Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hindre søster å laste ned!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det trådløst ? såfall pakker du antenna in med alufolie, er det vanlig nettverkskort legger du noe gjennomsiktig plast foran RJ45 pluggen.

Men over til forslag som faktisk kan være aktuelle, det med å legge in programvare på hennes pc kan være vansklig pga hun kan merke det om ikke med det første, etter en liten stund (ikke at jeg vet noe om hennes kompetanse, men man vet aldri)

Det programet man bruker for å kjøre folding@home i bakgrunnen, det er jo temmlig vanskelig å oppdage, er en slik løsning mulig for mac ? (har verken peiling på det programet eller mac :p)

5kbs er litt vell egoistisk ? hvis hun bruker cam osv så vill dette såfall slakte gleden med det.. mit cam bruker opp til 40kbs.. men hvis hun bare sitter og uploader så kan du like så greit sette den så lavt..

Lykke til, du har min fulle støtte :thumbup: (ja jeg har 3 søstre :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Hun må vel få lov til å bruke nettet hun og? btw hvor gammel er hun? og er hun fin? :grin:

Fra tull til tøys :p

Åpne limeware sin editor fil, og gjør om på noe shitt....

Det skulle gjøre trikset........

Enten det, eller røsk ut den forbanna ledninga.....

Lenke til kommentar
hvor gammel er hun? og er hun fin? :grin:

hu er 18, mere enn det får du ikke vite din kåte tulling! :hrm:

jeg ringte og fikk passordet! så nå er det problemet løst!

så nå blir det ikke noe mere download der på ei stund! :devil:

btw: noen som vet hvordan man kan slette ting i mac, sitter her å skjønner ingenting jeg! skulle gjerne ha sletta alle spor! :whistle:

Lenke til kommentar

Ja, her var det mange snille/voksne brukere.. :no:

Det er mye bedre om dere avtaler tider for pc-bruken, om hun laster ned mye vil det jo fullstendig ødelegge nettbruken hennes om hun kun får 5kb/s i download. Det er greit nok om du capper uploaden, denne vil ikke hun tjene noe på å bruke uansett (selv om det er imot alle P2P-prinsipper ;)), men å bare sperre downloaden hennes syns jeg er litt.. tja.. barnslig.

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut the_darkness!

Finner hu ut av det er det jo ikke så vanskelig å sette strøminntaket på 110V da! Da blir det ikke mye upload på en stund! :p

Prøvde det på en vanlig PC, da ble det ikke mer pc på en stund skal seg si deg :cry: . Blir røyk, pang, gnist, smell, bang og svidd lukt :wow:

Til topic: Høyreklikk på en mac virker ved å holde ned ctrl+museknapp. Er jo bare en museknapp på standard-mac-musene :thumbdown: . Da burde det gå ann å slette filer...

Lenke til kommentar
*

Hva med og skaffe seg ei linje du selv betaler for og du slipper slike plager?

det hadde jo vært det ultimate, men som en 16 åring, uten jobb å fast inntekt, men med masse utgifter så er nok ikke det så lett. :)

ohhyeah! er så lykkelig! satte på en download på pc'n hennes å tok en runde cs!

pingen er fin og stabil og ikke en eneste cl_flushpacket møkk! :love:

og hu får fortsatt lasta ned, fikk dog ikke mere enn 15-25 kbps i nedlastning. men strengt tatt så trenger hu ikke mer! :w00t:

Stor takk til alle dere som hjalp til! :love:

Lenke til kommentar

Ja her var det mye seriøse svar.... :nei:

Skaff deg en ruter med QoS, feks Linksys WRT54G og sett P2P til "bulk". Dermed får søs bare restene av det som måtte finnes av båndbredde.

Edit: Med "seriøse" svar mener jeg selvfølgelig de som gikk på grilling av MAC og plast i nettverkskontaktene etc.

Program-modder er selvfølgelig noe annet...

Endret av Arne Nåtedal
Lenke til kommentar
Ja her var det mye seriøse svar.... :nei:

Skaff deg en ruter med QoS, feks Linksys WRT54G og sett P2P til "bulk". Dermed får søs bare restene av det som måtte finnes av båndbredde.

Enig. Her var det mange 'interessante' forslag.

Sett opp et skikkelig nettverk med QoS så får CS den båndbredden den trenger samtisig som du ikke saboterer nettverket med å sperre porter eller begrense hastigheter. Med QoS tildeler du båndbredden dynamisk etter behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...