Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan er loven ang tilknyt. med telenor bredbånd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hvordan loven er på dette da jeg har bestilt og fått bekreftet at jeg kunne få bredbånd fra telenor, jeg bestilte og har fått fasttelefon for at jeg da skulle kunne få bredbånd fra dem.. Etter en liten stund kommer det brev i posten hvor dem sier at jeg ikke kan få bredbånd alikevel fordi tilkoblingspunktet er fult. Er dette lovelig da jeg først har fått beskjed om at jeg skal kunne få, min nærmeste nabo har også... På samme gårstun...

Hvordan skal man gå frem med dette, og hva bør jeg gjøre?

Håper noen har et godt forslag, eller hvet hvordan loven er. Bor på Vormsund i Nes, Akershus

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvordan loven er på dette da jeg har bestilt og fått bekreftet at jeg kunne få bredbånd fra telenor, jeg bestilte og har fått fasttelefon for at jeg da skulle kunne få bredbånd fra dem..

Hvis Telenor har prakka på deg fasttelefon med løfte om at det var det som skulle til får å kunne levere ADSL så hadde jeg ihvertfall stått på for å få refundert eventuelle utlegg i forbindelse med dette.

Og hvis du har et greit forhold til naboen så kan dere kanskje dele linja hans/hennes? Hvis dere går sammen kan dere kanskje få ei raskere linje inn til naboen uten at det blir vesentlig dyrere siden dere deler regninga?

Lenke til kommentar

Hva menes med fullt? Kjenner til flere tilfeller der ISP til tross for positiv tilbakemelding ved bestilling, senere har sagt at de likevel ikke kan levere pga dårlig kapasitet/dårlig kvalitet på linjene i boksen.

Kan ikke så mye om dette så det er mulig jeg har missforstått gangen i det, men har forstått det som at løsningen var at de koblet om på linjen til vedkommene på bekostning av noen som ikke har ADSL og dermed ikke trenger så god kapasitet på linjen. ADSL har de hvertfall fått likevel.

I de tilfellene jeg kjenner til, kan virke som at grunnen til avslaget i første omgang er at de ikke vil ta kostnaden med denne jobben.

Dersom du uansett ikke kan få ADSL, og har bestillt fastelefon bare for å få dette, hadde jeg krevd å få sagt opp denne og alle kostnader refundert.

Lenke til kommentar
Dersom du uansett ikke kan få ADSL, og har bestillt fastelefon bare for å få dette, hadde jeg krevd å få sagt opp denne og alle kostnader refundert.

Vel, da er de snille i så fall.

At han måtte bestille telefon kom atagelig av at det ikke lå linje inn til huset, da må man bestille telefon for og få strukket kabel.

Lenke til kommentar

Det er ingen som sier at du "MÅ HA"tlf inn til huset. Det koster litt mer penger på abo da (noen å 70 kr el noe...). Men hvis du ikke har tlf så må de bestille en teknikker til huset for å peile linja til sentralen.

Og det med at det er fullt, er bare at den sentralen som du tilhører er full. Så hvis feks din nabo sier opp sitt abo så er det fritt fram for deg å bestille - en plass ledig på sentralen.

Og telenor skylder deg ingenting for at de ikke kunne levere adsl. Det er noen som fysisk må ut å sjekke om det er ledig eller ikke. Og de teknikkerne vil jo ha betalt!

Tror ikke du kommer noen vei med denne. Men lykke til...

Lenke til kommentar
Om du har telefonlinje eller ADSL linje fra telenor så dekker de alt utgifter inn til huset, frem til gangen.

Du kan ikke bestille ADSL og få linjefremføring til huset, da må du bestille telefon først. Regner med det var dette som var sakens kjerne her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...