It's me Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Flyttet til "Annet om hardware". "Spørsmål og svar - PC" skal brukes til tekniske og generelle spørsmål om spill og hardware som er lansert eller skal lanseres på PC. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 43 grader er helt kurrant, da er det ikke tempen på CPU som er problemet! Hvis det var CPU du så på da... Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Ærlig talt, psu tror jeg definitivt ikke det er, da må det være ødelagt i så fall, for dersom han har 250W eller mer så holder det i massevis til ditt system. Alle svarer psu med en gang folk har problemer med at maskina slår seg av eller restarter.... Test her for å se ditt strømforbruk: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ For å si det sånn, jeg har Radeon 9800 Pro, cd-brenner, dvd-brenner, dvd-rom, 512mb minne, 160 gb hd, audigy, amd 2800+ xp, noe som bruker en god del mer strøm en ditt system og jeg kjører uten problemer på et 300W psu.... Har hatt akkurat samme problemet som deg, at maskina restarter og slår seg av, i mitt tilfelle var det en defekt minnebrikke. Fikk nytt på garantien. For å sjekke minnet ditt så last ned denne: http://www.memtest86.com/ Andre ting som kan hjelper er å oppdatere bios, chipsett drivere, skjermkort drivere osv... Det kan være mange grunner til at maskina de slår seg av, kan være hovedkortet ditt, minnet, skjermkortet, harddisken, cpu, kan også være kjølepastan som skaper problemer, det har jeg opplevd før, da var det bare å ta av vifta og legge på nytt tynt lag med kjølepasta. Det kan som sagt være så mangt og du bør kanskje spesifisere problemet ditt litt nøyere. Som f.eks. hvor hyppig den slår seg av, om den slår seg av kun når du spiller eller om den kan slå seg av når som helst, kommer det feilmelding, ulyder fra datamaskinen som f.eks beep'e lyder, uling osv... Spesifiser litt mer, så blir det lettere for oss å hjelpe... PS: Last ned Everest så får du frem alt av spesifikasjoner, tempraturer osv... Her: http://www.lavalys.com/products/overview.p...ang=en&pageid=1 Endret 4. januar 2005 av joho83 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Memtest86 kan kanskje være litt vrien å forstå hvis de ikke har så greie på data. Men DETTE er et program som går over alt for deg. Cpu, harddisk, ram osv. Kjør det så kanskje du finner ut hva som er galt. Endret 4. januar 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
NightMaree Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Vist pc'en bare restarte seg uten at der komme någen feilmeldingar, så kan det ver du får blåskjerm. Har du win xp så, høre-klikk på min data maskin -> så går du inn på avansert -> så viser der 3 knapper der det står innstilligar på, velg den nederste -> så står der ei lita rute der det står 'system feil', onna der står de kanskje haka av på 'start på nytt automatiskt', den ska der ikke ver haka framføre. Når der eg gjort så når pc'en restarte seg vil der forhåpentlegvis komme en feil melding.... Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har hatt akkurat samme problemet som deg, at maskina restarter og slår seg av, i mitt tilfelle var det en defekt minnebrikke. Samme her ! En defekt minnebrikke forårsaket akkurat dette problemet hos meg nylig. Fikk 2 nye på komplett. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Nå??? Fikk du prøvd programmet jeg annbefalte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå