Gå til innhold

merkelig error

Anbefalte innlegg

jeg legger inn linux 7.3 og den starter opp som den skal. så etter at jeg logger inn og skriver startx så kommer dette opp

parse error on line 242 of section inputdevice in file /etc/x11/xf86config

device is not valid keyword in this section

[ee] problem parse in the configfile

[ee] error from xf86handleconfigfile

fatal server error :

no screen found

xIO error 104 (connection reset by peer)

hvordan fikse problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eeehhhm.........

ja ehh, XF86config

Et kjent uttrykk for de fleste som har brukt X.

Utifra meldingen du fikk, så er det nok et tastatur-problem.

(er litt trøtt akkurat nå, det kan jo være skjerm eller skjermkort som ikke er konfigurert også da, men jeg gidder ikke å tenke over saken).

skriv xf86config (du må være logget inn som root for at dette skal funke skikkelig) og gjennomfør konfig'en.

Har du et nokså nytt NVIdia, radeon kort eller noe i den dur (f.eks. GF4) bør du laste ned de nyeste driverne til kortet (har du lynx inne?) og installere de osv før du begynner med xf86config.

ble du noe klokere nå da?

Lenke til kommentar

Hvorfor repitere det eg nettopp sa han skulle gjøre? Og hva med "du må logge in som root for da funker det best" linja? Funker best? Får bare lagret instilinger i XF86Config filen som root. Punktum. Og man trenger IKKE som og laste ned noen nvidia drivere for at det skall funke. Driverene som kommer med X er fult brukbare, men du får ikke brukt opengl. Og det som står i feilmeldingen var vell "no screen found". Da vet du det er noe skjerm relatert. Tastatur? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...