eks om man bremser og all vekt blir lagt på fremdekkene) ? Stemmer det..? Evt har noen en grei betegnelse..? Merka at bilen var helt feil lasta når jeg var ute å kjørte idag. Baksetet og bagasjerommet var STAPPFULLT og jævli tungt. Merka at det var annerledes styring, og det kom vel ikke som noen bombe at jeg plutselig lå ufrivillig bredt gjennom en sving i 80km/h.. Endret 8. januar 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 jupp, korrekt som du sier.. ligger jo i ordene, under = for lite, over = for mye Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 jupp, korrekt som du sier.. ligger jo i ordene, under = for lite, over = for mye Jo, sant det. Hadde bare vært litt pinlig om jeg hadde bomma på betydningen når jeg sa bilen understyrte.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Idag ringte de fra verkstedet som takserte skaden, den ble godkjent til ca 10.500 kroner. Da har jeg to valg: 1. Levere den på verksted og la dem fikse hele greia så det blir som nytt. (hva om et verksted skal ha mer en 10.500 for det? Må jeg ut med mellomlegg da?) 2. Få ut et kontantbeløp, og enten bare gi fan (det ser jo stygt ut, men bilen funker), eller kjøpe ny dør og få den montert (og gi fan i lakkskaden på framdøren og bilkene på bakskjermen). Hva anbefales..? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hvis verkstedet takserte skaden til 10,5k er det vel det det blir å koste? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Hvis verkstedet takserte skaden til 10,5k er det vel det det blir å koste? Det var verkstedet hjemme der jeg bodde før.. Nå bor jeg på Gjøvik, andre verksteder her. Regner med at f.eks Mekonomen vil gjøre det billigere enn Aksjeselskapet Bil (Møller) vil gjøre det.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Får du fikset det til under 10,5k på et annet verksted, så få pengene i handa. Men å få det det fikset bør du, lettere å få solgt bilen da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Får du fikset det til under 10,5k på et annet verksted, så få pengene i handa. Men å få det det fikset bør du, lettere å få solgt bilen da. Joa, problemet er om bilen er noe å få solgt.. Uten at jeg vet eksakt listepris, så er det vel noen ting som trekker ned på den. Gått 260.000km, rust mange steder, motoren dør av og til (ved nedbremsing kort tid etter oppstart), lekker spylerveske (lukter som fan i cupèen), mangler dørhåndtak på ene bakdøra (den tingen man trykker inn for å få åpna døra), osv. Tror faktisk jeg skal høre med noen huggeri hva de skal ha for en dør, så høre med noen verksted eller andre kjente hvor mye de skal ha for å bytte bakdøra. Bulken i bakskjermen og framdøra kan jeg leve med. Nytteverdien her er enormt mye større enn pengeverdien på selve bilen. Noen forslag..? Endret 23. januar 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Launch Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 1988 Golf II 1.6 hmm den får du ikke mye for hvis du skal selge den så det er ikke verdt å fikse den på verksted. Skaff brukte deler og få det fikset på absolutt billigste måte, det er ikke verdt å legge penger i det, du må regne med at reprasjons kostnadene blir rent tap. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Etter å tenkt litt, så tipper jeg det blir til at jeg får kontantoppgjør fra forsikringen, og så ser hva jeg gjør etterpå. Tror igrunn ikke det har noe for seg å legge mer penger i den bilen, og jeg gir igrunn pokker i skaden på døra. Tror ikke den holder allverden av tid heller. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Får du fikset det til under 10,5k på et annet verksted, så få pengene i handa. Men å få det det fikset bør du, lettere å få solgt bilen da. 3529062[/snapback] Liten oppdatering på denne fronten; Bilen ble igår solgt for 4000 spenn. Syns det var en grei pris, siden det var skade på den, samt en del reperasjoner (5000 om et verksted skulle gjort det) for å få den EU-godkjent. Han som kjøpte den skulle forøvrigfikse det selv ellerno, så han slipper den utgiften på 5000. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Bare nevner hvordan det var for meg: Jeg blei påkjørt i vinter som var. Takstmannen fra forvoldene part takserte skadene på bilen min til over bilens verdi. Vet ikke hvor mye han trodde skadene var. Men vrak sa han. Bilens verdi påstod han var 17.500,- Dermed fikk jeg igjen 17.500,- å fikse bilen for. Regninga fra verkstedet kom på 25.000,- så de siste 8000,- måtte jeg ut med selv.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Hm, kjedlig at man selv må begynne å dekke skader når noen kjører på ens bil. Menmen, jeg er igrunn fornøyd med salget. Forsikringssum: 10500 Innkjøp: 3000 (fra fattern for lenge siden) Verkstedregning: 5000 (om jeg ville ha den EU-godkjent) Salg: 4000 Dvs at bilen i reparert tilstand (både teknisk og krasjen) ville kosta meg 15.500, og tillegg kommer de 4000 jeg fikk for den nå. Det vil igjen si at jeg måtte solgt den for 19.500 om jeg hadde fiksa den, noe jeg ikke tror jeg hadde klart å få for den. Menmen, om man fikser alt selv, så er det jo relativt overkommelig. Endret 22. oktober 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Dette gjelder den gamle Golfe`n din ikke den nye Golf 3 som du har? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Dette gjelder den gamle Golfe`n din ikke den nye Golf 3 som du har? 5051549[/snapback] Hehe, ja. Det gjelder en Golf 2 1989 jeg har hatt stående hjemme i garasjen som jeg brukte før jeg kjøpte den jeg har nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå