TMH Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg tester en bærbar PC (HP DV1045). Windows Media Player ser ikke ut til å forstå at jeg bruker widescreen (1280*768), så den lar en widescreen-DVD bare går over halve skjermen. Ser ut til at den tar midtenparten av skjermen (1024*768), og passer av bildet til den oppløsningen. Jeg har også hørt at XP generelt ikke har noe god støtte på bredskjermer. Uansett; noen som vet en løsning på problemet? Takk! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvilken dekoder bruker du? Lenke til kommentar
TMH Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 bruker vel Windows Media Player sin. Den som er standard. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 bruker vel Windows Media Player sin. Den som er standard. Prøv Power DVD, vlc player, winamp, real player eller noe, tror iallefall Power DVD skal ha støtte for widescreen, det koster tror jeg, men det finnes sikkert en demoversjon som du kan prøve Lenke til kommentar
TMH Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Intervideo DVD fungerer strålende. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Men meningen var å få til Windows Media Player. Lurte på om noen visste noe om WMP og bredskjermer. Selv bruker jeg Linux, så jeg har ingen kjennskap på området. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jeg kjøpte meg en HP DV1045 selv idag. Og har samme problemet med WMP. Har også en ECS G900 med 17" widescreen, og der funker widescreen i WMP helt greit, og det er akkurat samme OS og programmer/kodeker/whatever på begge maskinene. Kansje det har noe med at HP'en har 15:9, mens G900 har 16:9?? Har ikke tid til og sjekke ut idag, men skal prøve og finne en løsning i morgen. Endret 6. januar 2005 av ExTerminator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå