Fribbern Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Jeg har netopp bygd meg pc, og vi har ADSL hjemme. Men far sier han skal ha ADSL på sin pc også. Jeg må da legge opp et Netverk hjemme, men jeg kan ikke så mye on dette. hvodan er den leteste og beste måten å sette opp et hjemme netverk på?? må jeg har en rutter for å få til dette? På forhond takk.. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Kjøp deg en SMC Barrivcade 4 porters Router Plugg inn din pc plugg inn pappas pc plugg inn adsl sett inn brukernavn passord og du er i gang. Denne løsningen er den beste hvis du sjal ADSL fr artelenor. Både jegh å 3 av venna mine har den. Den er MAXI???? BobboZ Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 takker. jeg skal prøve det. er det noe spesielt jeg må gjøre for å få det til? eller er det bare og kolble opp og så er jeg i gang.. :smile: Lenke til kommentar
lodott Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Du kan jo også kjøpe deg en hub eller en switch.. og så koble modemet, og begge pcene opp mot den.... Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Du kan også kjøpe en Billion bipac-610 router (ca 1000kr)billig og bra nok til ditt bruk vil jeg tro. Og en switch og koble dem opp til ADSL modemet. Trenger også 1 nettverkskort i hver maskin "selvfølgelig" .Jeg har gjort dette og er veldig fornøyd. Måtte bare oppgradere "firmware'n" til ruteren for å få den til å fungere. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Quote: On 2001-11-14 19:55, Fribbern skrev:Jeg har netopp bygd meg pc, og vi har ADSL hjemme.Men far sier han skal ha ADSL på sin pc også.Jeg må da legge opp et Netverk hjemme, men jeg kan ikke så mye on dette.hvodan er den leteste og beste måten å sette opp et hjemme netverk på?? må jeg har en rutter for å få til dette?På forhond takk.. Du har disse alternativene: 1. sette 2 nettverkstid i en av pc'ene og koble den ene til ADSL modemet og en til Din fars PC. 2.sette opp en router og koble alt til dette (anbefales) 3. Sette opp en Switch 4. Sette opp en HUB (anbefales ikke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå