Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har endelig fått meg dvd-brenner, og ny pc Tenkte derfor eg skulle kopiere noen av dvd'ene mine, for å ha en backup av disse. Men de fleste platene var på over 7gb, og brenneren min takler bare enlagsplater på 4,7GB. I tillegg kan ikke nero kopiere platen, siden den er kopibeskyttet. Så, trenger ett program som kan rippe en dvd ned til ca 4,7GB, i ett format som dvd-spilleren takler, dvs mpeg2. Programmet kunne gjerne brent ut platen også, siden nero ikke kan lage dvd-video discs (rett meg hvis jeg tar feil). Undertekster og menyer og slikt skulle gjerne også følgt med på lasset. Noen forslag? Og en liten disclaimer, skal kun brukes til privatbruk, og kopiene er av egne dvd'er, så ulovlig er det ikke.... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 letet litt, og fant ett program på nettet http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=247372 satser på det funker Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Etter det jeg har hørt er DVDShrink et ypperlig program for ditt formål. Lykke til med sikkerhetskopieringen da. Endret 4. januar 2005 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Virker som det er ett ganske raskt program og, tror det klarer king arthur på under timen Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Funket ikke bra det programmet. Ikke virket menyene, ikke virket undertekstene. Men fant ut at eg bruker feil program, brukte A4 dvd shrinker, har no gått over til orginalen, som skal funke vesentlig bedre... Lenke til kommentar
KyusS Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 DVD Shrink, som er freeware, fungerer ypperlig til å komprimere filmer ned til 4,7 GB. http://www.dvdshrink.org/ Du kan selv velge hvor mye du vil ha med av menyer, subtitles, ekstra etc. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har hørt at DVDshrink er et godt program, pluss at du fant en flott guide på videohelp.com som forøvrig er en utmerket side til alt som har med video å gjøre. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) www.doom9.net eller www.doom9.org husker ikke i farten inneholder mange gode programmer for backup av egne dvder. DVDShink er tidenes letteste program , ekspertene på området sier allikevel at kvalitetstapet er større enn nødvendig (i forhold til å gjøre alt manuelt). en stor stygg leif... DVDShrink ikke Shirk Endret 4. januar 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 DVD Shrink, som er freeware, fungerer ypperlig til å komprimere filmer ned til 4,7 GB. http://www.dvdshrink.org/ Du kan selv velge hvor mye du vil ha med av menyer, subtitles, ekstra etc. Vet, det er det eg bruker nå, kjempefornøyd hittil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå